رفتن به مطلب

سیستم‌های مدیریت منابع انسانی


Dreamy Girl

ارسال های توصیه شده

سیستم‌های مدیریت منابع انسانی

 

 

 

05304.JPG

 

 

نویسنده: حمید وثیق زاده

منبع:راسخون

 

 

 

 

 

 

سیستم‌های مدیریت منابع انسانی چه هستند؟ چهار حوزه‌ی اصلی فعالیت آنها چه هستند؟ برای پاسخ به این سوالات مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

سیستم مدیریت منابع انسانی، نگاه دقیقی دارد بر همه‌ی فعالیت‌های استخدام، مدیریت عملکرد، آموزش، توسعه و پاداش‌دهی، این سیستم با استانداردسازی فرآیندها، نه فقط حجم کاری واحد منابع انسانی را کم‌تر می‌کند، بلکه بر میزان اثربخشی آن می‌افزاید.

 

این واحد با کنترل و تجزیه تحلیل برنامه‌های کاری و زمانی، نقش بسیار مؤثری در جریان روان امور در سازمان ایفا می‌نماید. برنامه‌های کاربردی بسیاری برای کمک به این واحد در انجام وظایف، اتوماسیون اداری و دیگر زمینه‌ها موجود می‌باشد.

 

این فعالیت‌ها تا حد زیادی، در تمامی سازمان‌ها نقش مدیریتی مشترکی ایفا می‌نمایند. تمامی سازمان‌ها انتخاب، ارزیابی و فرآیندهای پرداخت رسمی دارند. این عملیات شامل ارزیابی کارمندان براساس سوابق کاری، اطلاعات، مهارت‌ها، ظرفیت‌ها و تجربیات آنها می‌باشد. سازمان‌ها با ارائه‌ی سیستم‌های اتوماسیون بسیاری از این فرآیندها را از قالب کارهای دستی و کاغذبازی‌های معمول خارج نموده‌اند.

 

مدیران تاحد زیادی متکی به متخصصان IT هستند که با توجه به محدودیت‌های ظرفیت برنامه‌نویسی و تکنولوژیکی به سیستم‌های سازگار با سازمان خود دست یابند.

اختراع سیستم‌های سرور مشتریان، به متخصصین منابع انسانی این امکان را داد تا مسئولیت و مالکیت سیستم‌های خود را برعهده بگیرند. این سیستم‌های سرور مشتریان در چهار حوزه عملیاتی توسعه یافته است:

 

1- سیستم پرداخت حقوق و دستمزد

واحد حقوق و دستمزد فرآیند پرداخت‌ها را با جمع‌آوری اطلاعات مربوط به کارکنان در حوزه‌های زمان حضور و غیاب، محاسبه‌ی کسورات، محاسبه‌ی حقوق هر دوره و گزارشات مالیاتی آنها، به شکل اتوماتیک انجام می‌‌دهد.

 

2- واحد مدیریت کار و زمان

فراهم آورنده‌ی تکنولوژی که اطلاعات مربوط به کار و زمان کارکنان را جمع‌آوری می‌نماید. این سیستم نقش مؤثری در حسابداری هزینه‌های سازمانی دارد.

 

3- سیستم مدیریت مزایا

این سیستم به مدیران برای اداره‌ی امور مربوط به سهم کارکنان از برنامه‌های مراقبت‌های بهداشت و ایمنی، بیمه، طرح‌ بازنشستگی و یا میزان مشارکت در سرمایه‌گذاری و سهام شرکت کمک می‌نماید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...