رفتن به مطلب

انجام پروژه متره راهسازی (گروهی)


eng.l.s

ارسال های توصیه شده

با سلام.

 

میخوایم به کمک فهرست بها فصل به فصل این پروژه رو متره کنیم ( این پروژه ، یک پروژه دانشجوییه )

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

واین هم مشخصات پروژه :

143175551161.gif

1431755511662.gif

1431755511662.gif

1431755511693.gif

143175574521.gif

1431755745222.gif

1431755745233.gif

لینک به دیدگاه

oh

عجب داستانی

دم استاد گرم ... اه کسی بتونه یه چنین چیزی رو بشکل کامل و با علاقه پشتکار درست انجام بده خودم بشخصه قول می دم آیندش ردیفه و از همین الان می تونه خودشو تو پروژه های ملی راه سازی ببینه .... جدی مگه الان صورت وضعیت نویسی متره این داستانا چطوریه فقط کافیه دو تا کار اینطوری باشه دست راه بیفته یا روش کار بیاد دستت

 

اما خب ببین برای این پروژه خب استاد کار راحت کرد اینکه مسیر اماده خودش داده و یه قسمت بزرگ حل شد

اما ما بقی رو هم می تونی با استفاده از نرم افزار لند و یا سیویل تریدی بدست بیاری مثل حجم عملیات خاکی یا منحنی بروکنر و جدول احجام خاکی و طول مسیر و این داستانا و پروفیل های طولی و عرضی همشون می تونی تو لند بدست بیاری

سیویل تریدی ورژن جدید لنده و خیلی خوبه اگه بتونی با اون کار کنی اما من هنوزز بلد نیستم و فقط لند بلدم خودم (اونم چون خیلی وقته کار نکردم باید یه دور دور امتحانی برم )

خیلی دوست دارم تو مسیر این پروژه باشم و اصلا خودم انجامش بدم چون واقعا بدرم میخوره اما خودتم می دونی واقعا مشغله و الانم امتحان پایان ترم نمی زاره

من پیشنهادم اینه که بنظرم خیلی هم به نفع خودت هست

خودت این پروزه رو ببری جلو و هر جا سوال بود اول خودت بری دنبالش (انصافا خودت برو دنباش) به خودم ثابت شده چیز های که خودم رفتم دنباش بهتر یاد گرفتم و کارآمئ تر بوده برام

بعد اگه نشد بیا بپرس من اگه بلد باشم که جواب می دم اگه نه که با هم میریم دنبالش و یاد میگیریم

فقط یه حرکتی و زحمتی بکش تمامی مواردی و مراحلی که میری را بیا اینجا توضیح بده هم خودت بعهتر یاد می گیری و هم من و هم بقیه بچه ها و اخرشم میشه یه آرشیو خوب که حتی بنظرم اگه تمیزش کنی می تونی به استادتم ارائش بدی و بهش داستان اینجا رو بگی ...

 

 

 

خب من برای شروع مراحل بهت می گم چی کار کنی :

اول از همه این نقشه از لند گرفته شده چون من دیدم ارتفاع یا همون Z داشته تمامی خطوط پس این نقشه باید با تمامی فایل هاش که مربوط به پروژه لند هست در نرم افزار لندت اجرا بشه ....

 

دوم میری تو لند و موارد خواسته شده رو اجرا می کنی اگه نقشت و مسیر راهت درست در نقشه باشه کمتر از یه ساعت شایدم در 10 دقیقه تمامی موارد خواسته شده مثل حجم عملیات خاکی و منحنی ها و پروفیل های طولی و عرضی بهت می ده ....

 

فقط اینجا یه سوال خیلی مهم می مونه لند بلدی ؟؟؟

اگه جواب مثب ت ه که حله

اگه منفیه خب باید بری یاد بگیری تو همین تالار هم جزواتش هست اما اگه هم بخوای من می تونم خودم اینجا روش کار و موارد خواسته شده رو بهت بگم

اما اونی که اول بهت گفتم برو و کامل خودت یاد بگیر

فعلا تا اینجا بسه منتظر جوابت می مونم

تا بعد بقیه داستان بریم جلو

لینک به دیدگاه

منابع ای هم که فعلا باید ازش استفاده کنی

آیین نامه راه ساززی ایران 415 هست که آخرین ویرایش اون 91 میشه

نشریه قدیمیش 161 که بنظرم بهتره از همون 415 کمک بگیریی اما خب احتمال داره بعضی چیزا نباشه که باید دوباره به همون 161 بری

--------------

کتاب راه سازی دکتر بهبهانی که تمامی مواردی که میخوای و روش کار اونجا هست و اگه با دقت مطالعه کنی دیگه مشکلی نداره

------------

و تسلط به نرم افزار لند یا سیویل تی ری دی

-------------

 

فعلا همینا بکارت میاد تا بعدا بریم سمت آیین نامه روسازی که اون میشه نشریه 234

لینک به دیدگاه
oh

عجب داستانی

دم استاد گرم ... اه کسی بتونه یه چنین چیزی رو بشکل کامل و با علاقه پشتکار درست انجام بده خودم بشخصه قول می دم آیندش ردیفه و از همین الان می تونه خودشو تو پروژه های ملی راه سازی ببینه .... جدی مگه الان صورت وضعیت نویسی متره این داستانا چطوریه فقط کافیه دو تا کار اینطوری باشه دست راه بیفته یا روش کار بیاد دستت

 

اما خب ببین برای این پروژه خب استاد کار راحت کرد اینکه مسیر اماده خودش داده و یه قسمت بزرگ حل شد

اما ما بقی رو هم می تونی با استفاده از نرم افزار لند و یا سیویل تریدی بدست بیاری مثل حجم عملیات خاکی یا منحنی بروکنر و جدول احجام خاکی و طول مسیر و این داستانا و پروفیل های طولی و عرضی همشون می تونی تو لند بدست بیاری

سیویل تریدی ورژن جدید لنده و خیلی خوبه اگه بتونی با اون کار کنی اما من هنوزز بلد نیستم و فقط لند بلدم خودم (اونم چون خیلی وقته کار نکردم باید یه دور دور امتحانی برم )

