رفتن به مطلب

شماره دهم مجله کهربا


ارسال های توصیه شده

سلام دوستان

 

این تاپیک برای شماره دهم مجله هست دیگه، مطالبی که ارسال میشه رو اینجا قرار میدم، همینطور همه بحث ها و صحبت ها برای شماره جدید رو اینجا ادامه میدیم.

 

فعلا یه جلد برای این شماره از مجله سان شاین طراحی کرده:

 

rwtjao52k4d6v0bvnsp_thumb.jpg

 

یه مطلب هم در مورد PLC برامون ارسال کردن، که فکر کنم سید مهدی بهتر بتونه در موردش نظر بده، خود نویسنده ش هم گفته:

 

خوشحال میشم نظرتون رو بدونم و اگر تغییراتی مد نظرتون هست بهم اطلاع

بدید تا ویرایش کنم

 

بد نیست یه لوگو ثابت هم برای مجله داشته باشیم، می تونیم تاپیک نظرسنجی هم براش بذاریم.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...
  • پاسخ 54
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

سلام دوستان

 

این تاپیک برای شماره دهم مجله هست دیگه، مطالبی که ارسال میشه رو اینجا قرار میدم، همینطور همه بحث ها و صحبت ها برای شماره جدید رو اینجا ادامه میدیم.

 

فعلا یه جلد برای این شماره از مجله سان شاین طراحی کرده:

 

rwtjao52k4d6v0bvnsp_thumb.jpg

 

یه مطلب هم در مورد PLC برامون ارسال کردن، که فکر کنم سید مهدی بهتر بتونه در موردش نظر بده، خود نویسنده ش هم گفته:

 

 

 

بد نیست یه لوگو ثابت هم برای مجله داشته باشیم، می تونیم تاپیک نظرسنجی هم براش بذاریم.

 

سلام ایمان جان...

 

سال نو رو به همه دوستان تبریک میگم....

 

مطلب خوبی بود که در مورد plcهای زیمنس s7 بود....که چندتا نکته میانبری بود....

 

مطلب مفیدیه....امیدوارم ادامه بدن این کارشونو

 

:a030:

لینک به دیدگاه

سلام به هَمه

 

امیدوارَم خوُب باشید

 

هَستَم وَلی خَستَه م:sigh:

 

طَراحی مِثلِ هَمیشه فوق العادهَ ست:a030:

 

فقَط شُماره issn فَراموش نَشَوَد:w16:

 

فُرصت نَشُد مَطلبی آماده کُنم:hanghead:

 

یه مَطلب راجع به مدار تلویزیون هَست باید تایپ کُنَم

لینک به دیدگاه

سلام به همگی:icon_gol:

یه مطلب ارسال شده برای مجله، امشب همه رو قرار میدم، برای در آوردن مجله هم تا آخر هفته دیگه فرصت داریم، گفته بودیم نیمه دوم فروردین، قرار شد هر فصل توی ماه اول یه شماره داشته باشیم.

 

تا آخر هفته انتخاب و ویرایش مطالب رو انجام میدیم، اگه مطالب کم بود یا اینکه مطلب خوبی توی انجمن توسط بچه ها نوشته شده که ارزش داره اونم توی مجله بیاد، اینا رو هم توی همین هفته انجام میدیم. ترتیب مطالب هم تعیین میشه، بعد دیگه هفته بعد بریم سراغ صفحه بندی و اینا.

 

یه مطلب هم یاسر می خواست بفرسته، باحاش صحبت کرده بودم، قرار بود همون آخر هفته بفرسته، اینجوری که می گفت آماده بود، یه چیزایی باید اضافه می کرد. دوباره می پرسم، ببینم چیکار کرد.

 

آقا پیمان و مهدی هم که اومدن، سان شاین هم فکر کنم باشه، خیلی خوبه. :w16:

 

----

 

راستی مهدی جان این مطلب به نظرت اوکی هست پس؟ نیاز به ویرایش و اینا نداره؟

خودش که می گفت دوس داره با مجله همکاری کنه، برای هر شماره سعی می کنی یکی دو مطلب آماده کنه.:a030:

 

 

ممنون:icon_gol::icon_gol:

لینک به دیدگاه
مقاله دوره کاردانی من هستش در مورد ترمیم ضریب قدرت

اینجا کامل فرستادم واستون ی متنم تو

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

امیدوارم مفید باشه

 

