رفتن به مطلب

بخشنامه رئیس قوه قضاییه جهت برخورد سریع و قاطع با عوامل تخریب منابع طبیعی


ارسال های توصیه شده

۱۸ اسفند ۱۳۹۳

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: در پی بیانات مقام معظم رهبری در اهمیت و ضرورت صیانت از محیط زیست، رئیس قوه قضاییه با صدور بخشنامه ای به مراجع قضایی سراسر کشور دستور داد که از تعدی و تخریب منابع طبیعی و تغییر کاربری بی رویه اراضی کشاورزی جلوگیری بعمل آید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، متن کامل بخشنامه رئیس قوه قضاییه به شرح ذیل است:

بخشنامه به مراجع قضایی سراسر کشور

در پی بیانات مهم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اهمیت و ضرورت صیانت از محیط زیست، خصوصا جنگلها، مراتع، منابع آبی و جلوگیری از تعدی و تخریب منابع طبیعی و تغییر کاربری بی رویه اراضی کشاورزی و لزوم جدیت و هماهنگی کلیه مسئولین کشور در حفظ و سلامت محیط زیست و با توجه به وظایف ذاتی دستگاه قضایی، مراجع قضایی سراسر کشور مکلفند:

۱ – ضمن رسیدگی سریع و قاطع به پرونده های ارجاعی، با جدیت بیشتری نسبت به برخورد با متخلفین از قانون، خصوصا افراد ذی نفوذ اقدام نموده و نباید هیچگونه کوتاهی و اغماضی در این رابطه صورت پذیرد.

۲ – دادستان های سراسر کشور حسب وظیفه ذاتی مکلفند در صورت عدم شکایت دستگاه های اجرایی در موارد وقوع جرم در زمینه اموال عمومی نسبت به تعقیب متهمین اقدام قانونی به عمل آورند.

۳ – رؤسای کل دادگستری استانها مسئولیت نظارت بر اجرای این بخشنامه را عهده دار بوده و موظفند نتیجه اقدامات به عمل آمده را به صورت مرتب به حوزه ریاست قوه قضاییه گزارش نمایند.

۴ – سازمان بازرسی کل کشور مکلف است با توجه به وظیفه سازمانی و با استفاده از ظرفیت وسیع قانونی، نظارت بر عملکرد مسئولین مربوطه را بیش از گذشته پیگیری و نتیجه را مستمرا به حوزه ریاست منعکس نماید.

بدیهی است دستگاه های اجرایی ذی ربط حسب وظیفه ذاتی لازم است علاوه بر نظارت بر واحدهای تحت امر، موارد جرم را به مراجع قضایی منعکس نمایند.

صادق آملی لاریجانی

رئیس قوه قضاییه

لینک به دیدگاه

[h=1]دستور اکید رییس قوه قضاییه جهت برخورد قاطع با متخلفان محیط زیست[/h] ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رییس قوه قضاییه با صدور دستوری اکید به روسای کل دادگستری ها و دادستان های سراسر کشور، خواستار برخورد قاطع با متجاوزان به اراضی ملی، محیط زیست، منابع طبیعی و جنگل ها شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی عصر دیروز (یکشنبه) با کاشت یک اصله نهال، ضمن گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: امیدواریم با هماهنگی همه دستگاه های متولی بتوانیم منویات مقام معظم رهبری و خواسته مردم عزیز را در زمینه حفظ محیط زیست برآورده کنیم.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تلاش های دستگاه قضایی در برخورد با متجاوزان به اراضی ملی و جنگلها بر لزوم افزایش برخوردهای قضایی در این زمینه تاکید کرد و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری صبح امروز بر برخورد با متجاوزین به اراضی طبیعی و جنگلها تصریح کردند، دستگاه قضایی نیز در این خصوص اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی در ادامه بر نقش مردم در حفظ محیط زیست تاکید کرد و افزود: امروزه درختکاری، احیای اراضی و ایجاد و حفظ فضاهای سبز، وظیفه ای همگانی است.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: باید با اشخاصی که منابع طبیعی و محیط زیست را آلوده می کنند برخورد جدی انجام شود چرا که حفظ محیط زیست، حفظ محیطی است که در آن زندگی می کنیم.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...