رفتن به مطلب

افتادگی پلک چگونه اتفاق می‌افتد؟


ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

افتادگی پلک یا پتوز، به دلیل آسیب به اعصاب حرکت دهنده‌ی پلک می‌تواند اتفاق بیافتد که می‌تواند بر اثر بیماری‌های مادرزادی یا بعضی بیماری‌های خاص ایجاد شود.

3047848_339.jpgمهدی عظیمی، پزشک درگفتگو با

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، گفت: افتادگی پلک یا پتوز به دلیل آسیب به اعصاب حرکت دهنده‌ی پلک می‌تواند اتفاق بیفتد که می‌تواند بر اثر بیماری‌های مادرزادی یا بعضی بیماری‌های خاص ایجاد شود.

 

 

وی افزود: افتادگی پلک در خیلی از مواقع مادرزای است ولی در بعضی اوقات براثر بیماری‌ها ایجاد می‌شود. بیماری‌هایی نظیر بیماری سیستم ایمنی برعلیه بافت خودی ممکن است به اعصاب بالای پلک آسیب برساند و پلک نتواند خودش را بالا نگه دارد.

 

 

وی ادامه داد: این بیماری‌ها که به پلک آسیب می‌رساند انواع مختلفی دارند مانند بیماری نورولوژی که بر اثر آسیب به عصب و حرکت دهنده‌ی پلک وارد می شود و افتادگی پلک اتفاق می‌افتد.

وی اذعان داشت: بیماری‌هایی هستند که روی سیستم اعصاب تأثیر می‌گذارند مانند MS که باعث افتادگی پلک می‌شود.

 

 

وی اظهار داشت: بیماری میاستنی گراو نیز باعث افتادگی پلک می‌شود. در این بیماری قدرت عضلانی کم می‌شود، به دلیل از بین رفتن واسطه‌های شیمیایی که در سیستم اعصاب کار می‌کنند و دیگر آسیب‌های ناشی از آن باعث فلج شدن عصب حرکت دهنده‌ی چشم می‌شود.

وی تصریح کرد: بیماری افتادگی پلک بر اثر بیماری‌های سیستم ایمنی ایجاد می شود و اغلب در خانمها شایع‌تر است. بویژه خانمها‌ی جوان باید مواظب آرایش چشم یا تک تیک‌ها و جراحی‌های آرایش شوند.

 

 

عظیمی در پایان گفت: خانمها باید به تزریقات در پوست ناحیه صورت و پیشانی دقت لازم را انجام دهند به خصوص در بوتاکس و کارهای زیبایی که با عصب سر و کار دارد و ممکن است باعث آسیب به عصب پلک و افتادگی پلک شود.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...