رفتن به مطلب

راهکارهایی برای مقابله با استرس ناشی از ناباروری


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
baby_food.jpg

 

مشکلات ناباروری یکی از مسایل شایع زناشویی است. بچه‌دار شدن ممکن است بسیار آسان به نظر برسد اما برای همه زوج‌ها چنین نیست، بعضی از زوج‌ها ممکن است به سختی بچه‌دار شوند و یا هیچ‌گاه بارداری را تجربه نکنند. معمولاً بعد از یک بارداری ناموفق، زن و شوهرها خودشان را تحت فشار قرار می‌دهند تا به سرعت بارداری دیگری داشته باشند و ممکن است با هر تلاش ناموفق ناامید شوند طرف مقابل و یا خود را مقصر بدانند. اگر ناباروری مسأله شما و همسرتان است ممکن است شرایط روحی سختی را تحمل کنید این نکات به شما کمک می‌کند بااسترس ناشی از ناباروری مقابله کنید:

 

 

۱ـ چرا من؟ این سوالی است که از اولین اقدام ناکام از خودتان می‌پرسید. وقتی ناباروری در همان اقدام‌های اولیه درمان نشود، پذیرش آن برای شما سخت‌تر می‌شود. اگر آینده‌تان را همراه با داشتن یک فرزند تصور یا برنامه‌ریزی کرده باشید، باور این مسأله برایتان دشوارتر خواهد شد زیرا همه برنامه‌هایی که داشته‌اید، به هم می‌ریزد. در بیشتر موارد شما و اطرافیانتان فکر می‌کنید ناباروری یک مشکل فیزیولوژیکی است و در گام بعد به دنبال درمان آن هستید، در حالی که اثرات روحی و روانی ناشی از ناباروری به همان اندازه مهم است. در حقیقت شما باید با این موضوع مثل هر مشکل دیگری مواجه شوید و نسبت به آن واقع بین باشید.

 

 

۲ـ حالا باید چه کنم؟ زمانی که مشکلی یا مسأله‌ای پیش می‌آید، راه‌های مختلفی برای حل آن وجود دارد. مهمترین نکته این است که شما با واقعیت‌ها و احساساتتان کنار بیایید. خشمی که نسبت به خودتان، همسرتان پزشک و حتی باورهای عرفی و مذهبی پیدا می‌کنید کاملاً طبیعی است. گاهی کمی افسردگی، ناراحتی و عصبانیت برای ابراز احساسی که دارید لازم است. نترسید! راه‌های زیادی برای درمان ناباروری وجود دارد.

 

 

۳ـ دانستن قدرت است! در گام اول از پزشک متخصص بخواهید تا شما را به یک متخصص ناباروری معرفی کند. هر چیزی که نیاز دارید درباره این بیماری و راه‌حل‌های آن بدانید را بپرسید. هر چقدر اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید، می‌توانید به خودتان بیشتر کمک کنید و روش درمانی مناسب‌تری را انتخاب کنید.

 

 

روش‌های درمانی و حمایتی: اکنون مهمترین مسأله، یافتن مجموعه‌ای از درمان‌های حمایتی است تا بتوانید به فشار روحی و روانی که به شما وارد می‌شود، غلبه کنید. صبور باشید و مثبت فکر کنید و اگر دیگران اعتماد به نفس شما را می‌گیرند با آنها مقابله کنید حتی اگر لازم باشد ارتباط‌تان را با آنها قطع کنید.

 

 

شما تنها نیستید. زمانی که خبر بارداری دیگران را می‌شنوید فکر نکنید که آنها بدون هیچ مشکل و مسأله‌ای باردار شده‌اند. ناباروری یکی از رایج‌ترین بیماری‌های زوج‌هاست و ممکن است دوست و آشنای شما نیز با روش‌های مختلف درمانی باردار شده باشند. پس هرگز درباره دیگران قضاوت نکنید و خودتان را تنها نبینید. مراکز مشاور گروهی، انواع شبکه‌های اجتماعی اینترنتی مربوط به بارداری و ناباروری وجود دارند که می‌توانید با آنها در ارتباط باشید و وضعیت خودتان را در کنار آنها بررسی کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...