رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

زیر باران ایستادن و خیس نشدن، تجربه ای است که شاید بسیاری در آرزوی آن هستند. کار دانشمندان پوشاندن جامه عمل به آرزوهای انسانها است و بسیاری از آنها در تلاش برای ساختن پارچه ای هستند که کاملا ضد آب باشد و ما را از بارش باران محافظت کند.

در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دانشمندان دانشگاه فنی لودز یک گام جدی در این مسیر برداشته اند. آنها می گویند پارچه ای ساخته اند که صد در صد ضد آب است. در این روش سطح پارچه با ذرات گاز یونیزه شده یا پلاسمای سرد پوشیده می شود، پدیده ای که به آن «هیدروفوبی سیتی» یا آب گریز کردن می گویند. یکی از دانشمندان دانشگاه فنی لودز می گوید: «این روش مبتنی بر تشکیل یک لایه یا لعاب ریز آبگریز یا میکرو هیدور فوبی است که سطح پارچه را در مقابل نفوذ آب در تار و پود آن محافظت می کند. آب روی سطح پارچه به شکل قطره در می آید ولی به درون آن نفوذ نمی کند.»

این دانشمندان می گویند پلاسمای سرد را به صورت یک لایه موم مانند می توان روی هر نوع پارچه ای بکار برد. چون این لایه ضد آب روی سطح پارچه قرار داده می شود، تاثیری در جنس و حصوصیات آن نخواهد داشت. پرداخت کردن پارچه با پلاسمای سرد، ساختار الیاف آنرا تغییری نمی دهد. یکی دیگر از دانشمندان همکار این پروژه می گوید: « این روش برای تولید لباسهای تخصصی ورزشکاران و مشاغل و همچنین در تولید وسایل خانگی مانند روکش مبل و رومیزی بکار خواهد رفت.»

روش دانشمندان دانشگاه فنی لودز در حال حاضر روی پارچه هایی در اندازه پنج سانتی متر در پنج سانتی متر آزمایش می شود ولی هدف آنها تولید انبوه پارچه های ضد آب با این کیفیت است.

 

 

ویدئو خبر:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
زیر باران ایستادن و خیس نشدن، تجربه ای است که شاید بسیاری در آرزوی آن هستند.:w58: نه چ ارزوهایی دارن مردم خب ی پلاستیک بکشن روسرشون :whistle:

به نسبت روش های قبلی ضد اب کردن جالب بود ممنون

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...