رفتن به مطلب

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، عصر امروز


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1] اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، عصر امروز

 

[/h]

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي

کد خبر: 94012609734

چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری از عصر امروز،چهارشنبه ۲۶فروردین ماه خبر داد.

حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا،گفت:در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز ۹۴،تعداد ۲۰۱هزار و ۶۶۰داوطلب ثبت نام نموده اند که از این تعداد ۸۷هزار و ۵۱۲نفر زن و ۱۱۴هزار و ۱۴۸نفر مرد بودند.

وی افزود:در این آزمون که در صبح جمعه ۱۵اسفند ۹۳برای پذیرش دانشجو در ۲۵۰کدرشته امتحانی و هفت گروه آموزشی در ۵۳شهرستان و ۱۰۲حوزه امتحانی برگزار شد،۱۶۴هزار و ۵۸۷ داوطلب در جلسه حضور یافتند که از این تعداد ۷۲هزار و ۳۵۸داوطلب زن و ۹۲هزار و ۲۲۹داوطلب مرد بودند.

 

وی درمورد اعلام نتیجه آزمون توضیح داد:نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه مذکور از عصر امروز،چهارشنبه ۲۶ فروردین روی سایت سازمان سنجش به نشانی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
قرار می گیرد.

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه ۵۶هزار و ۷۴۰داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند،اظهار کرد: از تعداد مجازین به انتخاب رشته ۲۳هزار و ۵۷۸نفر زن و ۳۳هزار ۱۶۲نفر مرد هستند.

توکلی ادامه داد:داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شدند ضرورت دارد از روز دوشنبه ۳۱فروردین لغایت پنجشنبه سوم اردیبهشت به سایت سازمان سنجش مراجعه و ضمن دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته و مطالعه آن و همچنین مطالعه اطلاعیه های منتشر شده توسط سازمان سنجش با رعایت کلیه ضوابط نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰کد رشته محل از میان کدرشته محل های تحصیلی مورد علاقه خود اقدام و به ترتیب اولویت علاقه نسبت به ثبت آن ها در فرم اینترنتی اقدام نمایند.

وی در ادامه توضیح داد:پس از انتخاب رشته توسط مجازین،گزینش علمی مرحله اول به منظور معرفی اولیه داوطلب به صورت چند برابر ظرفیت با توجه به ظرفیت پذیرش در هر یک از کد رشته محل های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرش دانشجو بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰درصد آزمون و ۲۰درصد معدل های تراز شده کارشناسی و کارشناسی ارشد صورت میگیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: فهرست اسامی چند برابر ظرفیت برای شرکت در مصاحبه تخصصی و بررسی سوابق تحصیلی علمی-آموزشی-پژوهشی مطابق مصوبه وزارت علوم حداکثر در پنج کدرشته محل در نیمه دوم اردیبهشت از طریق سایت سازمان سنجش منتشر و برای معرفی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...