رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

با پیشرفت سریع علم و درکنارآن صنعت، نیاز وافری به تکنولوژی ھای نو احساس می شود. این دستاورد، معلول علت بزرگی است، به نام پیشرفت. درھمین راستا علم متالورژی که از پایه ای ترین علوم مھندسی است، رشد روز افزونی داشته که منتج به کشفیات و اختراعات جدیدی بوده است که با سعی و تلاش اھالی این علم صورت گرفته است. نیاز به داشتن قطعاتی از جنس آلیاژھای خاص، که دارای ویژگیھای مطلوبی مانند استحکام و تافنس بالا، عمر خستگی زیاد، خواص فیزیکی بھتر و ضریب اطمینان بالاتر ھستند، مورد توجه می باشد. از ھمین رو محققین پی به نیاز خود برده و در صدد دستیابی به آن برآمدند.

 

آنھا این خواص را در نوعی از آلیاژھا با عنوان « آلیاژھای تمیز» پیدا کرده اند. این آلیاژھا به خاطر دارا بودن نسبت استحکام به وزن عالی، ارزش افزوده بالایی دارند و مجموعه خواص فوق، نیروی محرکه ای برای تحقیق در جھت تولید آلیاژھای تمیزتر، از طریق ابداع و بکارگیری روش ھای ذوب پیشرفته تر می باشد. اصطلاح تمیز برای آلیاژھا، یک نسبت است که به معنی پایین بودن میزان عناصر ناخالصی مضر نظیر اکسیژن، گوگرد، فسفر، نیتروژن، ھیدروژن و دربعضی موارد کربن به کار می رود. این تعریف را می توان به یک آلیاژ فولاد تمیز و یا یک سوپر آلیاژ غیر آھنی نسبت داد؛ در شمش ھا نیز واژه تمیز، به پایین بودن میزان آخالھای غیرفلزی و به طورعمده آخالھای اکسیدی و سولفیدی اشاره دارد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد تمامی فایل ها (http://www.noandishaan.com) است.

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...