رفتن به مطلب

بهترین نحوه استفاده از وایرلس خانگی


ارسال های توصیه شده

حالا که برای نجات از سیم و کابل راهي پیدا شده، بهتر است روش‌های استفاده بهتر آنرا هم یاد بگیریم.

 

ارتباط بدون سیم (wireless) برای نوت‌بوک‌ها از جمله امکانات مهمی است که در سال‌های اخیر برای کاربران مهیا شده است. با استفاده از این سیستم شما از اتصال به اینترنت با استفاده از سیم‌ها و کابل‌ها رهایی پیدا می‌کنید که خودش بسیار مهم است.

 

حال نکاتی وجود دارد که این امکان را به شما می‌دهد که بهترین استفاده را از سیستم بی‌سیم خود داشته باشید و از زندگی مدرن دیجیتال بهره بهتری ببرید.

 

اولین راه:

سیگنالی که سیستم‌های بی‌سیم دریافت می‌کنند برد زیادی ندارد و حتی ممکن است دیوار و یا شی حجیمی در آن اختلال ایجاد کند. بنابراین Router را در جایی نصب کنید که بهترین برد ممکن را دارد.

 

آن را در مکانی مسطح قرار دهید و از نزدیک کردن آن به اجسام بزرگ بپرهیزید. بعضی اوقات ممکن است سیستم بدون سیم همسایه‌ها هم در کار شما اختلال ایجاد کنند بنابراین اطمینان حاصل کنید که کانالی را انتخاب کرده‌اید با دیگر سیستم‌ها مداخله نمی‌کند.

 

راه دوم:

معمولا آنتن‌هایی که روی دستگاه اصلی wirelessها وصل می شود کوتاه است اما قابلیت دریافت سیگنال از همه جهات را دارد و به همین دلیل است که شما می توانید در هر نقطه از منزل و یا اتاق کارتان حرکت کنید و همچنان خط فعال اینترنت داشته باشید اما به هر حال برد آن کم است.

 

کاری که شما می‌توانید بکنید اضافه کردن یک آنتن مستقیم (directional channel) است که روی محل‌های ثابت، سیگنال‌های قوی‌تری می‌دهد. با این کار شما در محلی که بیشتر در آن از رایانه‌تان استفاده می‌کنید قوی‌ترین سیگنال را خواهید داشت.

 

راه سوم:

استفاده از wireless repeater هم راه مناسبی برای بهتر کردن ارتباط شما هست. این دستگاه‌ها دقیقا به شکل Router شما کار می‌کنند اما به جای اینکه سیگنال تولید کنند روی سیگنال‌های موجود کار می‌کنند. برای داشتن این سیستم هیچ احتیاجی به سیم‌ها و کابل‌ها ندارید و با استفاده از آن یک شبکه قوی با ارتباط کامل خواهید داشت.

 

راه چهارم:

راهی وجود دارد که شما می‌توانید آنتن قوی‌تری داشته باشید. Antenna Booster همان کاری را که گاهی اوقات برای بهتر شدن تصویر تلویزیون می‌کند می‌تواند برای سیستم wirelessخانه شما هم انجام دهد.

 

آنتن‌های کوچک فلزی و یا وسایلی که سیگنال‌ها را به راحتی انتقال می‌دهند در اشکال مختلف شرکتی و حتی ایده‌های خانگی همچون قوطی‌های فلزی به شکل صفحات بشقاب ماهواره‌ای شکل وجود دارند که به شما کمک زیادی می‌کنند و با نزدیک کردن آن به آنتن wireless خود تفاوت بسیاری را در نتیجه احساس می‌کنید.

 

راه پنجم: upgrade firmware

استفاده از آخرین مدل‌های سخت افزاری برای Router از بهترین راههاست. شرکت‌های تولید کننده این دستگاه‌ها در تلاش هستند تا هر ساله این سیستم‌ها را ارتقا بخشیده و سرویس بهتری ارائه کنند. در کنار دستگاه های Router ارائه شده نیز گاهی اوقات برای بهتر شدن سیگنال‌ها روش‌های و ابزارهای مختلفی توسط شرکت‌ها ارائه می شود که مفید است و استفاده از آنها به شما کمک خواهد کرد.

 

ترجمه: المیرا صدیقی

منبع: همشهری

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...