خیلی دوست دارم تو مسیر این پروژه باشم و اصلا خودم انجامش بدم چون واقعا بدرم میخوره اما خودتم می دونی واقعا مشغله و الانم امتحان پایان ترم نمی زاره

من پیشنهادم اینه که بنظرم خیلی هم به نفع خودت هست

خودت این پروزه رو ببری جلو و هر جا سوال بود اول خودت بری دنبالش (انصافا خودت برو دنباش) به خودم ثابت شده چیز های که خودم رفتم دنباش بهتر یاد گرفتم و کارآمئ تر بوده برام

بعد اگه نشد بیا بپرس من اگه بلد باشم که جواب می دم اگه نه که با هم میریم دنبالش و یاد میگیریم

فقط یه حرکتی و زحمتی بکش تمامی مواردی و مراحلی که میری را بیا اینجا توضیح بده هم خودت بعهتر یاد می گیری و هم من و هم بقیه بچه ها و اخرشم میشه یه آرشیو خوب که حتی بنظرم اگه تمیزش کنی می تونی به استادتم ارائش بدی و بهش داستان اینجا رو بگی ...

 

 

 

خب من برای شروع مراحل بهت می گم چی کار کنی :

اول از همه این نقشه از لند گرفته شده چون من دیدم ارتفاع یا همون Z داشته تمامی خطوط پس این نقشه باید با تمامی فایل هاش که مربوط به پروژه لند هست در نرم افزار لندت اجرا بشه ....

 

دوم میری تو لند و موارد خواسته شده رو اجرا می کنی اگه نقشت و مسیر راهت درست در نقشه باشه کمتر از یه ساعت شایدم در 10 دقیقه تمامی موارد خواسته شده مثل حجم عملیات خاکی و منحنی ها و پروفیل های طولی و عرضی بهت می ده ....

 

فقط اینجا یه سوال خیلی مهم می مونه لند بلدی ؟؟؟

اگه جواب مثب ت ه که حله

اگه منفیه خب باید بری یاد بگیری تو همین تالار هم جزواتش هست اما اگه هم بخوای من می تونم خودم اینجا روش کار و موارد خواسته شده رو بهت بگم

اما اونی که اول بهت گفتم برو و کامل خودت یاد بگیر

فعلا تا اینجا بسه منتظر جوابت می مونم

تا بعد بقیه داستان بریم جلو

 

ممنونم :icon_gol:

با سلام.

خب مسیر راه رو دارم ولی من نمیتونم متوجه بشم که تونل کدوم قسمته پل کدوم قسمته !! من هیچ اطلاعاتی درباره راه ندارم چون فک میکردم که کاملا مردونه ست عمرا بتونم تو همچین محیطی باشم . ولی یه جا برای کار تو دفتر میمونم متره و صورت وضعیت مینویسم ! زیاد به پروژه کار ندارم .

من دانشجو نیستم برای اینکه بتونم متره رو یاد بگیرم یه متره اماده ازنت دانلود کردم میخوام انجامش بدم ! من کلاهم بیفته تو دانشگاه فعلا فعلا دانشگاه نمیرم :whistle:

 

:sigh:

 

چشم من خودم یه استارت هایی میزنم ولی اگه بتونم من هر چقد سرچ کردم و دنبالش رفتم تا الان که نتیجه نداشته !!

 

اول سوالا رو جواب میدم من تا حالا برنامه لند کار نکردم اصلا هم بلد نیستم !

:icon_pf (34): برم نرم افزار لند رو یاد بگیرم :sad0: نصب میکنم .

تری دی سیویل رو یاد بگیرم کافیه دیگه !!! از تری دی سیویل خیلی تعریف میکنن .

 

من اومدم شروع کنم خب میخوام با فهرست بها 94 پیش برم . فصل اول تخریبه ما شرایط تخریب نداریم میتونیم به گفته یه دونه دوستان بوته کنی و تمیز کردن خاک نباتی 10 الی 15 سانت میگیریم که این موضوع تو ایتم 010101 تو فصل اول هست که اونم نو توضیحات فصل ه اگه خاکبر داری و خاکریزی داریم این ایتم حساب نمیشه !!

 

فصل دوم که خاکبرداری دستیه هیچ !!

 

فصل سوم . من تو اطلاعات مسالم که دانشجو ها حساب کردن خاکبرداری 464468.7 متر مکعب و کل خاکریزی 1058973 متر مکعب هستش . فک کنم از روش منشوری حساب کردن که باز من متوجه نشدم چی شد !!!

میخوام خودم یاد بگیرم

 

بعد دیشب که داشتم سرچ میکردم یه نرم افزار خاکبرداری پیدا کردم :

 

http://www.noandishaan.com/forums/thread146681.html#post1540332

 

که دقیقا باز متوجه نشدم که چی میگه !!! :hanghead::sigh:

 

دیگه چیز خاصی پیدا نکردم که بتونم به نتیجه برسه :hanghead:

 

:icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
oh

عجب داستانی

دم استاد گرم ... اه کسی بتونه یه چنین چیزی رو بشکل کامل و با علاقه پشتکار درست انجام بده خودم بشخصه قول می دم آیندش ردیفه و از همین الان می تونه خودشو تو پروژه های ملی راه سازی ببینه .... جدی مگه الان صورت وضعیت نویسی متره این داستانا چطوریه فقط کافیه دو تا کار اینطوری باشه دست راه بیفته یا روش کار بیاد دستت

 

اما خب ببین برای این پروژه خب استاد کار راحت کرد اینکه مسیر اماده خودش داده و یه قسمت بزرگ حل شد

اما ما بقی رو هم می تونی با استفاده از نرم افزار لند و یا سیویل تریدی بدست بیاری مثل حجم عملیات خاکی یا منحنی بروکنر و جدول احجام خاکی و طول مسیر و این داستانا و پروفیل های طولی و عرضی همشون می تونی تو لند بدست بیاری

