رفتن به مطلب

معرفی نکات آموزش طراحی بروشور و کاتالوگ


ارسال های توصیه شده

کاتالوگ به مجموعه گردآوری شده از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا یک موسسه با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات گفته می شود. در اینجا می خواهیم نکات مهم طراحی کاتالوگ و بروشور را بیان کنیم: بیشتر افراد ابتدا به تصاویر، سپس به رئوس مطالب و در آخر به جزییات توجه می کنند. این قانون رادر طراحی خود در نظر داشته باشید و مطالب مهم تر و اطلاعات فروش را با کمک تصاویر و رئوس مطالب برجسته و جلو دید قرار دهید.

فرمول «کمترین بیشترین است»

«کمترین بیشترین است» مهم ترین قانون طراحی است که باعث می شود توجه مشتری بیش از 7 ثانیه به بروشور جلب شود. همیشه وقتی متن موجود در کاتالوگ یا بروشور کم باشد خواننده انگیزه بیشتری برای خواندن پیدا می کند. همچنین بیش از 3 نوع فونت برای متن کاتالوگ یا بروشور استفاده نکنید و سعی کنید فونت های خوانا را بکار ببرید.

یکنواختی

فقط یک فضای کوچک از بروشور را با رئوس مطالب بزگ پر نکنید. برای رئوش مطالب، بدنه متن و زیرنویس ها از فونت و سایز یکنواخت و سازگار استفاده کنید. با این کار کاتالوگ یا بروشور شما نما و ظاهر دلپسند تری پیدا می کند.

 

فضا

سعی کنید ابتدای متن ها را با نقطه گذاری مشخص کنید و تا حد امکان پاراگراف ها را کوتاه و مختصر نمایید، این باعث می شود علاقه خواننده به خواندن مطالب بیشتر شود. بین خطوط فاصله مناسب ایجاد کنید تا کاتالوگ یا بروشور جذاب تر و خوانا تر باشد. همچنین کلمات را زیاد به هم نچسبانید.

 

ویرایش

اگر در کاتالوگ یا بروشور شما غلط املایی وجود داشته باشد، گرامر جملات ضعیف باشد، اشتباهی در طراحی و یا ارائه اطلاعات رخ داده لاشد، کار سخت و طاقت فرسای شما به هدر خواهد رفت. از یک ویراستار بخواهید کاتالوگ یا بروشور شما را ویرایش کند تا هیچ گونه اشتباهی در متن و یا طرح آن وجود نداشته باشد. پس از آن کاتالوگ یا بروشور را به چند فرد صادق نشان دهید تا نظر خود را راجع به آن اعلام کنند.

اگر از لحاظ مالی در مضیقه هستید، بهتر است کار ویرایش کاتالوگ یا بروشور را دو بار انجام دهید. در پایان قبل از اینکه طرح را برای چاپ بفرستید، فهرستی از افرادی که کاتالوگ یا بروشور را تایید خواهند کرد تهیه کرده و مطمئن شوید هر یک از آن ها به صورت سلسله مراتب کپی کاتالوگ یا بروشور را امضا کرده اند.

اهمیت تصاویر برای بروشور

تصاویر و عکس ها برای یک طراحی موثر بسیار مهم هستند. آن ها خواننده را مجذوب محتوای کاتالوگ یا بروشور می کنند و کمک می کنند خواننده درک بهتری از کار شما پیدا کند. برای داشتن یک ارتباط موثر و مفید باید تصاویر را با دقت انتخاب و آن هایی را که فلسفه و تصویر کار و کمپانی شما را به خوبی بیان و پیشرفت شما را تضمین می کنند به کاتالوگ یا بروشور خود اضافه کنید. این امر شما را در رسیدن به اهدافی که به خاطر آن ها تبلیغ می کنید یاری می کند.

عکس محصولات

می توان گفت عکس محصولات مهمترین آیتم جلب کننده و محرک است که می توان در بروشور بکار برد. در معرض نمایش قرار دادن محصولات و سرویس هایی که شما ارائه می کنید در بالا بردن میزان فروش و بازاریابی محصول بسیار مهم است. شما می توانید بهترین عکس از آیتم های مهم کمپانی خود را در طراحی خود بکاربرید تا مشتریان و افراد هدف را بهتر به خود جذب کند.

انواع کاتالوگ یا بروشور

بنا بر سایز و شکل صفحات، بروشور یا کاتالوگ ها انواع مختلفی دارند. متداول ترین آنها عبارتند از:

دو لت

دو لت بهترین روش برای تبلیغ کار و فعالیت تجاری شماست، چون خواندن مطالب آن آسان تر و زمانی که صرف خواندن آن ها می شود کمتر است. بروشور یا کاتالوگ های دولت به دلیل اینکه قابلیت خواندن و حمل بهتر و آسان تری دارند در رقابت های تجاری نقش حیاتی تری ایفا می کنند.

سه لت

موفقیت خود را با طراحی بروشور یا کاتالوگ های سه لت تضمین کنید. طراحی سه لت یکی از متداول ترین شکل های طراحی بروشور یا کاتالوگ است که هیچ گاه نمی توان اهمیت آن را انکار کرد. مهم ترین ویژگی این نوع این است که فضای زیادی برای ارائه اطلاعات در آن وجود دارد. این نوع اغلب به عنوان آگهی های تبلیغاتی موثر مورد استفاده قرار می گیرد.

ضمیمه(Gate-fold)

بروشور یا کاتالوگ هایGate-fold یکی از ابزارهای مهم و تاثیر گذار در بازاریابی است که اگر به شیوه مناسب مورد استفاده قرار گیرد نتایج چشم گیر و قابل توجهی به دنبال خواهد داشت. اگر چه هزینه چاپ این نوع بیشتر از چاپ انواع معمولی است، اما در نوع خود منحصر به فرد و مدرن است.

Z-fold

بروشور یا کاتالوگ های Z-fold اغلب به عنوان بروشورهای سه لت مورد استفاده قرار می گیرند، چون مانند نوع سه لت دارای سه تا یا لایه هستند. این نوع شامل 6 پنل هستند که یکی از آن ها پنل رویی و یکی پنل پشتی به شمار می آید. سایر پنل ها پنل های داخلی هستند. این گونه بروشور یا کاتالوگ اغلب برای ارائه اطلاعات محصول و جزییات کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اینکه قیمت این نوع با قیمت سه لت برابر است استفاده از آنها رایج تر می باشد. امیدوارم با ارائه این پست توانسته باشیم اطلاعات سودمندی در مورد طراحی موثر یک بروشور یا یک کاتالوگ در اختیار شما قرار داده باشیم

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...