 

 

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ترمیم ضریب قدرت در شبکه توزیع

استاد : جدی مقدم

دانشجو : علی بیابانی

مقدمه :

کاهش ضریب توان در یک شبکه توزیع باعث افزایش جریان ودر نتیجه افزایش تلفات می گردد. افزایش جریان نیاز به افزایش ظرفیت خطوط انتقال انرژی خواهد داشت که مشکلاتی را برای شبکه سراسری ایجاد می کند. بنابراین شرکتهای برق منطقه ای مصرف کنندگانی را مصرف توان راکتیو انها بیش از حد مجاز باشد را جریمه،و تشویق به بهبود ضریب توان می کنند.بنابراین لزوم بهبود ضریب توان چه از نظر خود مصرف کنندگان وچه از نظر شبکه سراسری اهمیت دارد.

اغلب دستگاهها ومصرف کنندگان الکتریکی برای انجام کار مفید خوددر حقیقت باید انرژی الکتریکی رابه انرژی مکانیکی تبدیل نمایندکه برای این عمل نیازمندتولید میدان وفلوی مغناطیسی در فاصله هوایی موتورها می باشیم ودر نهایت این میدان مغناطیسی به میدان الکتریکی تبدیل واین عمل مرتب تکرار می شود.ایجاد این میدانها فقط با توان راکتیو امکان دارد وبا توجه به میزان بار مکانیکی که در شبکه های مصرف موجود میباشد در می یابیم که حضور میزان عظیمی از بار راکتیو در شبکه ها اجتناب ناپذیر است وعمدتا توسط بوبین ها یا القاگرها تولید می شود.در زمانی که القا گرها انرژی راکتیو را بصورت میدان مغناطیسی در خود ذخیره می کنند(این انرژی را از شبکه می کشد).

خازن موجود در شبکه ،خازنی که جهت ترمیم به شبکه تزریق کرده ایم،انرژی ذخیره شده در خود را به شبکه تحویل می دهد ودر زمانی ،زمان الترنانسی، که بوبین انرژی ذخیره شده در میدان مغناطیسی خود را به شبکه پس می دهد خازن از شبکه انرژی می کشد(بصورت ذخیره در میدان الکتریکی). حال در شبکه ای که این دو عنصر یعنی سیم پیچ القا گر وخازن در کنار یکدیگر باشندهنگامیکه خازن انرژی می دهد، بصورت الکتریکی ،القا گر ان انرژی را میگیردو زمانی که القاگر انرژی می دهد،بصورت مغناطیسی، خازن ان انرژی را میگیرد واین امر موجب تبادل انرژی بین القاگر وخازن می شود بدون انکه این امر بین مصرف کننده وشبکه صورت گیرد.

کلیه خازن هایی که برای ترمیم شبکه ساخته می شوند بصورت تکفاز بوده وسپس سه خازن تکفاز به یکدیگر متصل می شوند،عمدتا بصورت مثلث، واصطلاحا یک بانک خازنی سه فاز را تشکیل می دهند.در ولتاژهای بسیار بالا به دلیل مشکلات عایقی ومیدانی،این خازنها تک فاز ساخته شده و بصورت سه محفظه جداگانه از طریق اتصال به یکدیگر،اتصال مثلث، یک بانک خازنی سه فاز را تشکیل می دهند.

می توان گفت که توان اخذ شده از منبع به عنوان توان ظاهری در یک مدار rl یا rc شامل دو مولفه است :

1-توان حقیقی یا اکتیو که با p نمایش می دهیم

2- توان موهمی یا راکتیو که با q نمایش می دهیم

مدارهای rc تولید کننده توان راکتیو و مدارهای rl ، مصرف کننده توان راکتیو هستند با توجه به اینکه اکثر بارهای موجود در شبکه از نوع rl می باشندمانند موتورها ،چوکها وبارهای دارای سیم بندی بنابر این با کاهش ضریب قدرت cosq توان راکتیو وبه تبع ان توان ظاهری sوجریان کشیده از منبع افزایش می یابد در نتیجه باید با استفاده از بارهای خازنی و یا وسایل تولید کننده توان راکتیو در شبکه ضریب قدرت را بهبود بخشید.

