رفتن به مطلب

Astraea

ارسال های توصیه شده

کارل لاگرفلد مدیر طراحی شرکت ایتالیایی فندی در طراحی مجموعه پاییز و زمستان 2015 فقط به فکر یک لباس زمستانی مناسب برف و باران نبود.

اگرچه به نظر می‌رسد کت‌ها و چکمه‌های گرم، پوشش رشته کوه‌های آلپ را به خیابان می‌آورد، اما مهم ترین نکته در طراحی این لباس‌ها الگو گرفتن از نقوش هندسی است.

مربع‌های رنگی که روی پارچه چاپ شده یا با خز دوخته شده‌اند، به هندسه پیچیده دو هنرساخت گرا و کوبیسم اشاره دارند.

در حال حاضراین تأثیرات در مدرسه‌های عمومی هم دیده می‌شود.

با توجه به همزمانی نمایشگاه آثار انتزاعی هنرمند چند رشته ای "سونیا دولونه" که از پاریس شروع شده و در ماه آوریل به موزه تیت مدرن لندن رسیده است، به نظر می‌رسد روندی برای چاپ دقیق الگوهای خطی انتزاعی به وجود آمده است.

همه چیز در لباس‌های فندی با خطوط واضح و تمیز نشان داده شده و در واقع این آثار یک بازی با حجم هستند.

کارل لاگرفلد و سیلویا ونتورینی با الهام از جنبش هنر انتزاعی هندسی قرن 20 کت‌هایی جادار، لباس‌های چند لایه و پیراهن‌های پفداری طراحی کرده اند که یک ترکیب‌‌بندی از نقش‌های هندسی مانند یک تابلوی نقاشی روی آنها چاپ شده است.

در شیوه ای دیگر آنها با کلاژ پارچه های خزو دوختن مربع‌هایی با رنگ‌های مختلف به یکدیگر، توانستند یک ترکیب بندی انتزاعی به وجود آورند.اما برخورد هندسی با لباس‌ها فقط محدود به طرحهای چاپ شده یا دوخته شده نیست، بلکه خطوط دقیق و فرمهای هندسی در طراحی و برش لباس هم دیده میشود.

جیبهای بزرگ مربع شکل و برشهای افقی و عمودی که کاملا به چشم می آیند، باعث میشوند ترکیبی هندسی و مدرن از لباس به وجود آید.

پالت رنگی مجموعه فندی نیز بسیار متنوع است. گاه در یک لباس بیش از ده رنگ به کار رفته یا در لباسی دیگر به سادگی از ترکیب سیاه و سفید استفاده شده است.

 

 

55777_635639192123567236_l.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...