رفتن به مطلب

کتاب فهرست آفات، بیماریها و علفهای هرز مهم محصولات عمده کشاورزی، سموم و روشهای توصیه شده جهت کنترل آنها


Mahdi Eng

ارسال های توصیه شده

 

48lfzowcume8yg2ow8g.png

 

 

با روند افزایش جمعیت جهان و کشورمان و نیز محدودیت منابع موجود در بخش کشاورزي و نیاز به افزایش تولید محصولات کشاورزي، انجام مبارزه بر جلوگیري یا مهار دراز مدت آفات با ، IPM ضروري میباشد. استراتژي مدیریت آفات (IPM) منطقی و اصولی در قالب مدیریت تلفیقی آفات حداقل اثرات برسلامتی انسان، محیط زیست و موجودات غیرهدف تکیه می کند. روش هاي ترجیحی کنترل آفات شامل کنترل بیولوژیکی با استفاده از عوامل موجود در طبیعت، استفاده ي تناوبی ازگونه ها یا ارقام گیاهی مقاوم به آفات، انتخاب آفت کش هایی با حداقل سمیت براي انسان یا موجودات غیر هدف، انتخاب عملیات هرس، کوددهی یا آبیاري که منجر به کاهش مشکل آفات شود، تغییر گیاه میزبان براي جلوگیري از گسترش آفت است . این روش مدیریتی بر پایه ي علوم و تولید محصولات و حفظ منابع است که از تمام روش هاي مناسب همانند دشمنان طبیعی، گیاهان مقاوم به آفات،مدیریت زراعی و آفت کش ها در روش هاي تولید محصولات براي پیش بینی و جلوگیري از رسیدن آفات به سطح زیان اقتصادي استفاده میشود .

این رویکرد پایدار، بر کنترل آفات بوسیله ي تلفیق ابزارهاي بیولوژیکی، زراعی، فیزیکی و شیمیایی در مسیري که مخاطرات اقتصادي، بهداشتی و زیست از شناخت آفت، محصول و شرایط زیست محیطی براي انتخاب بهتر ین تلفیق IPM محیطی را به حداقل برساند، توجه بسیاري دارد. در نهایت استراتژي هاي مدیریتی استفاده می کند.

 

 

 

منبع : حشرات از منظر گیاه پزشکی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...