لزوم بهبود ضریب قدرت:

اگر یک سیستم متعادل سه فاز، باری با توان حقیقی p وولتاژ v وضریب توان cosq را تغذیه کند، شدت جریان هر خط برابرi= می شود بنابراین یک ضریب قدرت نا مناسب وﭘایین با یک جریان زیاد مترادف خواهد بود وسه اثر مهم در کار سیستم خوا هد داشت :

1- تلفات خط: تلفات خط متناسب با مربع جریان است، بنابراین متناسب با مربع ( (می باشد،در نتیجه تلفات در ضریب قدرت 0.8معادل1.57 =برابر تلفات در ضریب قدرت واحد خواهد بود.

2-قدرت مفید ژنراتورها و ترانسفورماتورها متناسب با شدت جریان ودر نتیجه متناسب با 1/cosqاست واگر ضریب گسترده در سطح کارخانجات باشد ژنراتورها وترانسفور ماتورهای بزرگتری نیاز خواهد بود.

3-ضریب قدرت های کم که معمولا به صورت ﭘس فاز هستند،موجب یک افت ولتاژ زیاد می شوند ودر نتیجه تجهیزات اضافی برای تنظیم ولتاژ مورد نیاز خواهد بود.

ضریب قدرت را می توان با استفاده از کندانسورهای سنکرون ویا ساکن ترقی داد. کندانسور سنکرون موتورهای سنکرون بی بار هستند که می توانند هم از شبکه qبگیرند وهم به شبکهq تزریق کنند ومعمولا برای تنظیم ولتاژ خطوط انتقال مناسب وﭘایین می شوند.اما از بانک های خازنی بصورت گسترده در سطح کارخانجات صنعتی برای بهبود ضریب قدرت استفاده می شود.

بررسی اقتصادی بهبود ضریب قدرت:

بهبود ضریب قدرت در شبکه عمدتا وعموما بصورت تزریق بارهای راکتیو خازنی " کاﭘاستیو" صورت میگیرد که این بار ها بصورت موازی با سایر بارها نصب می شوند.عدم ترمیم ضریب توان موجب اعمال هزینه اقتصادی مستقیم به عنوان جریمه تعرفه به مصرف کننده می گردد ونیز یک هزینه اقتصادی غیر مستقیم از طریق اضافه جریان روی تولید وخطوط انتقال برای شبکه سراسری بوجود می اورد.در بهبود ضریب توان میزان cosqویا اصولا زاویه qرا می توان در هنگام زیر بار بردن شبکه مشخص کرد وان را از روی نشان دهندهcosqمتر دقیقا خواند در عمل در اکثر واحد های صنعتی مانند ریسندگی ها کارخانجات ذوب فولاد و....،این عدد بین 0.5 تا 0.6 است که عدد خوبی نیست والبته ثابت هم نیست زیرا با ورود وخروج بارهای اندوکتیو ضریب توان تغییر میکند. قاعدتا بهترین عدد برای ضریب توان "1" است ، ولی اگر cosq روی عدد1 تنظیم شودسیستم ﭘایدار نخواهد شد. زیرا در شبکه های صنعتی میزان بار اندوکتیو با ورود وخروج تعداد موتورها وسایر بارهای که اندوکتیو هستندتغییر میکند واگر ما میزان ثابتی بار خازنی به شبکه اعمال کنیم در هنگام تغییرات بار اندوکتیو گاهی میزان بار اندوکتیو موجود کم میشود که مجددا ضریب توان از سمت بار خازنی به سمت کمتر از 1سقوط میکند.عبارت دیگر ضریب توان ﭘیش فاز خواهد شدکه در نهایت مجددا موجب ایجاد یک ضریب توان بد می گردد.

نحوه ﭘله گذاری وتزریق به شبکه:

میزان بار راکتیو خازنی که محاسبه شده و باید به شبکه تزریق گرددبه علت متغیر بودن میزان انرژی راکتیو تولید شده توسط خود القا ها بصورت یک ﭘله وارد شبکه نمی شود،بلکه در هر لحظه براساس نیاز شبکه باید وارد گردد.