سیویل تریدی ورژن جدید لنده و خیلی خوبه اگه بتونی با اون کار کنی اما من هنوزز بلد نیستم و فقط لند بلدم خودم (اونم چون خیلی وقته کار نکردم باید یه دور دور امتحانی برم )

خیلی دوست دارم تو مسیر این پروژه باشم و اصلا خودم انجامش بدم چون واقعا بدرم میخوره اما خودتم می دونی واقعا مشغله و الانم امتحان پایان ترم نمی زاره

من پیشنهادم اینه که بنظرم خیلی هم به نفع خودت هست

خودت این پروزه رو ببری جلو و هر جا سوال بود اول خودت بری دنبالش (انصافا خودت برو دنباش) به خودم ثابت شده چیز های که خودم رفتم دنباش بهتر یاد گرفتم و کارآمئ تر بوده برام

بعد اگه نشد بیا بپرس من اگه بلد باشم که جواب می دم اگه نه که با هم میریم دنبالش و یاد میگیریم

فقط یه حرکتی و زحمتی بکش تمامی مواردی و مراحلی که میری را بیا اینجا توضیح بده هم خودت بعهتر یاد می گیری و هم من و هم بقیه بچه ها و اخرشم میشه یه آرشیو خوب که حتی بنظرم اگه تمیزش کنی می تونی به استادتم ارائش بدی و بهش داستان اینجا رو بگی ...

 

 

 

خب من برای شروع مراحل بهت می گم چی کار کنی :

اول از همه این نقشه از لند گرفته شده چون من دیدم ارتفاع یا همون Z داشته تمامی خطوط پس این نقشه باید با تمامی فایل هاش که مربوط به پروژه لند هست در نرم افزار لندت اجرا بشه ....

 

دوم میری تو لند و موارد خواسته شده رو اجرا می کنی اگه نقشت و مسیر راهت درست در نقشه باشه کمتر از یه ساعت شایدم در 10 دقیقه تمامی موارد خواسته شده مثل حجم عملیات خاکی و منحنی ها و پروفیل های طولی و عرضی بهت می ده ....

 

فقط اینجا یه سوال خیلی مهم می مونه لند بلدی ؟؟؟

اگه جواب مثب ت ه که حله

اگه منفیه خب باید بری یاد بگیری تو همین تالار هم جزواتش هست اما اگه هم بخوای من می تونم خودم اینجا روش کار و موارد خواسته شده رو بهت بگم

اما اونی که اول بهت گفتم برو و کامل خودت یاد بگیر

فعلا تا اینجا بسه منتظر جوابت می مونم

تا بعد بقیه داستان بریم جلو

 

 

یعنی امکان داره که روش کار رو بگید !!! :sad0:

نرم افزارش خیلی گنگه !! :4564:

لینک به دیدگاه

با سلام.

 

من میخوام بربلندی رو برای ثپه ماهوری که سرعت طرحش 80 کیلومتر بر ساعت رو پیدا کنم ولی فصل پنجم جدول 5-2-2 پیدا نکردم (تو کتاب از این جدول استفاده کرده )جدول های 14-5 . 15-5 در نشریه 145هست ولی سرعت 80 رو تو کتاب زده 10 درصد شیب عرضیولی تو این جدول ها این نیست !! میشه بگید چجوری پیدا کنم ؟؟؟

 

و همین طور جدول اصطکاک جانبی رو تو فصل پنج پیدا نکردم !! چرا !!!!!

لینک به دیدگاه

اینکه کجا تونل بخوره با خود طراح راه هست

ببین شما وقتی مسیر رو طراحی میکنی داری عوارض زمین عبور می کنی باید دقیقا همراه با هر سانتی که میکشی رو نقشه خودتو تو واقعیت بزاری و مسیر رو بپیمایی اینطوری راحتر می تونی متوجه شی

باید ببنی کجا ها اقتصادی تره برکه از دل کوه رد بشی یا نا کلا خاک برداری کنی ببین معمولا جاده ها رو دامنه هستند (برای مناطق کوه پایه ای ) اما بعضی وقتا بدلیل شرایط راه طراحی شده مجبریم بریم در دل کوه خب اون موقع بیشتر از تونل استفاده میشه ....

 

 

اینکه لند و انتخاب کنی یا سیویل : قبلا هم گفتم من خودم لند و بلدم اما سیویل تی ری دی جدیده و خیلی قابلیت های بهتری داره

خودمم خیلی دوست دارم یاد بگیرم که اما وقت نمیشه متاسفانه

در مورد این نرم افزاری هم که گفتی اطلاعای ندارم از این دست نرم افزار ها هم هست خود سی وی ل تی ری دی هم حجم حساب میکنی لند هم حساب میکنه

اما خب دانلود می کنم اگه وقت کردم یه سیخی بهش میزنم ببینم چطوریاست

 

در مودل مدل منشوری که گفتی خب برای که کارمون اقتصادی باشه ما هم خاک برداری داریم هم خاکریزی یعنی مسیر راه سعی میشه طوری طراحی بشه که خاک از یسری جاها در محل برداشت بشه دوباره در همون پرژه خاک ریزی برای جاه های لازم انجام بشه

 

 

در مورد بربلندب که پرسیدی متوجه نشدم

تو آین نامه همه چیز خیلی شفاف اشاره شده و همه چیز هست

منظورت از کتاب

کتاب کیه ؟

اگه کتاب بهبهانی منورت خوب اون برای 30 سال پیشه اما ایین نامه فکر کنم برای سال 91 اخرین بار ویرایش شده و کاملا بروز و ملاک طراحی قرار میگیره

اون کتاب بهتر بعنوان یه کمک آموزشی استفاده کنی همین اما ملاک های طراحیت سعی کن ایین نامه باشه

لینک به دیدگاه

ممنونم :icon_gol:

 

خب نباید تو نقشه جایی مشخص شده باشه برای متره کردن ؟؟ لازمه بدونیم کجا تونل میخوان بزنن و کجا پل ؟

 

طراحی ؟!!! من طرحی هیچی سر در نمیارم که !! من تا حالا یه واحد هم مرتبط به راهسازی پاس نکردم !!! ولی بای مترهه یک نقشه اماده به اجراست لازمه که همه چی توش باشه یعنی این سه تا نقشه کفایت نمیکنه !!!؟

 

من دارم سیویل تری دی رو یاد میگیرم یه فیلم اموزشی گرفتم که دستورا رو توضیح می داد که فایده نداشت کار مو را ننداخت ! تازه ویروسی هم هست باز نمیکنه دیگه !! :hanghead:

دیدم فایده نداره یکی از دوستان کتابچه اموزش گام به گام پروژه راهسازی به صورت دستی و با نرم افزار سیویل تری دی 2015 رو معرفی کردند که این کتاب گفته 415 رو هم داشته باشید الان هر وقت میخوام بخونم 415 و این کتاب رو میخونم تا متوجه بشم چی به چی هست !!

