رفتن به مطلب

جامعه مهندسان معمار ایران اعلام کرد .اعتراض به حذف نام ایران از فستیوال جهانی معماری+سایت


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=2]جامعه مهندسان معمار ایران اعلام کرد[/h]

[h=1] اعتراض به حذف نام ایران از فستیوال جهانی معماری

[/h]

» سرویس: فرهنگي و هنري - تجسمي و موسيقي

کد خبر: 94021910632

شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

فستیوال جهانی معماری WAF در فراخوان سال 2015 خود نام ایران را از فهرست انتخاب ملیت ثبت نام معماران و همچنین فهرست انتخاب مکان اجرای پروژه حذف کرده و مسؤولان ثبت‌ نام فستیوال در پاسخ به پرسش همکاران متعدد ایرانی، دلیل این اقدام را نبودن روابط تجاری با ایران عنوان کرده‌اند.

 

به گزارش بخش هنرهای تجسمی ایسنا، «جامعه مهندسان معمار ایران» با ابراز تأسف از این رخداد که ویژگی فرهنگی و وجه بین‌المللی این فستیوال را زیر سوال می‌برد، مراتب اعتراض رسمی خود را به فستیوال جهانی معماری WAF، دیگر نهادهای مرتبط و همچنین رسانه‌های معماری منعکس کرده و از کلیه معماران ایرانی، دانشجویان معماری، و فعالان تشکل‌ها و نشریات تخصصی معماری دعوت کرده تا با ثبت نام خود در بیانیه اعتراضی ارائه‌شده در سایت جامعه مهندسان معمار، با احترام به نام بلند ایران در یادآوری و مطالبه‌ی حقوق حرفه‌ای خود سهیم شوند.

 

این در حالی است که معماران ایرانی در دوره‌های پیشین همواره در این فستیوال شرکت کرده بودند و آثار آن‌ها بارها به‌عنوان منتخبان فهرست کوتاه و همچنین برندگان گروه‌های مختلف موضوعی مورد توجه هیئت‌های داوران قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

[h=1] اتفاق عجیب حذف جغرافیای ایران!

[/h]

» سرویس: فرهنگي و هنري - تجسمي و موسيقي

کد خبر: 94022011102

یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

دبیر جامعه مهندسان معمار از پیگیری این نهاد برای حل مشکل حذف نام ایران از فهرست فستیوال جهانی معماری خبر داد.

 

پرشیا قره‌گزلو در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا درباره‌ی حذف نام ایران از فستیوال جهانی معماری، اظهار کرد: شرکتی که فستیوال جهانی معماری WAF را برگزار می‌کند در انگلستان است و تا سال 2014 با وجود تحریم‌ها علیه ایران، معماران کشور ما در این فستیوال ثبت‌ نام می‌کردند و گاهی هم طرح‌های آن‌ها در شاخه‌های مختلف به‌عنوان برگزیده معرفی می‌شد؛ اما امسال صفحه ثبت‌ نام برای معماران ایرانی و کسانی که طرح‌های‌شان در ایران است، فعال نشده است.

 

او ادامه داد: در یک اتفاق عجیب، جغرافیای ایران و نام کشور ما از فهرست ثبت‌ نام فستیوال جهانی معماری حذف شده و کسانی که برای ثبت‌ نام به سایت فستیوال مراجعه کردند نتوانستند ثبت‌ نام کنند. نه‌تنها معماران ایرانی، بلکه معماران خارجی که طرحی برای ایران دارند نیز تا امروز نتوانسته‌اند برای شرکت در این فستیوال ثبت‌ نام کنند.

 

قره‌گزلو همچنین درباره‌ی پیگیری این اتفاق توسط جامعه مهندسان معمار، گفت: جامعه مهندسان معمار به‌عنوان فراگیرترین جامعه معماران حقیقی ایران، پیگیر این مشکل است و از هشت صبح روز شنبه، 19 اردیبهشت که بیانیه‌ی ما در این زمینه روی سایت قرار گرفت تا عصر همان روز، 240 نفر نام خود را در اعتراض به این اتفاق، زیر این بیانیه نوشتند.

 

دبیر جامعه مهندسان معمار درباره‌ی احتمال بازگشت نام ایران به این فستیوال، اظهار کرد: با توجه به این‌که مهلت ثبت‌ نام تا اول خردادماه (22 می 2015) اعلام شده، به نظر می‌رسد احتمال نتیجه دادن پیگیری‌های ما خیلی کم باشد، اما ما همه تلاش خود را می‌کنیم که این مشکل برطرف شود.

 

به گزارش ایسنا، فستیوال جهانی معماری WAF در فراخوان سال 2015، نام ایران را از فهرست انتخاب ملیت ثبت نام معماران و همچنین فهرست انتخاب مکان اجرای پروژه حذف کرده و مسوولان ثبت‌ نام فستیوال در پاسخ به پرسش همکاران متعدد ایرانی، دلیل این اقدام را نبودن روابط تجاری با ایران عنوان کرده‌اند.

