رفتن به مطلب

تغییرات مو در دهه های مختلف زندگی


ارسال های توصیه شده

hair.jpg

 

مو مانند بقیه اعضای بدن با افزایش سن ظاهر متفاوتی پیدا می کند.

 

در دوران کودکی:

در این دوران بیشتر از هر زمان دیگر به علت زیادبودن تارهای مو ظاهر پرپشت، براق و زنده ای دارد. به نوشته سایت «prevention»، در این دوره از زندگی غدد چربی باعث براقی مو می شود و رنگ دانه های آن شروع به تیره شدن می کند، موها ظاهری درخشان و زنده دارد و در این سن نیازی به استفاده از رنگ های شیمیایی یا وسایل حرارتی برای شکل دادن مو که باعث زبری خشکی و کدری آن می شود، نیست.

لینک به دیدگاه

در نوجوانی و دهه ۲۰ زندگی:

کم کم حالت مو تغییر پیدا می کند و رشد آن کمی کندتر می شود به مرور زمان رنگ مو تیره تر می شود و عملکرد غدد چربی آن بیشتر می شود در این سنین، برخی افراد شروع به استفاده از رنگ و وسایل مخصوص مو می کنند. این کار می تواند باعث آسیب دیدن موها شود.

لینک به دیدگاه

دهه ۳۰، ۴۰ و ۵۰ :

با رسیدن به دهه ۳۰، موها وضعیت ثابتی پیدا می کند. موها به تیره ترین رنگ رسیده است و در بعضی افراد شروع به سفیدشدن می کند.البته عوامل ژنتیکی نقش مهمی در سفیدشدن مو ایفا می کند. اگر والدین شما در دهه ۲۰ موهایشان سفید شده است.احتمال دارد در اوایل ۳۵سالگی با موهای سفید روبه رو شوید. هرچند که اغلب در دهه ۳۰ و ۴۰ است که موها شروع به سفیدشدن می کند. سفیدشدن مو به این معنی نیست که مو سالم نیست بلکه کورتکس مو فاقد رنگ دانه است.

لینک به دیدگاه

یائسگی:

در این دوران که بین اواخر دهه ۴۰ و اواسط دهه ۵۰ است تخمدان تولید استروژن را متوقف می کند. استروژن از ریزش مو جلوگیری می کند و بدون آن موها ظاهر کم پشت پیدا می کند.

دهه ۶۰ به بعد:

تولید چربی به طور چشمگیری کند می شود و موها خشک تر و کم پشت تر می شود. اگر به خالی شدن موهای سرمستعد هستید، در این دوران خودش را نشان می دهد.با بالارفتن سن، مو زمان کمتری در حالت رشد و اغلب در مرحله انتقال و استراحت است.با گذر از این دهه منتظر کاهش تدریجی تولید چربی و افزایش تدریجی سفیدی و کم پشتی مو باشید.

منبع: روزنامه خراسان

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...