 

بر بلندی رو نوشته که 10 درصده به خاطره که منطقه معتدله !! ولی من چیزی پیدا نکردم تو 415 ، مگر این که میگفت ازاد راه و بزرگ راهه که باید از 10 درصد تجاوز نکنه

 

نرم افزاری که گذاشتم برای من گنگ بود !

 

خب من هیچ اطلاعاتی از فرمول های منشوری ندارم !! فک کنم همون با سیویل تری دی حساب کنم بهتر باشه !!!

 

من کل هدفم اینه تو متره کردن خبره بشم !! یعنی نیاز دارم طراحیشو یاد بگیرم ! :ws38:

لینک به دیدگاه

اینکه چه مکانی تونل باشه یا نباشه کاملا دست طراحه و ملاکش یه دید تخصصی نیاز داره و مدل کردن این تونل هم نیاز به دانش تخصصی تو زمینه راه داره

اما خوب همه چیز دست یافتنیه

ببنید تونل زمانی اجرا میشه که شما بخواهید مسیرتون از دل عوارض عبور کنه و عوارض دور نزنه

مثلا شاید اگه مسیر بخواد از دامنه کوه و بشکل مسیر های پیچ در پیچ و با شیب ملایم و مسیر طولانی عبور کنه و به اون سمت کوه برسه شاید بهتر باشه ما یه مسیر مستقیم بدون شیب ( نسبت به حالت قبل بودن شیب فرض میشه) ما از یه تونل در دل کوه استفاده کنیم بهتر و هزینه اجراش هم کمتر باشه

خب کار دفاتر مشاوره هم همینه دیگه میاد همه موارد بشکل آزمون خطا بررسی و بعد بهترین انتخاب می کنند

برای همینه که تو قرارداد ها مبلغ بالای رو به دفاتر مشاوره اختصاص می دند در صورتی ه خیلی ها فکر می کنند ماری انجام نمی دندن و فقط نشستن و با یک سری نرم افزار ور میرن

 

 

در مورد اینکه آیا شما می تونید متر کنید یا نه این بر میگرده به خودتون و توانمندی و علاقه خودتون ...

و دانش آکادمیک تاثیر زیادی در ای ن موضوع نداره

اصول متره برآورد یه دانش عمومیه و ربطی به تخصص یا دانش خواصی نداره یه هوش خواص خودش میخواد

اصولا مین اونایی که بازی ریاضی قوی تری دارند می تونن یه متره براوردر خوبی هم بشن { این ضرب المثل از خومه هاااا

 

  • :ws3:
     
     

 

خب دانش های دیگه میاد بر حسب خودشون به متره جهت میدن

کلا اصوال متره اینه که " چه میزان با چه ارزشی لازم است و در نهایت ایا این ارزش بهینه شده یا نه "

 

 

 

----------

قبلا هم گفتم کاری که شما دارید انجام میدید اگه بشکل کاملش انجام بشه همون کاریه که دفاتر مشاوره انجام میدن

و اگه شما بتونید اینکار انجام بدید و تسلط پیدا کنید یقینا به دانش و تجربه بزرگی دست یافتید

 

 

موفق باشید

 

  • :w16:
     

لینک به دیدگاه

ممنون :icon_gol:

 

اینایی که میگید واضحه ولی چه جوری این کار رو کنم سخته !!! :4564:کوه و دامنه کوجاست ؟ از روی نمودار خاکبر داری و خاک ریزی و پستی و بلندی ؟

 

یه ذره توضیح میدی خو من هیچی بلد نیستم :4564:

 

چون از راه هیچ ذهنیتی ندارم و اجراشو تا حالا ندیدم باید خیلی کار کنم ولی متاسفانه چون وقتی دارم کار میکنم زیاد به مشکل بر میخورم خیلی کند پیش میرم و اتلاف وقتم زیاده |! هوش خواص !!!:whistle:

 

:ws3:

 

باید تایم زیادی بذارم تا بتونم این تجربه رو بدست بیارم !!

 

یه چی بگم ؟!!

من احساس میکنم نقشه خوانی راه رو هم بلد نیستم ! نمیخواستم بگم چون زشته ! ولی باید یاد بگیرم !

 

ممنونم .

لینک به دیدگاه

یه لحظه :ws38: من فکر کنم تازه متوجه شدم :ws52:

شما گفته بودید پروژتون تبه ماهور ه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خب اگه اینطوری باشه که ما تونل اصلا نداریم

یعنی کوه نداریم که تونل داشته باشیم

عوارض تپه ماهور میشه دور زد و عبور کرد

تونل فقط برای کوه اجرا میشه و گردنه هااا

زمانی اجرا میشه مخوایم به دو نقطه برسیم که فاصله خیلی کم باشه اما عوارض زمین اجازه نده بهمون که کوه دور بزنیم یا از نظر اقتصادی تول برامون به صرفه تر تموم میشه

 

ببین مثلا میخوایم بریم اون سمت کوه سه راه حل وجود داره

 

یکی اینکه که کوه بریم بالا در ارتفاع و بعد بیام پایین { این مدل کمتر اجرا میشه روش کار این مدل استفاده از پیچ های سرفکانتی (امیدوارم املاشو درست نوشته باشم ) و یا همون پیچ های تند هست

