رفتن به مطلب

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: تشدید مجازات شکارچیان غیرمجاز ضروری است


*atefeh*

ارسال های توصیه شده

[h=1]رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: تشدید مجازات شکارچیان غیرمجاز ضروری است[/h] ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر سختگیرانه در خصوص شکارچیان غیرمجاز، تصریح کرد: عدم امنیت محیط بانان با توجه به سلاح های مختلف شکارچیان از مهمترین مشکلات این قشر است لذا قوه قضائیه و مقننه باید تدابیر و قوانین سختگیرانه ای در این رابطه اتخاذ نمایند که هیچ شکارچی غیرمجازی جرات تعرض به محیط بانان زحمتکش را نداشته باشد.

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خانه ملت٬ با تاکید بر اجرای درست قوانین در رابطه با شکارچیان غیرمجاز، گفت: اگر این قوانین درست اجرا نشوند شکارچیان متخلف فرصت را غنیمت شمرده و علاوه بر کشتار بی رحمانه حیوانات از کشتن محیط بانان نیز دریغ نمی کنند. لذا لازم است که مجازات شکارچیان غیرمجاز شدت یابد که این افراد قصد تعدی به محیط بانان را نکنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: اگر سازمان محیط زیست به این نتیجه رسیده که قوانین مربوط به شکار و صید نیاز به بازنگری دارند باید قوانین جدید را به صورت لایحه به مجلس ارائه دهند.

نصب دوربین برای حفاظت از عرصه های طبیعی ضروری است

این نماینده مردم در مجلس نهم، تعبیه و نصب دوربین را برای کنترل مناطق حفاظت شده مهم عنوان و بیان کرد: در برخی از موارد دیده شده که برخی از شکارچیان هنگام مجازات (به دلیل نبود مستندات کافی) تبرئه می‌شوند لذا بهتر است که دوربین هایی در این مناطق تعبیه و نصب شده که کنترل به آسانی و مجازات ها به درستی صورت گیرد.

عزیزی ادامه داد: به عنوان مثال در سفری که سال گذشته به روسیه داشتیم مرکز کنترل اضطراری در آنجا وجود داشت که این مرکز دوربین هایی در جنگل ها، دریاچه ها، رودخانه ها و روستاهایشان نصب کرده بودند که این مناطق را در آن واحد کنترل و همه اتفاق ها را رویت می کردند.

ضرورت همکاری وزارت کشور با سازمان حفاظت محیط زیست

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، با تاکید بر همکاری وزارت کشور با سازمان محیط زیست در خصوص نصب دوربین در مناطق حفاظت شده، تصریح کرد: با توجه به وسعت مناطق حفاظت شده و آمار کم محیط بانان، تعبیه و نصب دوربین بسیار ضروری است لذا لازم است وزارت کشور با سازمان محیط زیست در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...