رفتن به مطلب

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها:


Yamna 1

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 3]با مشارکت مردم عوامل تخریب در منابع طبیعی کاهش می یابد

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3]

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور حفاظت مشارکتی را رویکرد اصلی این سازمان دانست و گفت: مشارکت مردم عوامل تخریب در منابع طبیعی را کاهش می دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها- مهندس مسعود منصور روز چهارشنبه در سومین نشست هم اندیشی حفاظت مشارکتی خاطر نشان ساخت: رویکرد سازمان جنگل ها متناسب با مشکلات بوجود آمده در منابع طبیعی تغییر کرده و این رویکرد مبتنی بر حفاظت مشارکتی است.

 

IMG_6641.jpg

 

 

وی گفت: در این رویکرد اصل این است که به جای کاشت گونه جدید، منابع و گونه های موجود را حفظ کنیم و این کار را نیز از طریق مشارکت مردم و بهره برداران انجام دهیم.

منصور اجرای طرح کاداستر را یک راه حل مناسب برای کاهش استعلامات و عوامل تخریب در منابع طبیعی خواند و افزود: طرح کاداستر وصدور اسناد تک برگی هجمه به منابع طبیعی را کم کرده و از تصرفات افراد سودجو و زیاده خواه جلوگیری می کند.

مسعود منصور همچنین وانمود کرد: در قالب این طرح، حفاظت از عرصه های منابع طبیعی نظیر پیشگیری از آفات و امراض درختان، جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها و مراتع و همچنین جلوگیری از تخریب و تصرفات اراضی به مجریان طرح های منابع طبیعی و مردم واگذار می شود و سازمان تسهیلات لازم و مشارکت های فنی را به متقاضیان ارائه می دهد.

 

IMG_6646.jpg

 

وی به افزایش اعتبارات طرح حفاظت مشارکتی در سال جاری اشاره کرد و گفت: با ارائه رهنمود های مقام معظم رهبری و حمایت دولت، سازمان جنگل ها برای برچیدن بسترهای زمین خواری و کاهش عوامل تخریب منابع طبیعی سعی و تلاش خود را نسبت با سالیان گذشته دوچندان می سازد.

در ادامه مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل،ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه چرا ما دنبال حفاظت مشارکتی هستیم، به ۳ نوع مدیریت در منابع طبیعی اشاره کرد. ایشان مدیریت قبل از ملی شدن اراضی در سال ۱۳۴۱، دوره بعد از ملی شدن اراضی و دوره بعد از انقلاب تا چند سال پیش را نام برد و گفت: در دوره اول مدیریت از طریق مردم و توسط ساختار ایلی انجام می شد.

وی به رویکرد دولت جدید و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به مشارکت مردم اشاره و بیان کرد: نقیصه ها وشاخص های منفی از قبیل افت سفره های آب زیرزمینی، عدم تجدیدحیات و زادآوری گونه های جنگلی و مرتعی و شیوع افات و بیمارها، وقوع ریزگرده ها نشان داد که باید رویکرد را تغییر داد.

 

IMG_6645.jpg

 

افراسیابی گفت: در قالب تفاهم نامه هایی که با صاحبان عرف و بهره برداران منعقد خواهد شد، حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به آنها واگذار می شود و دولت تسهیلات لازم و مشارکت های فنی را به متقاضیان ارایه داده و آنها از این طریق عرصه های منابع طبیعی را حفظ خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، در سومین نشست هم اندیشی طرح حفاظت مشارکتی، مدیران منابع طبیعی 8 استان؛ فارس، اصفهان، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و زنجان که جزء استان های پایلوت در اجرای طرح مزبور بشمار می روند، حضور داشتند.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...