بنابراین میزان کیلووار محاسبه شده به ﭘله های کوچکتر تقسیم واز طریق یک رگولاتور ﭘله به ﭘله به شبکه وارد می شود.در عمل رگولاتور این کار به صورت ذیل انجام می دهد :

1-اندازه گیری توان اکتیوp وتوان راکتیو q شبکه

2-محاسبه ضریب توان شبکه

3- محاسبه توان راکتیو qبرای رسیدن به ضریب توان مطلوب

4-تزریق میزان q کیلو وار خازن به شبکه

ذکر این نکته در اینجا لازم است که همیشهq تزریق شده بصورت مضربی از ﭘله های qدر بانکهای خازنی خواهد بود .وحال اگر میزان بار راکتیولازم مثلا 3.4q باشد ، رگولاتور باید 3q یا 4q را تزریق کند. در این حالت اگر 3q کیلووار تزریق شود به ضریب توان مطلوب نرسیده ایم واگر 4q کیلووار تزریق شود ضریب توان از میزان محاسبه شده بزرگ تر می شود ویا بصورت منفی مجددا شبکه را در جهت خازنی قرار می دهد. سوال اینجاست که راه حل مطلوب چیست؟

در ﭘاسخ باید گفت بهتر است اندازه ﭘله های q کوچک باشد ولی محدودیت این راه حل در انجاست که تعداد کنتورها وتجهیزات لازم ، صرف نظر از امﭘراژ انها ، بالا رفته و هزینه بالا می رود.

بنابراین مناسب ترین راه این است که اگر میزان خازن مورد نیاز q کیلووار باشد باید مقداری را در ﭘله بزرگتر وبقیه را درﭘله کوچکتر تهیه نمود.در این حالت نوسان وخطا در نزدیکی ﭘله کوچکتر صورت میگیرد.

روشهای تریم ضریب توان به لحاظ ارایش بار در شبکه:

1-ترمیم انفرادی : ترمیم انفرادی در حالتی صورت میگیردکه برای هر بار سلفی ،خازن با ظرفیت مناسب در کنار ان بار بصورت موازی نصب شود.

مزایای ترمیم انفرادی عبارت است از : ﭘایین امدن بار سیم، کابلها وکلیدهای ارتباطی، ونیز در این حالت خازن نصب شده فقط در هنگام ورود بار سلفی به مدار اعمال می شود.

اما از معایب این روش اضافه شدن تعداد خازن های نصب شده می باشد.در مجموع می توان گفت که بیشترین کاربرد این روش ترمیم ترانس ها در حالت بی باری ،ترمیم موتورهای با ظرفیت بالاوکار دائم ونیز موتورهای کم بار که در فاصله دور از محل تغدیه ،مانند ﭘست فشار ضعیف ،قرار دارند.

2-ترمیم مرکزی : در این روش ،ترمیم بصورت متمرکز مثلا در ورودی فشار ضعیف درﭘست های داخلی ویا در محل نصب تابلو های فشار ضعیف اصلی انجام می شودو همانطور که ذکر شد میزان کل توان خازن ها در ﭘله های متعدد تقسیم واز طریق رگولاتور و توسط کنتاکتورهای مربوط به شبکه وارد ویا خارج می شوند.

مزایای این روش عبارت است : استفاده مفید از خازن نصب شده،کنترل کلی شبکه، نصب ساده تر ومصرف خازن کمتر با توجه به ضریب همزمانی واز معایب ان اینکه بار داخلی شبکه کم نشده است ومخارجی جهت سیستم کنترل و رگولاتور باید ﭘرداخت گردد.

اثر خازن بر هارمونیک های شبکه :

در شبکه های مصرف هر روز شاهد ورود دستگاهها ومصرف کنندگانی هستیم که بصورت غیر سینوسی از شبکه جریان میکشند.عبور این جریانها از امپدانس شبکه موجب افت ولتاژ بالایی شده و باعث بروز اعوجاج در شکل سینوسی ولتاژ می شوداین اعوجاج ها را می توان به کمک سری فوریه بسط دادوبصورت معادل با یک سری سینوسی با فرکانس هایی که مضارب صحیحی از فرکانس پایه شبکه هستند، نشان داد.این امر را هارمونیک های شبکه می نامیم.بارهایی که معمولا مولد هارمونیک ها هستند عبارتند از: ترانسفورماتورها،چک ها،موتورهای القائی با دور متغیر،منابع تغذیه ups ،منابع تغذیه کامپیوترها وتلویزیون و....که بارهای غیر خطی می باشد بانک های خازنی تزریق شده به شبکه به همراه اندوکتانس های موجود در شبکه تشکیل یک مدار رزونانسی را می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

اثرات زیست محیطی خازن های ترمیم :

در مجموع با نصب خازن های ترمیم کننده شبکه می توان بصورت بهینه انرژی الکتریکی را مصرف کردواز هزینه تولید انرژی الکتریکی کاست این کاهش ضمن انکه هزینه انرژی را اقتصادی تر می نماید باعث کاهش جریان در خطوط انتقال وکابل های رابط می شود وبطور مستقیم در ﭘایین امدن تلفات شبکه اثر میگذارد.

