رفتن به مطلب

آغاز زایش حیات وحش در پارک ملی بمو


ارسال های توصیه شده

مهندس ابراهیمی کارنامی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: فصل بهار زمان زایش وحوش در مناطق چهارگانه استان فارس فرا رسیده است که از جمله زایش حائز اهمیت قوچ و میش ، کل و بز و آهوان و برخی از گوشتخواران و پرندگان در پارک ملی بمو ، گوزن زرد در میانکتل ارژن و جبیر در نیریز و سایر حیوانات در مناطق حفاظت شده استان میباشد.

وی افزود:بنابراین به منظور جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان و به منظور زاد آوری حیات وحش، کنترل های مستمر و شبانه روزی ماموران اجرایی گارد محیط زیست صورت می گیرد، تا فضای آرام و مطلوبی فراهم شود و به همین منظور از ورود افراد به زونهای حساس پارک ملی بمو در جوار شهر شیراز جلوگیری بعمل می آید. لذا با توجه به ممنوعیت بازدید تاپایان فصل زایمان مجوز بازدید از زونهای حساس پارک ملی بمو و سایر مناطق حفاظت شده صادر نخواهد شد. ضمنا یگان حفاظت محیط زیست با برپایی چادر در مناطق حفاظت شده در ارتفاعات و مناطق حساس اقدام به حفاظت از مناطق می نمایند .مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس تاکید کرد:در طول این مدت اکیپ های سیاریگان حفاظت محیط زیست استان و کلیه پاسگاههای محیط بانی فعالتر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند نمودو از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیر مجاز به شدت جلو گیری خواهد شد.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس کلیه اقدامات پیشگیرانه در طول این مدت پیش بینی تا مهمانان نو رسیده تنوع زیست محیطی استان در امنیت و آرامش روزهای آغازین تولدشان را تحت نظارت محیطبانان و کارشناسان تنوع زیستی و در کنار والدینشان بگذرانند وی با اظهار تاسف از نا آگاهی برخی افراد سودجو گفت در صورت جداسازی نوزاد حیوانات از والدینشان در روزهای اول تولد , حیوان مادر در اثر عفونت غدد شیری جان خود را از دست می دهند و نوزاد متولد شده بدلیل عدم تغذیه از شیر مادر دچار سو تغذیه شده و رشد مناسبی نخواهد داشت . وی افزود به همین علت به شدت با شکارچیان و اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات می کنند و این عمل غیر عاطفی و غیر انسانی را انجام می دهند برخورد و آنها را تحویل مراجع قضایی خواهیم داد.

از علاقمندان و متقاضیان بازدید نیز درخواست می شود در این مدت از ورود به مناطق حساس خودداری نمایند تا پس از سپری شدن این ایام حساس با احیا دوباره حیات وحش به تماشای آن بنشینیم و امید که با همکاری همه مردم در سال جدید با فرهنگسازی و میزبانی شایسته شاهد احیای تنوع زیستی باشیم.. ضمنا در صورت مشاهده ورود غیر قانونی به اماکن یاد شده برخورد قاطع و قانونی اجتناب ناپذیر خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...