رفتن به مطلب

اعتبارات منابع طبیعی کشور از فضای سبز تهران کمتر است


Yamna 1

ارسال های توصیه شده

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشورگفت: اعتبارات حفاظت، نگهداری و توسعه منابع طبیعی کشور کمتر از بودجه فضای سبز تهران است و مسوولان باید به این امر بیشترتوجه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام طبیعت سازمان جنگل ها از مرکز خراسان شمالی- مصطفی کیاکجوری روز دوشنبه در مراسم معارفه مدیر کل منابع طبیعی استان خراسان شمالی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات این بخش نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش یافته است اما بازهم جوابگو نیست.

وی سطح منابع طبیعی کشور را 135 میلیون هکتار عنوان کرد و گفت: سالانه 500 هزار هکتار توسعه جنگل در کشور داریم.

کیاکجوری بر توسعه گیاهان دارویی در کشور تاکید کرد و گفت: درآمد گیاهان دارویی حتی از دامداری نیز بیشتر است که این طرح در برخی از استان ها اجرا شده است که برخی از دامداران هم اکنون به کشت این نوع گیاهان روی آورده اند.

وی بر فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: این امر تنها با مشارکت جوامع محلی انجام می شود .

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جنگل ها در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال برای اولین بار مجوز خریداری 230 دستگاه خودروی حفاظتی نیز گرفته شد که این امر می تواند در خاموش کردن آتش سوزی ها در جنگل به نیروها کمک کند تا اتفاقات سال های گذشته رخ ندهد.

کیاکجوری خاطر نشان ساخت: هفت هزار نیروی یگان حفاظت و سه هزار نیروی حقوقی متخصص به تشکیلات منابع طبیعی کشور اضافه می شود.

ویتاکید کرد: در دنیا به ازای هر 10 هزار هکتار جنگل یک نفر نیرو وجود دارد اما این سرانه در کشور ما 68 هزار هکتار است.

معاون برنامه ریزی سازمان جنگل ها به ریز گرد ها در خوزستان، خشک شدن دریاچه ها و سایر تهدیدها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی از سال ها مسوولان، منابع طبیعی را فراموش کرده بودند که هم اکنون این معضلات ایجادشده است.

وی بر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و افزود: متاسفانه هم اکنون کانون گرد و غبار حتی در تهران نیز ایجاد شده است.

کیاکجوری تصریح کرد: 70 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی تهران به کانون گرد و غبار تبدیل شده است که این امر ناشی از رها کردن زمین های کشاورزی ایجاد شده است.

وی رها کردن زمین های کشاورزی را از بیابان خطرناک تر خواند.

بر اساس این گزارش ، در این مراسم که با حضور مسوولان و نیروهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در تالار حافظ بجنورد برگزار شده است از موسی صابری مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تقدیر و رضا باغبان نیز به عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...