حال با توجه به انکه تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه اغلب از سوخت های فسیلی صورت میگیرد بنابراین این امر در نهایت روی کاهش گاز دی اکسید کربن در طبیعت اثر دارد.

محاسبات نشان می دهد که در سال1999سیستم های خازن اصلاح ضریب توان در شبکه های کشور المان باعث کاهش تلفات شبکه تا میزان 9بیلیون کیلووات ساعت بوده است که اگر این میزان کاهش تلفات را روی نیروگاه های سوختی المان تقسیم نماییم مشخص میشود که از انتشار حدود5میلیون تن گاز دی اکسید کربن جلوگیری شده است.

 

با سلام و خسته و نباشید خدمت شما دوستان عزیز من یکی دو تا مطلب دارم شاید به درد شما هم بخوره .

لازم به ذکر هستش که اگه احساس کردین این مطالب مفید هستش حتمی یا خودتون ویرایش کنید یا این که بفرماییدمن خودم ویرایش کنم

شرمنده که لینک مطلب رو برای شما میزارم

مطلب اول مربوط به کامپیوتر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

و برای مطلب دوم-مربوط به برق و کامپیوتر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

و مطلب سوم مربوط به برق

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

[h=2]3g چیست چه می‌کند و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟!

[/h][h=2]کوچکترین کیس کامپیوتری جهان

[/h]محاسبات ابری موبایل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
سلام به همگی:icon_gol:

یه مطلب ارسال شده برای مجله، امشب همه رو قرار میدم، برای در آوردن مجله هم تا آخر هفته دیگه فرصت داریم، گفته بودیم نیمه دوم فروردین، قرار شد هر فصل توی ماه اول یه شماره داشته باشیم.

 

تا آخر هفته انتخاب و ویرایش مطالب رو انجام میدیم، اگه مطالب کم بود یا اینکه مطلب خوبی توی انجمن توسط بچه ها نوشته شده که ارزش داره اونم توی مجله بیاد، اینا رو هم توی همین هفته انجام میدیم. ترتیب مطالب هم تعیین میشه، بعد دیگه هفته بعد بریم سراغ صفحه بندی و اینا.

 

یه مطلب هم یاسر می خواست بفرسته، باحاش صحبت کرده بودم، قرار بود همون آخر هفته بفرسته، اینجوری که می گفت آماده بود، یه چیزایی باید اضافه می کرد. دوباره می پرسم، ببینم چیکار کرد.

 

آقا پیمان و مهدی هم که اومدن، سان شاین هم فکر کنم باشه، خیلی خوبه. :w16:

 

----

 

راستی مهدی جان این مطلب به نظرت اوکی هست پس؟ نیاز به ویرایش و اینا نداره؟

خودش که می گفت دوس داره با مجله همکاری کنه، برای هر شماره سعی می کنی یکی دو مطلب آماده کنه.:a030:

 

 

ممنون:icon_gol::icon_gol:

 

 

سلام

 

ببخشید دیر جواب دادم...

 

آره اون مطلب اوکی...ایشالا که همینطور که گفته باشه و همکاریشو ادامه بده

لینک به دیدگاه

3g چیست چه می‌کند و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟!

 

کوچکترین کیس کامپیوتری جهان

 

محاسبات ابری موبایل

 

ایمان جان این مطلب قطب نما دیجیتالی رو دیدی؟؟

 

به نظرت بر مجله مناسبه؟؟

لینک به دیدگاه
نظرتون چیه یه بخش بر معرفی کتاب اضافه کنیم؟؟:ws38:

 

سلام

توی مجله معرفی کتاب داشته باشیم؟ آره می تونه جالب باشه. خودت می خوای آماده کنی؟

لینک به دیدگاه
سلام

توی مجله معرفی کتاب داشته باشیم؟ آره می تونه جالب باشه. خودت می خوای آماده کنی؟

 

چیو آماده کنم؟؟یه معرفی کتاب آماده کنم؟

لینک به دیدگاه
نه خب گفتم شاید چیزی تو ذهنت هست که می خوای معرفی کنی، نمی دونم.