یه مدل دیگه اینه که ما در همون تراز کوه حرکت کنیم و از روی دامنه کوه کوه درو بزنیم برسیم به اون سمت کوه این روش یه مشکل داره مسیر مون طولانی میشه البته بستگی به نوع کوه و نقطه مورد نظر داره { برای همینه که بعضی وقت ااا از این روش بجای روش سوم که الان میخوام بگم استفاده می کنند

 

روش آخر یا روش سوم استفاده از تونل هست میام مستقیم در دل کوه رد میشیم و میریم اون سمت کوه خب این روش با روش دوم در حال رقابت بررسی هست همیشه و بسته به شرایط مدل اجرایی انتخاب میشه

 

 

بنظرم یخورده هم باید تصوراتتون در مورد راه بالا ببرید ابنکه خودتون تو موقعیت ساخت راه بزارید ببینید مثال رفتید کوه رفتید یه منطقه کوهستانی خوب تو ذهنتون دو نقطه مبدا و مقصد مشخص کنید و برای مسیر بهینه با استفاده از ذهنتون ترسیم کنید

اینکه چطور به اون نقطه برسید در کمترین زمان با امنیت بالا و هزینه پایین

 

 

در مورد خاک برداری وخاک ریزی هم من این نکته رو اضافه کنم که همیشه خاک برداری ارزون تر از خاک ریزی بوده و امنیت بیشتری تامین می کنه

اینو گفتم که بدونید بیشتر سعی بشه خاک برداری صورت بگیره در پروژه تا خاک ریزی

لینک به دیدگاه

ممنون :icon_gol:

 

خب درسته تونل نداریم ولی رودخونه داریم که باید پل احداث بشه باید جای اونو مشخص کنیم !

فعلا دارم این مطلب رو میخونم شاید مشکل تشخیص جاهای تونل و پلم حل بشه !! شاید هم فایده نداشته باشه !:sigh:

 

http://www.noandishaan.com/forums/thread147829.html#post1549505

 

 

رو تصورم هم کار میکنم !:w16:

 

ممنون از نکته !! امنیت خاکبرداری بیش تر از خاکبریزیه ؟؟؟؟؟ :ws38:

 

برای واریانت کشیدن هم به مشکل بر خوردم ممنون میشم به این پست هم یه نیگاه بندازی

 

http://www.noandishaan.com/forums/thread146342.html#post1548191

 

:icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
ممنون :icon_gol:

 

خب درسته تونل نداریم ولی رودخونه داریم که باید پل احداث بشه باید جای اونو مشخص کنیم !

فعلا دارم این مطلب رو میخونم شاید مشکل تشخیص جاهای تونل و پلم حل بشه !! شاید هم فایده نداشته باشه !:sigh:

 

http://www.noandishaan.com/forums/thread147829.html#post1549505

 

 

رو تصورم هم کار میکنم !:w16:

 

ممنون از نکته !! امنیت خاکبرداری بیش تر از خاکبریزیه ؟؟؟؟؟ :ws38:

 

برای واریانت کشیدن هم به مشکل بر خوردم ممنون میشم به این پست هم یه نیگاه بندازی

 

http://www.noandishaan.com/forums/thread146342.html#post1548191

 

:icon_gol:

 

ببخشید دیر جواب می دم اما سعی می کنم خودم زود به زود برسونم

امیدوارم بتونم این زمان کمتر کنم

 

خب ببین برای مسیر رودخانه کار خیلی راحتر میشه چون قابل تشخیص تره یه جورایی اول باید ببینیم مسیر راه ما کجا از رودخانه عبور می کنه

اما یه چندتا ملاک است که در مورد عبور مسیر از رودخانه میشه رعایت کرد

خب اول اینکه باید ببینی مسیری که ترسیم می کنی کجا به رودخانه می رسه و قراره رودخانه رو در عرض قطع کنه و بره اون سمت رودخانه

همزمان هم باید به نکته توجه کرد که مسیر باید در جای برسد به رودخانه که کمترین عرض رود داشته باشیم یعنی طول پل ما کمترین میزان خود باشد

دوم سعی شود دو سمت رودخانه یعنی وردی و خروجی پل تقریبا یه تراز ارتفاعی داشته باشند

و مورد بعدی اینکه سعی بشه با شیب تند وارد عرض رود نشویم یعنی قبل از ایجاد و شروع پل و بعد از پل مسیر هم تراز یا تقریبا همتراز با پل باشه

اینا مواردی بود که فعلا به ذهنم رسید که باید در انتخاب مسیر عبور از رودخانه رعایت میشد

-----------

منظورم از امنیت خاکبرداری این بود که ما در خاک برداری به زمین سفت تر می رسیم و این خودش کار برای ما راحتر میکنه و میزان تراکم و غلطک طنی مسیر برای ما به صفر می رسونه یا شاید م کمتر کنه اما در خاک ریزی ما باید حتما غلتک زنی رو داشته باشیم تا بتونیم زمین سفت کنیم

الان که فکر می کنم نمی دونم چرا از کلمه امنیت استفاده کردم :ws3:

 

--------------

برای واریانت نمی دونم دقیقا به چه مشکلی برخوردی خب اوجا که همه چیزی دقیق و شفاف توضیح داده شده

من فقط یه نکته دیگه راهنماییت کنم اونم اینه که سعی کنی برای ترسیم مسیر یا همون واریانت از بین کانتور ها (خط عوارض زمین) عبور کنی

یعنی کانتور ها رو کمتر قطع کنی یا اگه قطع میکنی عمود قطع شو ن نکن

قطع کردن کانتور ها یعنی تغییر ارتفاع حالا اگه هرچه مسیر طرح ت (واریانت) این خط های کانتور عمود قطح کنه مثل این می مونه مستقیم دیوار صاف رفتی بالا

پس سعی کن همیشه با زاویه ملایم کانتور ها رو قطح کنی {بقول خودمون باهاشون لطیف برخورد کن:whistle:)

 

اما خب باید هم توجه داشته باشی که این امر باعث نشه که مسیرت خیلی طولانی بشه

لینک به دیدگاه
ببخشید دیر جواب می دم اما سعی می کنم خودم زود به زود برسونم

امیدوارم بتونم این زمان کمتر کنم

 

