رفتن به مطلب

بخت سیاه در انتظار ببر سفید / صدور مجوز محیط زیست برای واردات ببر سفید!


ارسال های توصیه شده

باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

با وجود اینکه در سال های گذشته مرگ و میر برخی حیوانات مایه تاسف ایرانیان و جامعه دوستداران حیات وحش شده اما برخی مسئولان گویا دست بردار نیستند و اینبار قصد دارند تا دو گونه جدید را به کشور وارد کنند!

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، شیرهای باغ وحش را زنده زنده در آتش سوزاندند، ببر سیبریایی را هم که مش مشه از پای درآورد، ببر بنگال هم به علت بیماری سرع در استخر افتاد و مرد، ماده ببر سیبریایی هم چهار سالی می شود که در قفس قرنطینه شده است، اینها بخشی از اتفاقاتی است که در چهار سال گذشته حیات سلاطین جنگل را در باغ وحش تهران با مرگ و فلاکت گره زده است.

 

با وجود اینکه در سال های گذشته مرگ و میر برخی حیوانات مایه تاسف ایرانیان و جامعه دوستداران حیات وحش شده اما برخی مسئولان گویا دست برندار نیستند و اینبار قصد دارند تا دو گونه جدید را به کشور وارد کنند!

 

ایرج جهانگیر مدیرعامل باغ وحش تهران در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه قصد احیای نسل شیر ایرانی را دارند گفت: بعد از 90 سال یا به گفته ای 120 سال نسل ببر ایرانی در کشورمان منقرض شده و ما به دنبال این هستیم تا به زودی ببر سفید را به کشور وارد کنیم.

 

سرنوشت ببر سیاه چه می شود؟

 

باید گفت نفس کار که حفظ نسل شیر ایرانی است قابل تقدیر است اما آیا ببر سفید هم سرنوشت سیاهی در باغ وحش تهران خواهد داشت؟ این نگرانی مخالفان ورود ببر سفید به کشور است که بیم از تکرار اتفاقات تلخ قبلی را دارند که باعث جریحه دار شدن احساسات دوستداران حیات وحش شد و این درحالی است که مدیران محیط زیست و حیات وحش در این اوضاع و احوال از حامیان حیات وحش می خواهند که این بار به آنها اعتماد کنند.

 

مدیرعامل باغ وحش تهران می گوید: حوادثی که پیش می آمد در یک مجموعه باعث کسب تجربه می شود و برای اینکه در آینده مواردی که در چند سال گذشته در باغ وحش رخ داد دیگر در باغ وحش تهران پیش نیاید.

 

آقای جهانگیر چطور از تجربه ای به این سنگینی و گرانی به راحتی حرف می زنید! یعنی باید چندین گونه حیوان اصیل برای کسب تجربه شما قربانی شوند تا متوجه بشوید چطور با حیوانات برخورد کنید!، چطور از آنها نگهداری کنید!؟ یعنی واقعا نمی شد از تجربه کشورهایی نظیر آلمان، استرالیا و... که در نگهداری و رسیدگی به حیوانات حرفی برای گفتن دارند استفاده کنید و چیزی هم یاد بگیرید!؟

 

نقص ژنتیکی علت مخالف ورود ببر سفید

 

گفته می شود ببر سفید دارای نقص ژنتیکی است و همین موضوع باعث مخالفت ورود این ببر به ایران است اما معماریان دکتر دامپزشک باغ وحش تهران می گوید: در حال حاضر ببرهای سفیدی که در باغ وحش های مختلف و در سراسر دنیا نگهداری می شوند به دلیل تولد از یک ماده ببر مشکلات ژنتیکی دارند اما دو سال است که در تلاش هستیم تا استانداردهای داخلی را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم و در این راستا در حال گرفتن عضویت یک ارگان بین اللملی با عنوان EEP که تحت نظر اتحادیه باغ وحشهای اروپا است، هستیم و آنها هم درخواست ما را برای نگهداری قبول کرده اما برای تکسیر ببر بنگال پیشنهاد ما را رد کرده اند.

 

صدور مجوز محیط زیست برای واردات ببر سفید!

 

سازمان محیط زیست هم با صدور مجوزی آمادگی خود را برای واردات این گونه جدید اعلام کرده اما نکته جالب انگیز این ماجرا این است که تیموری مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید محیط زیست کشور منکر صدور این مجوز می شود و می گوید: «من چیزی ندیدم مجوزی هم صادر نکرده ام!» انگار مسئولان هم می دانند که سرنوشت خوبی در انتظار این گونه ها نیست و سعی دارند تا خودشان را زودتر از این مخمصه نجات دهند.

 

ما هم امیدواریم که با وارد کردن ببر سفید شاهد اتفاقات خوبی در باغ وحش تهران باشیم و مسئولان با سهل انگاری خود باعث ناراحتی مردمی که به حیات وحش علاقه دارند و جزو دوستداران آن هستند، نشوند.

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...