 

برای مثال اینو دارم:

 

کتاب آشنایی با مبانی و اصول طراحی سیستمهای برق خورشیدی (فتوولتاییک) در سال ۱۳۹۱ برای اولین بار به چاپ رسید و در سال ۱۳۹۴ با ویرایش جدید که دربرگیرنده تکنولوژیهای نوین در این حوزه است، منتشر شد.

 

 

این کتاب در ۵ فصل و به قلم مهندس محمد محمدی قهرودی به نگارش درآمده که فصل اول با عنوان اصول و مفاهیم فتوولتاییک است و به معرفی انواع سیستمهای فتوولتاییک، تابش و مفاهیم خورشیدی، محاسبه زاویه نصب پنل خورشیدی، معرفی و ساخت انواع سلولهای خورشیدی، بازدهی و پارامترهای تاثیرگذار بر عملکرد سلولهای خورشیدی پرداخته است.

 

فصل دوم به معرفی پنل‌ها (ماژولهای) خورشیدی و سایر عناصر سیستمهای متصل به شبکه می‌پردازد که شامل اتصالات سلول‌ها، مولفه‌های فیزیکی و کاربردی و استانداردهای ماژول‌ها، انواع ماژولهای خورشیدی به لحاظ تکنولوژی ساخت، ترکیب آرایه‌های خورشیدی، انواع اینورترهای متصل به شبکه و نحوه اتصال آن‌ها می‌باشد.

 

فصل سوم با عنوان طراحی سیستمهای متصل به شبکه به معرفی مفاهیم مربوط به پیکره بندی اینورتر‌ها، شرایط نصب آن‌ها، سایزینگ آن‌ها و پدیده جزیره‌ای شدن می‌پردازد.

 

فصل چهارم نیز با عنوان سیستمهای فتوولتاییک مستقل از شبکه به معرفی انواع باتری‌های مورد استفاده در سیستمهای مستقل از شبکه پرداخته و معیارهای انتخاب باتری را بیان می‌کند. همچنین انواع شارژ کنترلر‌ها و اینورترهای مستقل از شبکه و معیارهای استفاده از هر یک آورده شده‌اند و در انتهای این فصل دو روش برای محاسبه و طراحی یک سیستم فتوولتاییک مستقل از شبکه ارایه شده است.

 

در فصل پنجم نیز به معرفی نرم افزارهای شبیه سازی، طراحی و محاسبه اقتصادی این سیستم‌ها پرداخته شده است. در انتها نیز با توجه سوالات متداولی که حین طراحی و اجرا برای مهندسین فعال در این حوزه پیش می‌آید، بخشی با عنوان سوالات متداول آورده شده و به آن‌ها پاسخ داده شده است.

 

لینک به دیدگاه

خب سه تا از مطالب رو خوندم یه خورده ویرایششون هم کردم.

 

اولی مطلب "ترفندهای برای برنامه‌نویسی بهتر PLC"

 

همین عنوانش هم به نظرم باید ترفندهایی باشه.

 

مهدی جان این جمله ها هم تخصصی هستن، یه نظری در موردشون بده:

 

درPLC تعداد تایمرها و کانتر ها محدود است و وابسته به شماره cpu همچنین مقدار بیشینه شمارش آن‌ها نیز هم است.

 

 

در این حالت به‌ جای بهره بردن از متغیرهای حافظه می‌توان از متغیرهای ورودی و خروجی که از آن‌ها استفاده ‌نشده به‌ عنوان حافظه استفاده کرد.

 

اینم به نظرم "از متغیر های استفاده نشده ورودی و خروجی" یا می تونه بعدش هم بیاد "از متغیر های ورودی و خروجی استفاده نشده"

 

 

دومی "ترانزیستورهای اثرمیدانی ­­­­­­­مولکولی"

 

اینو به خودش گفتش ادیتاش رو انجام داد.

 

سومی هم "محاسبات ابری موبایل"

 

این کی تقریبا مشکلی نداشت، فقط یه جا نوشته:

 

، که حالات منابع را با دقت بیشتری به منظور حل مسئله­ ی خطا­ای که در اثر فرار بودن دستگاه­های موبایل رخ می­دهد، بررسی می­کند.