خب ببین برای مسیر رودخانه کار خیلی راحتر میشه چون قابل تشخیص تره یه جورایی اول باید ببینیم مسیر راه ما کجا از رودخانه عبور می کنه

اما یه چندتا ملاک است که در مورد عبور مسیر از رودخانه میشه رعایت کرد

خب اول اینکه باید ببینی مسیری که ترسیم می کنی کجا به رودخانه می رسه و قراره رودخانه رو در عرض قطع کنه و بره اون سمت رودخانه

همزمان هم باید به نکته توجه کرد که مسیر باید در جای برسد به رودخانه که کمترین عرض رود داشته باشیم یعنی طول پل ما کمترین میزان خود باشد

دوم سعی شود دو سمت رودخانه یعنی وردی و خروجی پل تقریبا یه تراز ارتفاعی داشته باشند

و مورد بعدی اینکه سعی بشه با شیب تند وارد عرض رود نشویم یعنی قبل از ایجاد و شروع پل و بعد از پل مسیر هم تراز یا تقریبا همتراز با پل باشه

اینا مواردی بود که فعلا به ذهنم رسید که باید در انتخاب مسیر عبور از رودخانه رعایت میشد

-----------

منظورم از امنیت خاکبرداری این بود که ما در خاک برداری به زمین سفت تر می رسیم و این خودش کار برای ما راحتر میکنه و میزان تراکم و غلطک طنی مسیر برای ما به صفر می رسونه یا شاید م کمتر کنه اما در خاک ریزی ما باید حتما غلتک زنی رو داشته باشیم تا بتونیم زمین سفت کنیم

الان که فکر می کنم نمی دونم چرا از کلمه امنیت استفاده کردم :ws3:

 

--------------

برای واریانت نمی دونم دقیقا به چه مشکلی برخوردی خب اوجا که همه چیزی دقیق و شفاف توضیح داده شده

من فقط یه نکته دیگه راهنماییت کنم اونم اینه که سعی کنی برای ترسیم مسیر یا همون واریانت از بین کانتور ها (خط عوارض زمین) عبور کنی

یعنی کانتور ها رو کمتر قطع کنی یا اگه قطع میکنی عمود قطع شو ن نکن

قطع کردن کانتور ها یعنی تغییر ارتفاع حالا اگه هرچه مسیر طرح ت (واریانت) این خط های کانتور عمود قطح کنه مثل این می مونه مستقیم دیوار صاف رفتی بالا

پس سعی کن همیشه با زاویه ملایم کانتور ها رو قطح کنی {بقول خودمون باهاشون لطیف برخورد کن:whistle:)

 

اما خب باید هم توجه داشته باشی که این امر باعث نشه که مسیرت خیلی طولانی بشه

 

 

خواهش میکنم . ممنون .

 

خو مسیر رودخونه خط های ابیه میشه تشخیصش داد ! نکته های شما رو رعایت میکنیم .

 

تو خاکبرداری و خاکریزی با سیویل تری دی مهم نیس رودخونه کجاست ؟؟؟ فقط سطح و کوریدور رو مشخص میکنیم و مراحل دیگه اوکی میشه ؟

 

--

اوکی ممنونم.

----

من نمیتونم واریانت رسم کنم شبیه شکل نمیشه و همین طور نمیدونم کدوم خط میزان رو در نظر بگیرم وادامه بدم !!؟؟؟؟:4564:

لینک به دیدگاه
تو خاکبرداری و خاکریزی با سیویل تری دی مهم نیس رودخونه کجاست ؟؟؟ فقط سطح و کوریدور رو مشخص میکنیم و مراحل دیگه اوکی میشه ؟

 

باید همینطوری باشه در این مورد هیچ اطلاعی ندارم برای هم نمی تونم ککتون کنم و با لند کار کردم و از سیویل تی دی فقط شنیدم که خیلی پیشرفت کرده و همه چیز و خودش حساب می کنه

 

-----------------

 

برای رسم واریانت ببنید مثلا شما از یک نقطه شروع می کنید خب این نقطه دارای کد ارتفاعی است درسته

خب حالا واریانت بهینه واریانتی هست که شما با شیب کم به نقطه بعدی برسید این کار شاید باعث یشه مسیر شما طولانی بشه خب پس شما میزان طول مسیر هم باید توجه کنید

خب پس برای اجرا مسیر بهینه اول و مهم برای ما کم بودن شیب یا رسوندن شیب به حد استاندارد است وبعد طول مسیر ملاک ماست

ببینید اگه شما در بین کانتور ها (همون خط های ارتفاعی است که در پروژه رسم شده و هر خط یک کد ارتفاعی دارد ) مسیر واریانتتون رسم کنید و کانتور ها رو زیاد در مسیر قطع نکنید این مسیرتون میشه یک مسیر با شیب کم اما خب برای اینکه طول کارمونم زیاد نشه و زودتر به نقطه مقصد برسیم مجبوریم کاتور ها رو قطع کنیم

خب من پیشنادم اینه یکدفعه و بشکل عمودی از کانتور ها عبور نکینم یعنی خط واریانتی که داریم رسم می کنیم بشکل عمودی کانتور ها رو قطع نکنه بلکه با یه زاویه ملایم بره و از روی کانتور بگذره و وارد کد ارتفاعی بعدی بشه -----------

 

اینه که گفتم کلا اصول اجرا واریانت یا مسیر پروژمون است حالا اینکه برای شما چه شکلی شده و برای یکی دیگه چه شکلی بهش توجه نکنید

شما با همون روش رسم شعاع که برای بدست اوردن شیب مجاز برای مسیر طبق آین نامه است و با اون طول را مشخص می کنه عمل کنید و اگه هم میتونید طول بیشتر بشه و شیب و کم کنید باز هم طرحتون بهینه تر خواهد شد بخصوص اگه این کار در زمان قطع کانتور ها انجام بدید تاثیر بیشتری داره

 

** در جاهای که ارتفاع تغییر میکنه (یعنی شما باید از یه کانتور بری در کانتور دیگه لازمه با زاویه ملایم با خط کانتور بری حتی اگه این روش باعث بشه طول مسیر پروزت زیاد بشه )

لینک به دیدگاه

من واریانت رو از این طریق یه جورایی رسم کردم سعی کردم نکات هم رعایت کنم !

