رفتن به مطلب

سازمان جنگل ها بدون ابلاغ زیست محیطی هیچ موافقتی را برای احداث سد شفارود اعلام نمی کند


Yamna 1

ارسال های توصیه شده

yn5fdtqmjdercdp8v2s4.jpg

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: این سازمان هیچ موافقتی را بدون ابلاغ زیست محیطی سازمان جفاظت محیط زیست برای احداث سد شفارود اعلام نمی کند.

بهزاد انگورج در گفت و گو با مرکز اطلاع رسانی پیام طبیعت سازمان جنگل ها گفت: سد شفا رود یکی از پروژه های کلان است که نیاز به ارزیابی زیست محیطی دارد و بدون آن امکان موافقت با ساخت سد وجود ندارد.

به گفته انگورج احداث این سد با موازین زیست محیطی منطقه مغایرت دارد و بر اثر آن حیات ۱۷۵ هکتار از جنگل های خزری به مخاطره می افتد.

وی تصریح کرد: این سازمان در داخل جنگل قائل به احداث سد نیست و اصولاً رویکرد سازمان جنگل ها با ساخت سد در جنگل سازگاری ندارد.

انگورج درباره سابقه ساخت سد شفارود نیز گفت: ساخت این سد به سالیان گذشته بر می گردد و اکنون این پروژه حدود ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در محل دریاچه سد تعداد زیادی از درختان ارزشمند جنگلی از بین رفته است.بر اساس این گزارش، پیش از این مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست از مخالفت این سازمان با ساخت سد شفا رود در گیلان به دلیل تخریب بیش از ۱۷۵ هکتار از جنگل های هیرکانی خبر داد و اعلام کرد: سازمان حفاظت محیط زیست گزارش ارزیابی خود را به هیات دولت ارائه کرده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...