رفتن به مطلب

محافظت 24 ساعته از آخرین کرگدن سفید شمالی+تصاویر


ارسال های توصیه شده

مردان مسلح از آخرین کرگدن سفید شمالی کنیا در 200 کیلومتری شمال نایروبی به صورت 24 ساعته حفاظت می کنند.

زیست بوم:کرگدن ها 50 میلیون سال است روی کره زمین زندگی می کنند. اما به نظر می رسد با توجه به شکار غیرقانونی، این آخرین قرنی است که آنها روی زمین زندگی می کنند. به گزازش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، در حال حاضر سود ناشی از تجارت شاخ کرگدن هم پای کارتل های مواد مخدر و اسلحه سودآور است.

22873_790.jpg

از سوی دیگر مجازات نه چندان قابل اعتنا و خفیف قاچاقچیان شاخ و عاج در آفریقا از عوامل دیگری است که به انقراض کرگدن ها سرعت بخشیده است. دلیل کشتار کرگدن ها یک باور خرافه ای است. سالهاست بر اساس افسانه ها و شایعه های بی اساس چینی از شاخ کرگدن به عنوان کاهنده تب و تشنج استفاده می شود. تقویت قوای جنسی و جوان ماندن از دیگر دلایل درمانی است که برای شاخ کرگدن شمرده می شود در حالیکه شاخ کرگدن مانند ناخن انسان از کراتین است و هیچ ماده مغذی، ویتامین یا عنصر خاصی در آن یافت نمی شود.

22874_841.jpg

در 50 سال اخیر به دلیل همین باورها و سود ناشی از فروش شاخ کرگدن 96درصد از آنها کشته شده اند. مردان مسلح از آخرین کرگدن سفید شمالی کنیا در 200 کیلومتری شمال نایروبی به صورت 24 ساعته حفاظت می کنند.

 

 

 

این گونه در حال انقراض در سال 1960 به شدت مورد کشتار قرار گرفت.

به گزارش گاردین قیمت هر کیلو شاخ کرگدن در بازار قاچاق بیش از 75000 دلار برآورد می شود.

22875_257.jpg

سال گذشته در باغ وحش سن‌دیاگو در کالیفرنیا یکی از شش کرگدن شمالی باقی‌مانده در جهان در ۴۴ سالگی در اثر مرگ طبیعی مرد. این حیوان «انگلایفس» نام داشت و جفت او «نولا» تنها مانده است.

پنج کرگدن شمالی باقی‌مانده در جهان در باغ‌وحش‌های جمهوری چچن، کنیا و سن‌دیگو به زندگیشان ادامه می‌دهند. این حیوانات دیگر نمی‌توانند از راه طبیعی زاد و ولد کنند. در سال ۲۰۰۹ چهار کرگدن شمالی به کنیا انتقال داده شدند با این امید که آن‌ها در محیط طبیعیشان جفت‌گیری و زاد و ولد کنند.اما این برنامه موفقیت‌آمیز نبود و تنها کرگدن نر که توانایی جفت‌گیری داشت در اکتبر ۲۰۱۴ مرد. دانشمندان اسپرم این حیوان را حفظ کرده‌اند و این احتمال وجود دارد که بتوانند با لقاح مصنوعی نسل کرگدن شمالی را از انقراض نجات دهند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...