 

http://www.noandishaan.com/forums/thread146342.html#post1554810

 

 

یه مشکلی داره البته باید شعاع 400 وارد کنم ولی عدد400 خیلی بزرگه منم اون اوایل فک میکردم قطره شعاع 200 وارد کردم .

 

ولی برای رسم کردن قوس های افقی تو این قسمت :

 

1436289571911.gif

 

 

طول قوس و شعاع رو باید وارد کنم ولی

 

شعاع قوس افقی رو من از جدول 7-5 نشریه 415 برای سرعت 80 ، 379 متر پیدا کردم و برای طول قوس میشه از جدول 8-5 به دست اورد !!

این درسته ؟

بعد اینی که تو جدوله با فرمولا یکیه ؟ میخواستم امتحان کنم ولی باید شعاع دایره ای میخواد !

 

طول مینیمم یا طول ماکسیمم ؟

لینک به دیدگاه

یه مشکلی تو کارت هست

آیین نامه رو با دقت بخون

این اطلاعات که تو گذاشتی مربوط به قوس تدریجی و کلئوتیده نا قوس افقی

ببین ما اول قوس افقی دارم بعد برای اینکه امنیت مسیر بیشتر بشه از قوس تدریجی اضافه می کنیم

پس اول تو باید شعال قوس افقی رو بدست بیاری

شعاع قوس می تونی هم از جدول 5-5 بدست بیاری هم از فرمول که تو صفحه قیلش هست

بعدش میای شعاع تجدرجی بدست میاری که مینی که گفتی

اما اینکه کدوم دسته مینیم یا جدول باید دقت کنی به ایین نامه

ببین اول از جدول 5-7 شعاع قوس بدست میاری بعد با استفاده از این شعاع قوس خودتو رسم می کنی این قوس برای خودش یه طولی داره

جدول 5-8 اومده خودش طول مطلوب تعریف کرده (یعنی یه طول حد وسط نه خیلی زیاد نه خیلی کم )

خب تا اینجا اگه طولت اکی بود میری سراغ فرمول طول مینیم هم بدست میاری

طول مینیمم برای کنترل طول قوس است

دقیقا اون خطی که تو آیین نامه برای فرمول طول قوس مینیمم اومده رو با دقت بخون

ببین آخرش باید طول قوس مینیمم بدست اومده رو یا با طول بدست اومده از شعاع قوس مقایسه کنی یا با طول بدست اومده از جدول 5-8 هر کدوم که بیشتر بود مقایسه می کنه

که از طول قوس مینیمم ی که بدست اوردی کمتر نباشه

نتیجه گیری اخلاقیش اینه که اقا طول قوست به هر حالت نباید از طول قوس مینی ممی که بدست اوردی کمتر باشه

 

 

------------------

اما در مورد مسیری که ترسیم کردی

ببین تو تپه ماهور هستی پس خیلی لازم نیست اینقدر شکستگی داشته باشی که مجبور به زدن قوس های بیشتری بشی

البته نباید هم از میزان شیب حداکثر هم تجاوز کنی

برای این منظور بهتر طول مسیرت بیشتر بشه تا هم مشکل زدن قوس نداشته باشی هم تعداد قوسات کمتر بشه و شیب کمتر

 

ببین بعضی جاها تو خط عوارض زمین (کانتور ها ) رو عمودی قطع کردی

من نمی دونم هر خط چقدر ارتفاع داره اما اگه ارتفاع زیاد باش این طراحی قابل اجرا نیست

قیبلا هم گفتم باید خط عوارض زمین تا اوجا که می تونی با زاویه ملایم قطع کنی و بری تو خط بعدی نه اینکه یهو تو کمتر از چند متر یهو چند متر تغییر ارتفاع داشته باشی

ببین اینکه از طریق روش پرگار مسیر پیدا می کنی درست اما این روش به معنی طرح اصلی نیست این بیشتر بهت کمک می کنه مسیر در جهت یا راستا او ترسیم کنی

خودت باید ببینی چطور می تونی یه مسیرر بهینه در بیاری

 

ببین اینکه می گی شعاع قوست تو مسیر جا نمیشه خب مشکل از همینه که گفتم تو باید طبق ایین نامه حداقل شعال خواسته شده رو جا بدی

البته تبصره ای ه متو ایین نامه ایمینی راه است که میگه تا یه مقداری اگه مجبور به کم کردن شعاع قوس مینیمم شده اید اشکال نداره اما باید قبل ورود به قوس تابلو کاهش صرعت نصب کنید پس اینجا سرعت طرحتم کاهش پیدا میکنه

اما در کل اینه که مسیرت باید طوری باشه که حتما شعاع قوس مینی م حداقل رعایت بشه و بتونی اجرا کنی

لینک به دیدگاه
یه مشکلی تو کارت هست

آیین نامه رو با دقت بخون

این اطلاعات که تو گذاشتی مربوط به قوس تدریجی و کلئوتیده نا قوس افقی

ببین ما اول قوس افقی دارم بعد برای اینکه امنیت مسیر بیشتر بشه از قوس تدریجی اضافه می کنیم

پس اول تو باید شعال قوس افقی رو بدست بیاری

شعاع قوس می تونی هم از جدول 5-5 بدست بیاری هم از فرمول که تو صفحه قیلش هست

بعدش میای شعاع تجدرجی بدست میاری که مینی که گفتی

اما اینکه کدوم دسته مینیم یا جدول باید دقت کنی به ایین نامه

ببین اول از جدول 5-7 شعاع قوس بدست میاری بعد با استفاده از این شعاع قوس خودتو رسم می کنی این قوس برای خودش یه طولی داره

جدول 5-8 اومده خودش طول مطلوب تعریف کرده (یعنی یه طول حد وسط نه خیلی زیاد نه خیلی کم )