 

این چجوری درستش میشه؟

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

چرا کسی نظر نمیده؟

 

---------

 

این منبع دومی "ترانزیستورهای اثرمیدانی ­­­­­­­مولکولی" هست، باید زیرش بیاریم:

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
خب سه تا از مطالب رو خوندم یه خورده ویرایششون هم کردم.

 

اولی مطلب "ترفندهای برای برنامه‌نویسی بهتر PLC"

 

همین عنوانش هم به نظرم باید ترفندهایی باشه.

 

مهدی جان این جمله ها هم تخصصی هستن، یه نظری در موردشون بده:

 

درPLC تعداد تایمرها و کانتر ها محدود است و وابسته به شماره cpu همچنین مقدار بیشینه شمارش آن‌ها نیز هم است.

 

 

در این حالت به‌ جای بهره بردن از متغیرهای حافظه می‌توان از متغیرهای ورودی و خروجی که از آن‌ها استفاده ‌نشده به‌ عنوان حافظه استفاده کرد.

 

اینم به نظرم "از متغیر های استفاده نشده ورودی و خروجی" یا می تونه بعدش هم بیاد "از متغیر های ورودی و خروجی استفاده نشده"

 

 

دومی "ترانزیستورهای اثرمیدانی ­­­­­­­مولکولی"

 

اینو به خودش گفتش ادیتاش رو انجام داد.

 

سومی هم "محاسبات ابری موبایل"

 

این کی تقریبا مشکلی نداشت، فقط یه جا نوشته:

 

، که حالات منابع را با دقت بیشتری به منظور حل مسئله­ ی خطا­ای که در اثر فرار بودن دستگاه­های موبایل رخ می­دهد، بررسی می­کند.

 

این چجوری درستش میشه؟

تخصص من نیس ولی این پیشنهادات منه :w16:

 

ترفندهایی برای بهبود برنامه نویسی PLC

 

متغیرهای ورودی و خروجی استفاده نشده

 

که بمنظور رفع خطاهای که بر اثر فرار بودن دستگاه های موبایل رخ می دهد، حالات منابع را با دقت بیشتری بررسی می کند.

یا حالات منابع را با دقت بیشتری بررسی می کند تا خطاهایی که بر اثر فرار بودن دستگاه های موبایل رخ می دهد را مرتفع سازد

لینک به دیدگاه
خب سه تا از مطالب رو خوندم یه خورده ویرایششون هم کردم.

 

اولی مطلب "ترفندهای برای برنامه‌نویسی بهتر PLC"

 

همین عنوانش هم به نظرم باید ترفندهایی باشه.

 

مهدی جان این جمله ها هم تخصصی هستن، یه نظری در موردشون بده:

 

درPLC تعداد تایمرها و کانتر ها محدود است و وابسته به شماره cpu همچنین مقدار بیشینه شمارش آن‌ها نیز هم است.

 

 

در این حالت به‌ جای بهره بردن از متغیرهای حافظه می‌توان از متغیرهای ورودی و خروجی که از آن‌ها استفاده ‌نشده به‌ عنوان حافظه استفاده کرد.

 

اینم به نظرم "از متغیر های استفاده نشده ورودی و خروجی" یا می تونه بعدش هم بیاد "از متغیر های ورودی و خروجی استفاده نشده"

 

 

دومی "ترانزیستورهای اثرمیدانی ­­­­­­­مولکولی"

 

اینو به خودش گفتش ادیتاش رو انجام داد.

 

سومی هم "محاسبات ابری موبایل"

 

این کی تقریبا مشکلی نداشت، فقط یه جا نوشته:

 

، که حالات منابع را با دقت بیشتری به منظور حل مسئله­ ی خطا­ای که در اثر فرار بودن دستگاه­های موبایل رخ می­دهد، بررسی می­کند.

 

این چجوری درستش میشه؟

 

کلمه plc از توش حذف بشه....چون که plc به مجموعش گفته میشه.....باید بشه ترفندهایی برای برنامه نویسی s7....step7

 

تخصص من نیس ولی این پیشنهادات منه :w16:

 

ترفندهایی برای بهبود برنامه نویسی PLC

 

متغیرهای ورودی و خروجی استفاده نشده

 

که بمنظور رفع خطاهای که بر اثر فرار بودن دستگاه های موبایل رخ می دهد، حالات منابع را با دقت بیشتری بررسی می کند.

