رفتن به مطلب

25 اردیبهشت روز جهانی خانواده


ارسال های توصیه شده

[h=1]روز جهاني خانواده[/h] مجمع جهاني سازمان ملل بر اساس قطعنامه شماره 47/237 که در تاريخ 20 سپتامبر 1993 به تصويب رسيده است، پانزدهم ماه مي را که مصادف با 25 ارديبهشت ميباشد بنام روز جهاني خانواده اعلام کرده است. همه ساله چنين روزي به عنوان روز جهاني خانواده در کشورهاي مختلف گرامي داشته مي شود. 426e4d81f004dd256129f4d88e95f50a.jpg

 

هدف از گراميداشت اين روز اهميت جوامع جهاني به خانواده بعنوان اصلي ترين رکن جامعه و برطرف نمودن مواردي است که در دنياي امروز اين کانون گرم زندگي تهديد مي کند. علاوه بر آن روز جهاني خانواده فرصت مناسبي است براي ارتقا سطح آگاهي عمومي در مورد مسائل مربوط به خانواده و بسط آن در جوامع مختلف. در ايران اسلامي نيز همچون ديگر کشورهاي جهان،دولت و مردم با گراميداشت اين روز حمايت خاص خود را از کانون گرم خانواده اعلام مي دارند. اهميت خاص دين مبين اسلام به خانه و خانواده و نگاه جديد دولتمردان به مشکلات و مسائل مربوط به خانواده راهکارهاي مفيدي را در اين زمينه بدنبال داشته است. دانش‌افزايي خانواده‌ها در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي از جمله اقداماتي است که در سال هاي اخير در اين زمينه صورت گرفته است.

شعار امسال روز جهاني خانواده « تحول در خانواده ها ، چالش ها و فرصت ها » تاکيد بر دگرگوني هاي مهمي دارد که اين واحد اساسي جامعه در سال هاي اخير درگير آنها بوده است. دگرگوني هايي چون کاهش ميانگين اعضاي خانواده، افزايش سن ازدواج، بالا رفتن ميانگين سن مادران در تولد اولين فرزندشان، کاهش مرگ و مير نوزدان و افزايش سن والدين بهمراه ديگر تغييراتي چون زندگي مشترک بدون ازدواج يا ازدواج کارگران مهاجر که در شهرها و کشورهايي زندگي مي کنند که همسرانشان حضور ندارند، افزايش طلاق، افزايش تعداد خانواده هاي تک سرپرست و اپيدمي بيماري هايي مانند ايدز. بسياري از اين دگرگوني ها موجب زير سئوال بردن ساختار جامعه به گونه اي که ما مي شناسيم مي شود. دگرگوني هاي مزبور مستلزم اين است که با يکديگر تلاش کنيم تا خود را تطبيق دهيم، سياست عمومي را به نحوي شکل دهيم که نيازهاي خانواده ها را رفع کند، يقين حاصل کنيم که خدمت اساسي مانند آموزش و بهداشت به تمامي شهروندان به ويژه کودکان بدون در نظر گرفتن وضعيت خانوادگي آنها ارائه مي شود.بعضي از تحولات و تغييرات در ساختار خانواده فرصتهاي جديدي ارائه مي دهد ، مانند اختيارات جديد و گسترده تر براي دختران و زنان.

 

منبع:دفترفناوری اطلاعات

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...