رفتن به مطلب

هرگز این 2 دقیقه را از یاد نبرید


masi eng

ارسال های توصیه شده

exercise-diabetes-400x400.jpgبر پایه تحقیقی که در انجمن سالانه دانشگاه پزشکی ورزشی امریکا صورت گرفت، ورزش خیلی کم، حتی به اندازه 2 دقیقه در روز، درد ناشی از مشکلات گردن و شانه را در بزرگسالان کاهش می دهد.

در این مطالعه که در دانمارک انجام شد، درد گردن و شانه و همچنین توان عضلات در کارمندان 198 اداره، مورد بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان در این تحقیق به سه گروه تقسیم شدند: گروهی که به 2 دقیقه ورزش روزانه، 5 بار در هفته می پرداختند، گروهی که 12 دقیقه ورزش روزانه داشتند و گروهی که اصلا ورزش نمی کردند.پس از 10 هفته، گروهی که 2 دقیقه ورزش روزانه انجام می دادند، شاهد کاهش درد گردن و شانه بودند و در گروهی که 12 دقیقه ورزش روزانه داشتند، کاهش درد چشمگیرتر بود. قدرت عضلات در هر دو گروه (2 یا 12 دقیقه ورزش روزانه)، 6 درصد بهبود داشت.فعالیت فیزیکی منظم، اساس و پایه بسیاری از برنامه های توانبخشی است. بنابراین توصیه می شود ورزش و فعالیت بدنی هر چند اندک را فراموش نکنید. این مطالعه نشان داد که کیفیت ورزش بر کمیت آن ارجح است. در بزرگسالانی که از درد مزمن گردن و شانه رنج می برند، ورزش حتی به مدت بسیار کم (2 دقیقه در روز) در کاهش و تسکین درد، نقش قابل ملاحظه ای ایفا می کند.منبع-http://www.seemorgh.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...