رفتن به مطلب

چشمها در طول خواب به صحنه های رویاها نگاه می‌کنند!


ارسال های توصیه شده

ژوهشگران فرانسوی در تحقیقات خود نشان دادند که چشمها در مدت خواب و در فاز "حرکات سریع چشم" می توانند به رویاها نگاه کنند

 

کد خبر : 05208 تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۹

 

 

 

تاکنون تئوریهای بسیاری درباره اینکه چرا در مدت فاز REM (حرکات سریع چشم) خواب چشمها حرکت می کنند ارائه شده اند.

 

اکنون گروهی از محققان بیمارستان "پیتیه- سالپتریه" پاریس توضیح ساده ای برای این پدیده بیان کردند که نشان می دهد چشمها در این فاز خواب به صحنه های رویاها نگاه می کنند و این صحنه ها را همانند صحنه های واقعی دنبال می کنند.

 

این دانشمندان با مطالعه بر روی بیماران متاثر از اختلال "آشفتگی خواب REM" مشاهده کردند که این افراد در طول این خواب با بدن خود حرکات انجام شده در خواب را تقلید می کنند.

 

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "این بیماری یک پنجره واقعی به سوی رویاها است. اگر این بیماران در خواب ببینند که دارند لگد می زنند یا به طرف بالا می پرند و یا به چیزی ضربه می زنند، بدن آنها به طور خودکار این کار را انجام می دهد. این مثل یک زیرنویس برای ترجمه صحنه هایی است که آنها در خواب می بینند."

 

براساس گزارش Scientific American، این دانشمندان به منظور دستیابی به این نتایج، 56 بیمار متاثر از این اختلال و 17 فرد سالم را در مدت خواب تحت کنترل قرار دادند و حرکات چشم آنها را از طریق الکترودها و رفتار آنها را از طریق دوربینهای ویدیویی ثبت کردند.

 

به این ترتیب دریافتند که چشمها در این دو گروه به یک روش حرکت می کند. سپس این حرکات چشم را با حرکات بدن افراد بیمار مقایسه و مشاهده کردند که در 90 درصد موارد یک انطباق واضح میان حرکات بدن و حرکات چشم در طول خواب در فاز REM وجود دارد.

 

برای مثال کسی که در خواب می دید از یک کوه بالا می رود برای بررسی نقطه ای که در آن ایستاده بود چشمانش بالا و پایین می رفت.

 

همچنین فردی که در گذشته سیگاری بود و در خواب می دید که مشغول کشیدن سیگار است حرکات چشم و حرکات بدنش مشابه کشیدن سیگار در واقعیت بود.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...