 

ترفندها و بهبودی دوتا کلمه هم معنی محسوب نمیشه؟؟:ws38:

لینک به دیدگاه
کلمه plc از توش حذف بشه....چون که plc به مجموعش گفته میشه.....باید بشه ترفندهایی برای برنامه نویسی s7....step7

 

ترفندها و بهبودی دوتا کلمه هم معنی محسوب نمیشه؟؟:ws38:

نیدونم :icon_redface:

لینک به دیدگاه
ایمان جان این مطلب قطب نما دیجیتالی رو دیدی؟؟

 

به نظرت بر مجله مناسبه؟؟

 

ببخشید یادم رفت، کدوم مطلب منظورته؟

 

تخصص من نیس ولی این پیشنهادات منه :w16:

 

ترفندهایی برای بهبود برنامه نویسی PLC

 

متغیرهای ورودی و خروجی استفاده نشده

 

که بمنظور رفع خطاهای که بر اثر فرار بودن دستگاه های موبایل رخ می دهد، حالات منابع را با دقت بیشتری بررسی می کند.

یا حالات منابع را با دقت بیشتری بررسی می کند تا خطاهایی که بر اثر فرار بودن دستگاه های موبایل رخ می دهد را مرتفع سازد

 

دستت درد نکنه، ولی به نظرم خیلی هم مطالب رو ادیت نکنیم، مگر جاهایی که واقعا مشکل دارن.

 

در مورد "خطاای" هم از خودش می پرسم، ببینم چی میگه.

 

کلمه plc از توش حذف بشه....چون که plc به مجموعش گفته میشه.....باید بشه ترفندهایی برای برنامه نویسی s7....step7

 

 

 

ترفندها و بهبودی دوتا کلمه هم معنی محسوب نمیشه؟؟:ws38:

 

مهدی جان اونجوری عنوان خیلی خاص میشه، اینطوری نیست، حالا میشه توی پرانتز هم یه چی مثلا کنارش اضافه کرد. در مورد جمله های دیگه نظرت رو نگفتی؟

 

-------------------

 

دیگه کم کم باید مجله رو جمع کنیم، از مطالب خوب تالارها هم می تونیم استفاده کنیم، مثلا سان شاین آموزش هایی که جدیدا گذاشتی رو می تونی یه قسمتی رو توی مجله هم بیاری.

 

در مورد چند تا مطلب دیگه هم لطفا نظر بدین، که میشه توی مجله آورده بشه یا نه.:a030:

لینک به دیدگاه

مرسی ایمان جان

مطالب عالی هستن

به نظرم جای یک مطلب در مورد رباتیک خالیه

اخبار روز تکنولوژی هم به نظرم میتونه جذاب کنه

اموزشهای سان شاین که حرف نداره:a030:

معرفی کتاب و مشاهیر هم خوبه

نمیدونم الان چقدر مطلب کم داری بهتر نیست عنوان کنی نقص مطالب چیه و پیش طرح مجله رو بذاری تا بتونیم روش اظهار نظر کنیم

چندتا مطلب دیگه هم هست که از منابع دیگه ارسال شده برای مجله حالا احتمالا ممکنه خودشون هم نویسنده باشن.:ws38:نظرتون در مورد برخورد با این نوع موارد چیه. بهتر نیست قالب مشخصی در این موارد در نظر بگیریم :ws52:

لینک به دیدگاه

در مورد اون جمله هم ازش پرسیدم، به نظرم "خطایی" نوشته بشه، دیگه تقریبا اوکی باشه.

 

که حالات منابع را با دقت بیشتری به منظور حل مسئله­ ی خطا­یی که در اثر فرار بودن دستگاه­های موبایل رخ می­دهد، بررسی می­کند.

 

 

در مورد مطالب بیرونی هم بررسی می کنیم، اگه خاص باشن و خوب، می تونیم توی مجله هم بیاریم. این 3 تا مطلبی که گذاشتم مطالب خاص مجله بودن، دو تاش برای بخش برق هست، یکیش هم برای بخش کامپیوتر، فعلا این سه تا تقریبا اوکی هستن، البته از دوستان دیگه فقط مهدی برای مطلب در مورد plc نظر داد، سان شاین و آقا پیمان هنوز در مورد مطالب نظری ندادن.

 

مطلب یاسر هم معلوم نیست به این شماره برسه یا نه، یه خورده سرش شلوغ شده، میگه مطلبش هم یه روزی کار داره.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...