رفتن به مطلب

من همسر سابقم را می خواهم!


Dreamy Girl

ارسال های توصیه شده

سه سال از ازدواج ما می‌گذرد. دو سال اول تقریبا همه چیز خوب بود تا این که دخترمان به دنیا آمد. سه ماه است که دیگر خبری از زندگی سابق نیست. در ایام بارداری همسرم فکر می‌کردم بیشتر باید مراقبش باشم و بی‌حوصلگی‌هایش را تحمل می‌کردم و آن را به حساب شرایط جدیدش می‌گذاشتم، اما از وقتی دخترمان به دنیا آمده نه‌تنها او همسر سابق نیست، بلکه بی‌حوصله، عصبانی و کم‌طاقت‌تر شده و دیگر وقتی برای من نمی‌گذارد. همیشه سرگرم دخترمان است و برخورد‌های خوبی با من ندارد. من دلم برای همسرم تنگ شده است. برای زنی که حضورش خانه را پر از شادی می‌کرد و این روزها اثری از شادی در صورتش نیست... .

 

پاسخ مشاور: این ‌که همسر شما همان همسر سابق نیست و نخواهد بود، واقعیتی است که باید قبول کنید. او دیگر «مادر» شده است و تنها مسئولیتی که در خانه دارد، مسئولیت همسری نیست. هر چند همیشه به خانم‌ها توصیه می‌شود اولین و مهم‌ترین نقش آنها همسری است و در صورتی که در این نقش موفق باشند، می‌توانند مادر خوبی هم باشند، اما توصیه ما به شما کمی فرق می‌کند. همسر شما بتازگی مادر شده و ممکن است خستگی نگهداری از یک نوزاد و دوران بارداری و زایمان همه اینها در بی‌حوصلگی امروز او موثر باشد. حتی احتمال افسردگی پس از زایمان هم وجود دارد. همه این تغییرات گذراست. باید به همسرتان فرصت بدهید تا با موقعیت جدید کنار بیاید. او احتمالا شب‌ها بی‌خوابی را تحمل می‌کند و روزها همه وقتش را موجود کوچک و پیچیده‌ای می‌گیرد که مدام به رسیدگی نیاز دارد. شرایط جدید نیاز به عکس‌العمل و رفتار متفاوت شما دارد. کمک و همراهی‌تان و درک حالات روحی همسرتان می‌تواند به بهبود رابطه شما کمک کند.

 

 

بهتر است با او حرف بزنید. از او بپرسید از شرایط جدید زندگی‌اش راضی است؟ آیا کمک خاصی می‌توانید به او بکنید؟ اگر نارضایتی عمیق و افسردگی احساس کردید با هم به مشاور مراجعه کنید. در نگهداری نوزادتان به او کمک کنید، برنامه‌هایی را طراحی کنید که کمی حال و هوایش تغییر کند. مثلا شب‌ها با هم به پیاده‌روی بروید. فرزندتان را هم در کالسکه بگذارید و یک خانواده سه نفره شاد باشید. برخی اوقات یا خودتان فرزندتان را نگه دارید یا از کسی کمک بگیرید تا همسرتان به یک کلاس ورزشی برود. گاهی اضافه وزن بعد از زایمان باعث می‌شود که مادر احساس بدی داشته باشد.

 

 

اما اول از همه باید صبور باشید و منتظر گذشت زمان شوید. همسر شما و شرایط جدید زندگی‌تان نیاز به گذر روزها دارند تا ‌ در موقعیت جدید جا بیفتند. همراهی شما در این روزها خیلی ضروری است اگر به دنبال همسری شاد و مهربان هستید کمی صبوری و همراهی، دوباره همه چیز را آرام خواهد کرد، نه مثل قبل مثل یک خانواده خوشبخت سه نفره.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...