رفتن به مطلب

وقتی گوش دادن به موسیقی ناشنوایی به همراه می‌آورد


ارسال های توصیه شده

IMG11400834.jpg

 

گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون گرچه به ظاهر لذت بخش است اما می تواند در سالهای های آینده به بروز مشکلاتی در شنوایی منجر شود. این هشداری نگران کننده است که از سوی سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است.

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، اکثر جوانانی که از هدفون برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنند تمایل به افزایش سطح صدا به بالاترین میزان ممکن دارند. همچنین آنها معمولا دوست دارند به موسیقی که در سالن کنسرت ها پخش می شود با بالاترین سطح ممکن گوش دهند.

 

 

اکنون سازمان بهداشت جهانی در گزارشی هشدار دهنده اعلام می کند که بیش از ۱.۱ میلیارد تن در سراسر جهان که بین ۱۲ تا ۳۵ سال سن دارند به واسطه گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون آن هم با سطح صدای بسیار بالا در معرض از دست دادن قدرت شنوایی خود قرار دارند.

 

 

مطالعات مشابه زیادی در این زمینه منتشر شده که نشان می دهد شمار افرادی که دچار آسیب های شنوایی ناشی از گوش دادن به موسیقی با صدای زیاد شده اند در دهه اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. محققان به توسعه فناوری تلفن های همراه هوشمند و iPod ها به عنوان عوامل تأثیرگذار در این فرآیند اشاره می کنند.

 

 

بررسی ها نشان می دهد در سال ۱۹۹۴ حدود ۳.۵ درصد جوانان آمریکایی به دلیل استفاده از هدفون هایی که موسیقی را با صدای بلند به گوش منتقل می کنند شنوایی خود را از دست داده بودند. این رقم در سال ۲۰۰۶ به ۵ درصد افزایش یافته است.

 

 

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که برای جلوگیری از عواقب تلخ این شیوه استفاده، روزانه نهایتا تا یک ساعت از هدفون استفاده شده و سطح صدای آن نیز در حد ۶۰ درصد باشد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...