رفتن به مطلب

6 گام برای بهتر زندگی کردن


Dreamy Girl

ارسال های توصیه شده

آیا تا به حال از خودمان پرسیده‌ایم که چگونه می‌توانیم شرایط زندگی‌مان را بهتر کنیم؟ درست است که زندگی در این روزگار سخت است و پرفراز و نشیب، اما می‌شود روزنه‌هایی هم برای بهتر زندگی کردن پیدا کرد. فقط باید بخواهیم و تلاش کنیم و در این مسیر گام برداریم. در این نوشتار به شش گام برای رسیدن به زندگی بهتر اشاره می‌کنیم.

 

1‌ـ به ظاهرمان اهمیت بدهیم

اگر می‌خواهیم زندگی بهتری داشته باشیم در گام اول باید به ظاهر و نوع پوشش خود اهمیت بدهیم، اگر به طرز لباس پوشیدن خود بی‌توجه باشیم، نه‌تنها به خودمان ظلم کرده‌ایم، بلکه احترام دیگران را نیز نگه نداشته‌ایم. بنابراین اگر تا به امروز به لباس پوشیدن و طرز راه رفتن خود بی‌اعتنا بوده‌ایم، بهتر است فکرمان را عوض کنیم و کاری انجام بدهیم. برای مثال، به دوخت، رنگ و جنس لباس خود توجه کنیم و تا آنجا که استطاعت مالی‌مان اجازه می‌دهد لباس نو بخریم، رنگ‌های شاد بپوشیم، لباس‌هایمان را اتو بزنیم و همیشه مرتب و منظم باشیم یا اگر خمیده راه می‌رویم، باید توجه داشته باشیم که از این پس راست راه برویم یا اگر خیلی چاق هستیم کمی خودمان را لاغر کنیم و... .

2 ـ تصویر قشنگی از خود در ذهن بسازیم

ظاهر ما، یعنی شخصیتی که از ما در ذهن مردم منعکس می‌شود، نتیجه تصاویری است که از شخصیت خود در ذهن داریم و این تصاویر از سوی رفتار و گفتارمان به چشم دیگران می‌آید.

حالا این سوال مطرح می‌شود که چگونه می‌توان تصاویر خوبی از خود در ذهنمان بسازیم؟ راهش این است که افکار خوب و مثبتی درباره خود داشته باشیم. برای مثال، به توانایی‌ها، استعدادها و کارهای نیکی که انجام داده‌ایم فکر کنیم، چنین تصور کنیم که شخصیت دوست‌داشتنی داریم و همیشه به دیگران کمک می‌کنیم. همه آدم‌ها نقاط ضعف دارند، اما بهتر است به جای فرو ماندن در ضعف‌های خود و گرفتار شدن در دام یأس و ناامیدی، بکوشیم تا بر ضعف‌هایمان غلبه کنیم و به دنبال راهکار باشیم و همچنین بکوشیم نقاط قوت خود را تقویت کنیم و با کشف توانایی‌ها و پرداختن به کارهای مثبتی که علاقه داریم، بیشترین لذت را از زندگی‌مان ببریم. پس در افکار و گفتارمان از احساس تقصیر و سرزنش کردن خود اجتناب کنیم، چراکه به ما انرژی منفی می‌دهند و آرامش ما را از بین می‌برند. همیشه نسبت به خودمان مهربان و خوش‌بین باشیم و تصویر شاد، متبسم و سالمی از خود در ذهنمان مجسم کنیم.

 

3 ـ لحن سخن‌مان را بهتر کنیم

با مردم صمیمانه سخن بگویم. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که این صمیمیت را با لحن صدای خود نشان بدهیم و چنین لحنی وقتی به دست می‌آید که واقعا مردم را دوست داشته باشیم وگرنه با تظاهر نمی‌شود لحنی شیرین و دلنشین داشت. همیشه سپاسگزار افرادی باشیم که برای ما زحماتی هرچند ناچیز کشیده‌اند و سعی کنیم کار مثبتی برایشان انجام دهیم. در غم و شادی دیگران شرکت کنیم؛ چراکه با این کار، انرژی‌های مثبت ما را احاطه می‌کنند و موقعیت‌های بهتری برایمان پیش خواهد آمد.

 

4 ـ اعتماد به نفس داشته باشیم

اعتماد به نفس برای داشتن زندگی بهتر لازم است، اما برخی از مردم از توانایی‌ها و استعدادهای خود غافل هستند. علت این غفلت آن است که به خودشان اعتماد ندارند. بنابراین اگر می‌خواهیم زندگی بهتری داشته باشیم، باید طالب فعالیت و کار باشیم، چراکه فعالیت و کار اعتماد به نفسمان را بالا می‌برد.

پس سعی کنیم در کاری تخصص پیدا کنیم و همیشه برای آینده خویش یک هدف داشته باشیم و بیندیشیم که چگونه می‌توانیم به آن هدف برسیم و همواره با افکار مثبت برای رسیدن به آن، تلاش کنیم. هرگز جمله غیرممکن است را باور نکنیم و اجازه ندهیم کسی قلب ما را با این جمله ناامید سازد، بلکه همیشه امیدوار باشیم. در هر شرایطی خونسردی خود را حفظ کنیم، چراکه افراد آرام، هم اعتماد به نفس بالایی دارند هم باعث دلگرمی اطرافیانشان می‌شوند.

پس تلاش کنیم با انرژی، شور و اشتیاق و دلسوزی و همدلی زندگی کرده و با افراد خانواده، دوستان و همکاران‌مان نیز ارتباط دوستانه‌ای برقرار کنیم.

 

5 ـ زیاد مطالعه کنیم

برای آن که ذهنی پویا داشته باشیم باید زیاد کتاب بخوانیم و به تفکر بپردازیم، زیرا با خواندن کتاب هم سطح علمی ما بالا می‌رود هم دیدمان نسبت به زندگی وسیع‌تر و بهتر می‌شود هم احساس می‌کنیم قدرتمندتر از قبل شده‌ایم.

 

6 ـ طرز فکرمان را عوض کنیم

برای بهتر زندگی کردن باید بر افکار مثبت تمرکز کنیم. اگر بدبین هستیم، خوش بین و دوستدار مردم شویم؛ اشتباهات آنها را ببخشیم تا خودمان آرامش بیشتری داشته و فکرمان درگیر نباشد. افکار منفی را از ذهن‌مان دور کنیم در عوض انرژی خود را صرف امور مثبت کنیم. جای تلخ زبانی را به شیرین زبانی و نفرت را به دوستی و عشق بدهیم. همیشه درباره خود و دیگران مثبت فکر کنیم و کارهایشان را به خوبی تفسیر کنیم؛ به این ترتیب هم احساس آرامش می‌کنیم هم دیگران ما را دوست خواهند داشت و به ما احترام خواهند گذاشت. نگران آینده نباشیم، البته آینده‌نگری کار خوبی است، اما به شرطی که مانع احساس خوشبختی و سعادت فعلی ما نشود. بنابراین افکار مثبت را زیر بنای زندگی‌مان قرار بدهیم، هوشیار باشیم و همیشه لبخند بزنیم.

مترجم: نسرین علی محمدی

Articlebase

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...