خب تا اینجا اگه طولت اکی بود میری سراغ فرمول طول مینیم هم بدست میاری

طول مینیمم برای کنترل طول قوس است

دقیقا اون خطی که تو آیین نامه برای فرمول طول قوس مینیمم اومده رو با دقت بخون

ببین آخرش باید طول قوس مینیمم بدست اومده رو یا با طول بدست اومده از شعاع قوس مقایسه کنی یا با طول بدست اومده از جدول 5-8 هر کدوم که بیشتر بود مقایسه می کنه

که از طول قوس مینیمم ی که بدست اوردی کمتر نباشه

نتیجه گیری اخلاقیش اینه که اقا طول قوست به هر حالت نباید از طول قوس مینی ممی که بدست اوردی کمتر باشه

 

 

------------------

اما در مورد مسیری که ترسیم کردی

ببین تو تپه ماهور هستی پس خیلی لازم نیست اینقدر شکستگی داشته باشی که مجبور به زدن قوس های بیشتری بشی

البته نباید هم از میزان شیب حداکثر هم تجاوز کنی

برای این منظور بهتر طول مسیرت بیشتر بشه تا هم مشکل زدن قوس نداشته باشی هم تعداد قوسات کمتر بشه و شیب کمتر

 

ببین بعضی جاها تو خط عوارض زمین (کانتور ها ) رو عمودی قطع کردی

من نمی دونم هر خط چقدر ارتفاع داره اما اگه ارتفاع زیاد باش این طراحی قابل اجرا نیست

قیبلا هم گفتم باید خط عوارض زمین تا اوجا که می تونی با زاویه ملایم قطع کنی و بری تو خط بعدی نه اینکه یهو تو کمتر از چند متر یهو چند متر تغییر ارتفاع داشته باشی

ببین اینکه از طریق روش پرگار مسیر پیدا می کنی درست اما این روش به معنی طرح اصلی نیست این بیشتر بهت کمک می کنه مسیر در جهت یا راستا او ترسیم کنی

خودت باید ببینی چطور می تونی یه مسیرر بهینه در بیاری

 

ببین اینکه می گی شعاع قوست تو مسیر جا نمیشه خب مشکل از همینه که گفتم تو باید طبق ایین نامه حداقل شعال خواسته شده رو جا بدی

البته تبصره ای ه متو ایین نامه ایمینی راه است که میگه تا یه مقداری اگه مجبور به کم کردن شعاع قوس مینیمم شده اید اشکال نداره اما باید قبل ورود به قوس تابلو کاهش صرعت نصب کنید پس اینجا سرعت طرحتم کاهش پیدا میکنه

اما در کل اینه که مسیرت باید طوری باشه که حتما شعاع قوس مینی م حداقل رعایت بشه و بتونی اجرا کنی

 

 

ممنون. :icon_gol:

 

اگه سرعت 80 باشه حداقل شعاع قوس افقی : 210 متر

 

طول مطلوب سرعت 80 : 44 متر

 

این شعاع قوس افقی، همون شعاع دایره ایه که تو فرمول طول مینیمم وارد میکنیم ؟

 

بعد این مقدار ماکسیمم رو انتخاب میکنیم نباید از طول مطلوب کم تر باشه حالا این ماکسیمم رو وارد میکنیم یا طول مطلوبو ؟؟

 

خب تو کادری که گذاشتم شعاع حدکثر برای اتصال تدریجی رو میزارم شعاع قوس افقی فقط تو فرمول طول مینیمم کارایی داره ؟؟؟

------

 

خب اینجوری که شما میگی که نمیشه میگه باید به اندازه حداقل طول لازم جهت عبور از یک تراز به تراز مجاور که اختلاف تراز اتفاعی رو خط کناری در توپوگرافی روی شیب طولی که مثلا شده 400 .

دایره هایی باید با شعاع 400 بزنم که این دایره هر جا خط میزان رو قطع کرد و اگه دو تا بود اونی که نقطه مورد نظرم نزدیکه انتخاب کنم دیگه جز این که نمیتونم کاری کنم ؟؟؟!!!!! :sad0:

لینک به دیدگاه

ببین من سیویل تی ری دی کار نکردم

اما چیزی که الان تو تو کادر نشون دادی سپیرایل ها همون قوس تدریجی هستند که باید مقدار وارد کنی و کروز همون قوس اصلی میشه

اسپیرال اول شعاع قوس تدریجی ورودی و سپیرال دوم شعاع قوس خروجی ماست که معمولا یکی خواهد بود طبق آیین نامه اما خب شرایط خواص امکان داره وجود داشته باشه مثل عوارض خاص زمین که نشه دو تا قوس تدریجی رو یکسان گرفت

 

 

ما همیشه از ماکزیمم سعی می کنیم استفاده کنیم چون شرایط و راه و رو برای ما راحتر میکنه

خب هرچه قوسمون باز تر باشه مسیر برای رانندگی راحتر است ... اندازه مینیموم برای اینکه که محدوده کارمون بیاد دستمون و اینکه نباید دیگه از این مقدار کمتر بشه

 

 

--------------------

در مورد روش طراحی که گفتی به روش دایره یا پرگار عمل می کنی و نتیجه همین بوده و دیگه نمیشه کاریش نمیشه کرد...

باید بگم خب این روش برای کمک کردن به تشخیص مسیر راه نه اینکه اون چیزی که در این روش بدست میاد بهترین باشه

یه جورایی این روش محدوده مسیر و حرکت ما رو مشخص می کنه و بعد بار ها و بار ها ممکن مسیر تغییر کنه که خب سختی کار همینجاست و ازمون خطایی که انجام میشه تا بهینه ترین مسیر بدست بیاد

خیلی سخت نگیر تو همین الان و با یه پروژه نمی تونی مسیر بهینه رو پیدا کنی

یجورایی خیلی ها هم نمی تونند چون هر سانت تغییر در مسیر می تونه کلی داستان برای خودش داشته باشه

اما تا اونجایی که کی تونی باید تلاش خودتو کنی

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...