رفتن به مطلب

ماهی قرمز را در رودخانه‌ رها نکنید؛ هشدار یک فعال محیط زیست


ارسال های توصیه شده

[h=3]ماهی قرمز را در رودخانه‌ رها نکنید؛ هشدار یک فعال محیط زیست[/h] 2014_4_2_12_13_0.jpg محیط زیست > زیست‌بوم - همشهری آنلاین:

معاون حفاظت محیط زیست اذربایجان غربی گفت: رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه‌ها بسیار خطرناک است.

به گزارش ایرنا، حمید رعناقد با بیان این مطلب افزود: آلودگی منابع آبی از نمونه‌های ناسازگاری‌ها با طبیعت بوده و اختلاط ماهی‌های قرمز با سایر موجودات رودخانه‌ای حیات آنها را به خطر می‌اندازد.

وی گفت: ماهی قرمز ماهی رودخانه‌ای و بومی نیست و چون احتمال بیماری در این ماهی‌ها وجود دارد، نباید در زیستگاه‌های طبیعی رهاسازی شود زیرا شرایط زیستن در طبیعت را ندارد.

معاون حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار کرد: نمی‌توان مردم را در آستانه نوروز از خرید ماهی قرمز منع کرد ولی باید در زمینه نگهداری صحیح و رهاسازی ماهی قرمز پس از این ایام، فرهنگ‌سازی شود.

وی اضافه کرد: ماهی قرمز حق حیات دارد و اگرچه در ایام نوروز در تُنگ نگهداری می‌شود اما باید پس از این ایام در استخرهای مصنوعی رهاسازی شود.

رعناقد گفت: در سال‌های اخیر وضعیت نگهداری و رهاسازی ماهی قرمز نسبت به گذشته بهتر شده است اما باز هم ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه احساس می‌شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...