رفتن به مطلب

دانلود کنید: RBTray پنجره‌ها را تنها با یک کلیک پنهان می‌کند


ارسال های توصیه شده

مدیریت راحت‌تر پنجره‌ها در ویندوز؛

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

برای هر کاربر رایانه‌ای پیش آمده است که بخواهد با کوچک کردن (Minimize) و یا بستن پنجره‌ای به هنگام ورود دیگران، از حریم خصوصی خود محافظت کنید. RBTray نام نرم افزار کوچکی است که کمتر از 100 کیلوبایت حجم دارد و از یک ایده ساده برای پنهان سازی پنجره‌های جاری ویندوز استفاده کرده است.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ یکی از ایراداتی که می‌توان به کاربران عمومی رایانه در ایران گرفت عدم آشنایی کافی با گستره نرم افزارهای ویندوز و تک بعدی بودن آنهاست. فراوان دیده‌ایم کارابران رایانه بعد از نصب و راه اندازی مجدد ویندوز یک مجموعه نرم افزاری که شاید متعلق به سالها پیش بوده باشد را برداشته و تعداد زیادی از نرم افزارهایی با نسخه قدیمی را روی سیستم خود نصب می‌کنند. استفاده از دی وی دی‌های نرم افزاری غیر از بحث نقض کپی رایت دو اشکال عمده برای کاربران ایجاد می‌کند: 1- عقب ماندن از بروزرسانی‌ها و نسخه جدید نرم افزارها 2- تک بعدی شدن نرم افزاری.

 

خوشبختانه مورد اول تا حدی که امنیت کاربران را زیاد به مخاطره نیاندازد توسط توسعه دهندگان نرم افزاری حل شده است. تعدادی از نرم افزارهای کاربردی نظیر مرورگرها هنگام نصب این توافق را از کاربر می‌گیرند که در صورت وجود آپدیت نرم افزار بطور خودکار به آخرین نسخه به‌روز رسانی شود. منظور از مورد دوم که نسبتاً مهم هم می‌باشد عدم آشنایی کاربران با نرم افزارهای مشابه نرم افزارهای مورد استفاده کنونی شان می‌باشد. چه بسا نرم افزارهایی باشند که توانایی بیشتری در رفع نیاز کاربر داشته باشند و با نیازهای او بیشتر منطبق باشند.

 

 

2750922_747.jpg

 

به عنوان مثال غالب کاربران رایانه در فقط نرم افزار winRar را به عنوان فشرده ساز می‌شناسند. در صورتی که در حال حاضر به جرات می‌توان گفت جایگزین‌های بسیار قدرتمندتر و ارزان‌تری نیز برای آن وجود دارد. جزء اولین‌ها بودن، تنها ویژگی است که باعث محبوبیت نرم افزار WinRar در بین کاربران گشته است. یا به عنوان مثال در حوزه پخش کننده‌های چندرسانه‌ای نهایت آشنایی دسته‌ی عمده ایی از کاربران نرم افزار KMplayer می‌باشد که دلیل اصلی آن هم کارا نبودن پخش کننده اصلی ویندوز می‌باشد. ولی در این مورد هم با جرات بالایی می‌توان گفت جایگزین‌های بسیار بهتری از لحاظ سرعت، امکانات و قیمت در این حوزه پرکاربرد وجود دارد.

 

البته جستجو و بررسی برای یافتن رقبای نرم افزاری در یک حوزه و انتخاب قدرتمندترین آنها به زمان زیادی نیاز دارد ولی از این بابت نگران نباشد. از این به بعد از دریچه فناوری اطلاعات نرم افزارهای کاربردی فراوانی را به شما معرفی می‌کنیم تا از کاربری رایانه خود لذت بیشتری ببرید. پیشنهادات خود را جهت معرفی نرم افزارهای گوناگون از طریق فرم دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. اما اولین نرم افزاری که می‌خواهیم در این زمینه برای شما معرفی کنیم RBTray است.

 

RBTray پنهان سازی پنجره‌ها را تنها با یک کلیک امکان پذیر می‌کند

گاهی اوقات نرم افزار هایی با حجم بسیار پایین آنقدر محبوب و کاربردی می‌شوند که هزاران نرم افزار گیگابایتی به پای آن نمی‌رسند. برای هر کاربر رایانه‌ای پیش آمده است که بخواهد با کوچک کردن (Minimize) و یا بستن پنجره‌ای به هنگام ورود دیگران، از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

 

2750869_606.jpg

 

RBTray نام نرم افزار کوچکی است که کمتر از 100 کیلوبایت حجم دارد و از یک ایده ساده برای پنهان سازی پنجره‌های جاری ویندوز استفاده کرده است. کافیست روی آیکن کوچک کردن (Minimize) هر پنجره‌ای راست کلیک کنید تا پنجره مورد نظر در قسمت system tray قرار گیرد. RBTray در حقیقت یک پروژه متن باز و رایگان است که می‌توانید آن را از پایین صفحه دانلود کنید.

 

یک فایل zip دریافت م‌کنید. درون فایل zip دو پوشه 64bit و 32bit وجود دارد که با توجه به نوع سیستم عامل خود (32 یا 64 بیتی بودن آن) یکی از آنها را کپی کنید و در مسیر نصب نرم افزارهایتان (معمولاً C:\Program Files) قرار دهید. برای اینکه نرم افزار بصورت خودکار با شروع ویندوز فعال شود باید از فایل RBTray.exe یک شورت کات ایجاد کرده و در فولدر start up ویندوز قرار دهید.

 

2750870_788.jpg

 

فولدر start up را به روش زیر پیدا نموده و باز کنید:

1. در ویندوز 7 روی منوی استارت کلیک کنید.

2. روی گزینه All Programs کلیک کنید.

3. در لیستی که باز می‌شود فولدر start up را پیدا کنید، روی آن راست کلیک کرده و گزینه open را کلیک کنید.

امیدوارم نرم افزار RBTray تجربه بهتری از کاربری رایانه به شما بدهد.

 

• دانلود و مشخصات فایل

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

• حجم: 90 کیلوبایت

• نسخه: 4.3

• اجرا در: ویندوزهای XP, 7, 8

• رمز فایل فشرده:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

• امتیاز: 2183097_146.png2183097_146.png2183097_146.png2183097_146.png2183097_146.png

 

 

 

 

 

 

 

[TABLE]

[TR]

[TD=width: 220][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 220, align: right][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 220][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 220, align: right][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 220][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 220, align: right][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 220][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 220, align: right][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...