رفتن به مطلب

استامینوفن مرهم کمر درد نیست


ارسال های توصیه شده

تایج پژوهش پزشکان فرانسوی نشان می‌دهد، پاراستامول یا همان استامینوفن که یکی از مسکن‌های پرمصرف است، تاثیری در تسکین درد کمر ندارد.

 

نتایج بررسی‌ 13 پژوهش انجام شده نشان می‌دهد، مصرف استامینوفن تاثیری بیش از پلاسبو یا دارونما (داروهایی که در کنترل کوتاه‌مدت دردهای حاد و شدید بسیار مفید هستند) روی تسکین کمردرد ندارد. بر اساس این نتایج استفاده از این دارو برای بهبود میزان درد، زمان بهبود، خواب و کیفیت زندگی بیماران بی‌نتیجه است، با وجود این هنوز هم بسیاری از افراد برای تسکین کمردردشان قبل از هر چیز به سراغ استامینوفن می‌روند، غافل از این‌که روش‌های طبیعی دیگری مثل استفاده از گیاهان دارویی، عصاره‌های روغنی یا افشره‌های خوراکی، طب سوزنی، یوگا و حتی ورزش پیلاتس برای تسکین این دردها موثرتر از مصرف دارو است.

 

 

پاراستامول یا همان استامینوفن می‌تواند تاثیر اندکی در تسکین آرتروز داشته باشد، اما مصرف طولانی‌مدت آن خطر مسمومیت کبد را بالا می‌برد. محققان مشاهده کردند، نتیجه آزمایش‌های کبدی داوطلبانی که استامینوفن مصرف می‌کنند چهاربرابر بیشتر از افرادی که پلاسبو (دارونما) مصرف می‌کنند، غیرطبیعی بوده است. به عقیده این متخصصان مصرف استامینوفن یا داروی پاراستامول (دولیپران، افرالگان) نه‌تنها تاثیری در بهبود کمردرد ندارد، بلکه مصرف بی‌رویه آن ممکن است منجر به بروز نارسایی کبدی شود. مولکول پاراستامول بعد از هضم‌ توسط کبد به یک متابولیت سمی تبدیل و دریافت روزانه بالای 4 گرم از این ترکیب باعث آسیب به سلول‌های کبدی می‌‌شود.

منبع: msn

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...