رفتن به مطلب

تماشا کنید: فرود عمودی جنگنده‌ی f-35b


m@ry@71

ارسال های توصیه شده

ساخت هواپیماهای عمود پرواز یکی از دغدغه‌های شرکت هوایی در چند دهه‌ی گذشته است و شماری از کمپانی‌ها نیز موفق به طراحی و توسعه‌ی نمونه‌هایی با قابلیت عمودپروازی شده‌‌اند. نمونه‌‌ای از F-35 نیز دارای چنین قابلیتی است که در ادامه ویدیویی از نشست و برخواست این هواپیما را می‌بینیم.

ساخت هواپیماهای عمود پرواز چالش‌های بی‌شماری را به‌همراه دارد. علاوه بر مسائل مهندسی متعدد برای فائق آمدن بر مشکلات فیزیکی، خطرات موجود در زمان نشستن نیز استفاده از این چنین قابلیتی را بیش از پیش سخت و مشکل می‌کند. کمپانی لاکهید مارتین در کنار توسعه‌ی جنگنده‌ی نسل پنجم خود، F-35، نمونه‌ای از آن را نیز که حرف B را به‌همراه دارد، با قابلیت عمودپروازی توسعه داده است. هرچند پیش از این ویدیوهایی را از پرواز F-35 دیده‌ایم، اما نمونه‌ی F-35B بسیار کم پیدا بوده و از این رو دیدن آن خالی از لطف نیست.

تا امروز تصویری تا این اندازه نزدیک به هواپیما F-35 و مخصوصا F-35B دیده نشده است. در این ویدیو می‌توان به راحتی ساختار کلی این نمونه از جنگنده‌ی مدرن نیروی دریایی ایالات متحده را دید. F-35 جنگنده‌‌ای از خانواده‌ی جنگنده‌های نسل پنجم است که توسط کمپانی لاکهید مارتین تولید می‌شود. این هواپیما تک سرنشین و تک موتور است. نمونه‌ی عمود پرواز جنگنده‌ی F-35 یک سوم از سوخت خود را فدای نشستن در حالت عمودی می‌کند. این نمونه از لحاظ ابعاد و مشخصات کلی تفاوت چندانی با سایر نمونه‌های تولید شده ندارد. در زمان نشستن بصورت عمودی، خروجی موتور جت بصورت عمودی قرار گرفته و کل نیروی خود را به سمت زمین نشانه می‌رود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...