رفتن به مطلب

برخي ژست‌ها شما را لو مي‌دهند


ارسال های توصیه شده

آيا مي‌دانستيد کلمات تنها 20 درصد از ارتباطات ما را تشکيل مي‌دهند و باقي به زبان بدن ما وابسته است؟! ژست‌ها، حرکات، نگاه‌ها و معاني حرکات خود و ديگران را ياد بگيريد و آن را تحليل کنيد.

 

 

حين تلفن کردن

معمولا وقتي تلفن را برمي‌داريم به طور اتوماتيک 2 ژست طبيعي داريم يا تلفن را روي گوشت راست مي‌گذاريم يا روي گوش چپ، وقتي تلفن را روي گوش راست مي‌گذاريم، يعني تمايل به شنيدن حرف‌هاي ديگران داريم و مي‌خواهيم براي برقراري ارتباط يا فيکس کردن يک قرار ملاقات وقت بگذاريم، اما وقتي تلفن را روي گوش چپ مي‌گذاريم يعني براي خودمان اهميت بيشتري قايل هستيم و در درجه اول مي‌خواهيم براي مسايل شخصي وقت اختصاص دهيم، اگر مدام گوشي را از اين گوش به آن گوش انتقال دهيم يعني کمي دمدمي مزاج هستيم و نمي‌دانيم با مخاطب چگونه برخورد کنيم.

 

 

 

دست به سينه بودن

اگر عادت داريد دست چپ را روي دست راست بگذاريد، يعني کمي تدافعي هستيد. شما فرد متفکر، هوشيار و کمي بدبين هستيد. مي‌دانيد چه‌طور از دايره زندگي شخصي و خانوادگي خود و از ارزش‌ها و باورهاي‌تان دفاع کنيد. اعتماد به نفس شما به نظر ديگران در موردتان وابسته است. اگر عادت داريد دست راست را روي دست چپ بگذاريد، يعني طبيعتا انساني تهاجمي و پرخاشگر هستيد و آنچه را برعهده مي‌گيريد به اتمام نمي‌رسانيد. نياز داريد کمي اعتماد به نفس‌تان افزايش يابد تا ديگران به شما اميدوار شوند.

 

 

پا روي پا انداختن

مرداني که پاي راست را روي چپ مي‌اندازند، يعني آرامش زيادي دارند و برعکس آن، يعني هميشه استرس دارند. در مورد خانم‌هاي راست دست انداختن پاي چپ روي راست، يعني اينکه فردي بدون استرس هستند اما انداختن پاي راست روي چپ، يعني افرادي مضطرب هستند. نکته جالب ديگر اينکه افرادي که موقع انداختن پاي روي هم قوزک را روي ران مي‌گذارند، يعني اينکه مانند يک نوجوان هنوز به بلوغ کامل نرسيده و پوسته بچگي‌شان را نينداخته‌اند.

 

 

انداختن قوزک‌هاي پا روي هم

اگر معمولا پاهاي‌تان را دراز مي‌کنيد و قوزک‌ پا را روي هم مي‌اندازيد، يعني آرامش زيادي داريد اما اگر دنبال جايي گشتيد تا براي مثال، پاهاي‌تان را زير ميز يا صندلي دراز کنيد، يعني اضطراب‌تان بالاتر است. اگر پاي راست را روي چپ بگذاريد، يعني تلاش مي‌کنيد بر احساسات خود غلبه کنيد. برعکس اين موضوع، يعني اينکه از نظر رواني انعطاف‌پذير هستيد و مي‌توانيد خود را با هر شرايطي وفق دهيد.

 

 

 

جمع کردن انگشتان

اگر معمولا حين مشت کردن دو دست، شست دست چپ را روي دو دست مشت شده مي‌گذاريد، يعني انسان‌هاي تاثيرگذاري هستيد که حس ششم در زندگي به شما کمک زيادي مي‌کند. برعکس اين موضوع اگر شست دست راست را روي مشت‌هاي خود مي‌گذاريد، يعني بسيار منطقي بوده و به تجربيات و اطلاعات خود براي رسيدن به موفقيت اعتماد داريد.

 

 

 

چسباندن کف دست‌ها به هم

اين دقيقا همان حالتي است که مسيحيان حين دعا دارند. اگر چنين ژستي گرفتيد، بهتر است مخاطب کمي از شما بترسد. اگر تمامي انگشتان صاف و کف دست‌ها به هم چسبيده و انگشت اشاره نزديک لب باشد يعني شما براي بحث آماده‌ايد و مي‌خواهيد به سرعت جواب مخاطب را بدهيد. اگر تنها انگشت اشاره بلند و جلوي لب باشد و باقي انگشتان خوابيده باشد، يعني حوصله بحث طولاني را نداريد و مي‌خواهيد به سرعت بحث را تمام کنيد.

 

 

منبع: ایران سلامت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...