 

این در حالی است که معماران ایرانی در دوره‌های پیشین همواره در این فستیوال شرکت کرده‌اند و آثار آن‌ها بارها به‌عنوان منتخبان فهرست کوتاه و همچنین برندگان گروه‌های مختلف موضوعی مورد توجه هیئت‌های داوران قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

[h=2]واکنشی به حذف نام ایران از فستیوال جهانی معماری[/h]

[h=1] تازه یادشان افتاده ایران تحریم است!

[/h]

» سرویس: فرهنگي و هنري - تجسمي و موسيقي

کد خبر: 94022212694

سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۹

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

ایران در سال‌های گذشته با وجود تحریم‌های اقتصادی در فستیوال جهانی معماری خوش درخشید و حالا ایجاد مانع برای حضور ایران در این جشنواره بین‌المللی اتفاق عجیبی است.

 

رها اشرفی - برگزیده فستیوال جهانی معماری در سال 2014 - در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، درباره‌ی حذف نام ایران از فستیوال جهانی معماری، اظهار کرد: حذف نام ایران از فستیوال جهانی معماری 2015 برای من خیلی عجیب بود. سال گذشته ایران در این جشنواره بسیار خوش درخشید و علاوه بر انتخاب پنج طرح برگزیده در گروه‌بندی‌ها، یک طرح برتر نیز از طرف داوران انتخاب شد. به نظر می‌رسد آن‌هایی که نام ایران را از این جشنواره حذف کرده‌اند تازه یادشان افتاده که ایران زیر فشار تحریم‌های اقتصادی است.

 

او معتقد است: مسوولان برگزاری فستیوال معماری دخالتی در این موضوع نداشتند. آن‌ها حتی پیشنهاد کردند که ایران به‌صورت مجانی در این جشنواره شرکت کند. آن‌ها تلاش کردند که ایران با توجه به درخششی که سال گذشته داشته، باز هم در این فستیوال شرکت کند. بیانیه جامعه مهندسان معمار نیز در واکنش به این اتفاق، یکی از حرکت‌های خوب بود و امیدوارم این مشکل حل شود.

 

این طراح به اهمیت حضور ایران در این جشنواره اشاره کرد و گفت: معتقدم که مشکل حذف نام ایران از فستیوال جهانی معماری، مشکلی است که حل خواهد شد. در فستیوال جهانی معماری، طراحان زیادی از کشورهای مختلف شرکت می‌کنند. حضور این تعداد طراح باعث می‌شود هر کدام از آن‌ها با ایده‌هایی که مطرح می‌شود، به ایده‌های جدیدتری برسند و ما در معماری دنیا شاهد پیشرفت‌های خوبی باشیم. این گردهمایی نه‌تنها برای ایران، بلکه برای نسل آینده معماری دنیا نیز بسیار اهمیت دارد.

 

اشرفی درباره‌ی سازوکار این جشنواره و حضور کشورهای مختلف در آن، اظهار کرد: فستیوال جهانی معماری جشنواره‌ای است که هر سال برگزار می‌شود و طراحان و معمارانی از کشورهای مختلف پروژه‌های خود را به این جشنواره عرضه می‌کنند. این پروژه‌ها پس از بررسی و داوری در گروه‌هایی دسته‌بندی و سرانجام یکی از پروژه‌ها در هر گروه به‌عنوان پروژه برتر انتخاب می‌شود. همچنین از بین پروژه‌های برتر، یک پروژه به‌عنوان طرح برتر سال انتخاب می‌شود.

 

او به طرح خودش که در سال 2014 به‌عنوان طرح برگزیده انتخاب شد، اشاره و بیان کرد: «شهر رویاهای اصفهان» پروژه‌ای بود که به‌صورت مشترک توسط من و آقای فرشاد مهدی‌زاده در فستیوال جهانی معماری 2014 به‌عنوان پروژه برتر انتخاب شد؛ اما این پروژه از طرف هیچ نهاد یا سازمانی در داخل کشور مورد توجه قرار نگرفت. حتی اگر هیچ ارزشی هم نداشته باشد، می‌توانست با اجرایی شدن، یک جاذبه توریستی باشد. این‌که این پروژه، بین پروژه‌های مختلفی از معماران مطرح جهان برگزیده شد، نشان می‌دهد که حرفی برای گفتن دارد.

 

به گزارش ایسنا، فستیوال جهانی معماری WAF در فراخوان سال 2015، نام ایران را از فهرست انتخاب ملیت ثبت نام معماران و همچنین فهرست انتخاب مکان اجرای پروژه حذف کرده و مسوولان ثبت‌ نام فستیوال در پاسخ به پرسش همکاران متعدد ایرانی، دلیل این اقدام را نبودن روابط تجاری با ایران عنوان کرده‌اند. جامعه مهندسان معمار در اعتراض به این اتفاق بیانیه‌ای را برای امضای معماران ایرانی در سایت خود به نشانی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
قرار داده است.

 

این در حالی است که معماران ایرانی در دوره‌های پیشین همواره در این فستیوال شرکت کرده‌اند و آثار آن‌ها بارها به‌عنوان منتخبان فهرست کوتاه و همچنین برندگان گروه‌های مختلف موضوعی مورد توجه هیئت‌های داوران قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...