رفتن به مطلب

پوست شاداب و جوان در سال جدید


ارسال های توصیه شده

پوست بویژه در صورت به انواع چرب، خشک و مختلط تقسیم می شود.در پاکسازی صورت، پوست به تدریج به تعادل طبیعی خود بازگشته و طراوت و شادابی خود را بازمی یابد. در این پروسه با استفاده از کرم های مخصوص اسکراب ، ماساژ، بخور اُزُن و …لایه ی سلول های مرده ی شاخی و آلودگی های مختلف صنعتی که صورت را کدر و خسته جلوه می دهد کاملا برداشته شده و مواد لازم برای حفظ و تداوم سلامت پوست به خورد پوست داده می شود. پاکسازی پوست با پیشینه ای قدیمی همیشه یکی از بهترین راه های سالم جوانسازی چهره بوده و هست.

 

 

همه ما در زندگی انواع مشکلات پوستی ازجمله آکنه، جوش‌های سرسیاه و سرسفید، لک‌های حاصل از آفتاب، کک و مک، چین و چروک‌ها و... را تجربه می‌کنیم. هرقدر هم که زمان بیشتر می‌گذرد پوست کدرتر شده و جای لک و جوش‌ها دیرتر از روی آن محو می‌شوند.

اما یک راه نجات هم وجود دارد و آن چیزی نیست جز لایه‌برداری و پاکسازی پوست! با این روش می‌توانید لایه‌های سطحی پوست‌تان را برداشته و پوست زیر را تحریک به بازسازی کنید. به این ترتیب پوست جوان و شاداب جایگزین پوست مرده و کدر می‌شود. اگر شما هم از این مشکلات رنج می‌برید و می‌خواهید برای عید نوروز پوستی روشن و شاداب داشته باشید این راهکارهای ساده خانگی را امتحان کنید.

 

پوست زیبا و شفاف با بخور بابونه

 

اولین و مهم‌ترین مرحله در پاکسازی پوست استفاده از بخور آب داغ است. با این روش منافذ پوست باز شده و چربی‌های اضافی به‌راحتی از آن خارج می‌شوند. برای این منظور باید 2 لیوان آب جوش را داخل یک کاسه متوسط بریزید و یک حوله روی سر خود قرار دهید. سپس سرتان را با فاصله مناسب بالای ظرف آب جوش بگیرید طوری که حوله روی سرتان دور تا دور ظرف را بگیرد. مراقب باشید صورت‌تان را بیش از حد به کاسه نزدیک نکنید تا دچار سوختگی نشوید. بهتر است 10دقیقه در این حالت باقی بمانید.

اگر هم از آکنه و جوش‌های سرسیاه رنج می‌برید می‌توانید 2 تا 3 قاشق غذاخوری گل بابونه خشک شده به آب جوش اضافه کنید. بعد از اتمام بخور حوله را از روی سر خود برداشته و گل‌های بابونه را از داخل آب بیرون بیاورید و برای 5 دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و از یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. برای نتیجه‌گیری بهتر باید این راهکار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

بخور زنجبیل؛ هم برای پوست و هم ریه!

 

این بخور نه تنها باعث شفافیت و شادابی پوست می‌شود بلکه دستگاه تنفسی را هم پاکسازی می‌کند. برای این منظور باید دو قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را در دو لیوان آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس این محلول را در یک کاسه متوسط بریزید و روی سر خود حوله بیندازید و صورت‌تان را بالای ظرف بگیرید.

10دقیقه در این حالت باقی بمانید. طی این مدت می‌توانید به آرامی با نوک انگشتان‌تان صورت را ماساژ دهید. پس از گذشت 10دقیقه می‌توانید با کمک دستمال، جوش‌های سرسفید و سرسیاه خود را خارج کنید. در مرحله بعد نیز برای بسته شدن منافذ پوست، خیار رنده شده را به‌همراه آب لیمو ترش تازه برای 5دقیقه روی صورت قرار دهید. در آخر هم پوست خود را با آب سرد بشویید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...