رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

دکتر پرویز جبه دارمارالانی در سال 1320 ه.ش در تیریز بدنیا آمد . دوره تحصیلات دبستان و دبیرستان را در زادگاهش به پایان برد و در سال 1338 به دانشگاه تهران راه یافت . وی در سال 1342 با کسب رتبه اول موفق به دریافت درجه مهندسی برق از دانشکده فنی تهران گردید و سپس در سال 1343 جهت تکمیل تحصیلات دانشگاهی راهی امریکا شد و با احراز رتبه ممتاز به دریافت درجات فوق لیسانس 1345 و دکتری مهندسی برق 1347 از دانشگاه کالیفرنیا (برکلی) نایل آمد .

سپس به ایران آمد و از سال 1342 در دانشکده فنی تهران به تدریس مشغول شد . وی استاد ممتاز دانشگاه تهران و چهره ماندگار در عرصه مهندسی برق در سال 1381 می باشد . ترجمه کتابهای : سیستم کنترل نوین و روشهای کامپیوتری طرح و تحلیل مدار به ترتیب در دورهای ششم و نهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شده است

 

خاطرات و وقایع تحصیل : سفرهای پرویز جبه دارمارالانی به امریکا (اقامت) و کانادا (تدریس) از وقایع مهم روگار تحصیل وی بوده اند.

 

فعالیت های ضمن تحصیل : پرویز جبه دارمارالانی در هنگام تحیل در رشته مهندسی برق، به مطالعه و نظریه اساسی مدارها و شبکه ها و سیستم های کنترل نوین و سیگنالها و سیستم ها می پرداخت.

 

وقایع میانسالی : پرویز جبه دارمارالانی از سال 1342 عضو هئیت علمی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران شد . وی از سال 1348 از امریکا به ایران باز گشت و به تدریس ادامه داد . اما در سال 1349 به امریکا رفت و به تحقیق در آزمایشگاه بل پرداخت اما پس از اندکی بازگشت و به تدریس ادامه داد و تا کنون به این فعالیت اشتغال دارد.

 

مشاغل و سمت های مورد تصدی :

استاد یار گروه مهندسی برق دانشکده فنی 52-1349

دانشیار گروه مهندسی برق دانشکده فنی 65-1352

سرپرستی دوره دکترای مهندسی برق دانشگاه تهران

عضویت کمیته برق شورای عای برنامه ریزی

از سال 1365 تا کنون استاد تمام وقت گروه مهندسی برق دانشکده فنی تهران

محقق در آزمایشگاهای تحقیقاتی بل در آمریکا 1349

عضو پیوسته در فرهنگسرای علوم جمهوری اسلامی ایران

استاد مدعو دانشگاه واترلوی کانادا

مدیر گروه برق دانشکده فنی

رئیس انستیتو الکترونیک دانشگاه تهران

رئیس مرکز انفورماتیک دانشگاه تهران

 

تالیفات :

دکتر پرویز جبه دارمارالانی در حوزه مطالعات تخصصی مهندسی برق به نظریه مدارها ، تحلیل مدار ، سیستم های کنترل نوین و... علاقمند و صاحب تالیفات و تحقیقات بسیاری در این زمینه ها می باشند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...