رفتن به مطلب

انواع ماساژ؛ از ماساژ شکلاتی تا ماساژ پا


ارسال های توصیه شده

تمام آنهايي كه براي يك بار هم ماساژ را تجربه كرده‌اند، خاطره خوشي از آن دارند؛ خاطره‌اي كه دنبال فرصت دوباره‌اي براي تكرار آن مي‌گردند. اگرچه خدمات‌ماساژ در سالن‌هاي دهان پركن پايتخت تقريبا هزينه بالايي دارند اما براي فرار از تنش و استرس‌هاي اين روزها بهترين گزينه هستند.

 

63.jpg

 

ما با كمك كارشناسان دوره ديده در تايلند و هند به تخصصي‌ترين سالن‌هاي ماساژ پايتخت رفتيم تا پكيجي كامل از انواع و اقسام ماساژ با هزينه‌هاي آن فراهم كنيم تا شما با آگاهي بيشتري ماساژ مورد نظر خود را انتخاب و امتحان كنيد. اين مطلب چه براي آنهايي كه براي نخستين بار ماساژ مي‌گيرند و چه برای كساني كه ماساژ به يكي از عادت‌هاي دلپذير در زندگي‌شان تبديل شده بسيار مفيد است.

 

اگر شما هم بعد از يك هفته كاري شلوغ و طاقت‌فرسا به‌دنبال راهي براي فرار از تمام تنش‌ها و خستگي‌ها هستيد اين نوع ماساژ مختص شماست. ماساژ پرفرمنس ماساژي است‌كه مانور ويژه‌اي روي نواحي گردن، شانه و كمر دارد. همان‌طور كه در ابتدا اشاره كرديم اين ماساژ براي افرادي كه ساعات طولاني مشغول كار و نشستن پشت ميز هستند انتخاب ايده‌آلي است. اما اين ماساژ چيست و چه فوايدي دارد؟

 

از آنجايي كه عمده خستگي‌هاي كاري ما در ناحيه كمر، گردن و شانه‌هاي‌مان جمع مي‌شود، ماساژ پرفرمنس براي رفع خستگي و گرفتگي در اين قسمت‌هاي بدن يكي از متداول‌ترین ماساژهاست كه در اين روش، ماساژور با حركات كششي روي ناحيه گردن، شانه و كمر و با استفاده از روغن‌هاي گياهي مقوي، خالص، فشارهاي مناسب با گرفتگي و كوفتگي به اين نواحي وارد مي‌آورد. در ماساژ پرفرمنس خستگي عضلاني و گرفتگي‌هاي طولاني مدت و مزمن در نواحي گردن، شانه و كمر تا حد زيادي تسكين يافته و احساس سنگيني دراين نواحي از بين مي‌رود.

 

زمان معمول ارائه ماساژ پرفرمنس 60 تا 90 دقيقه است. اين ماساژ را مي‌توانید به عنوان ماساژ تكميلي در كنار ماساژهاي ديگر امتحان كنيد كه البته هزينه 60 دقيقه استفاده از اين ماساژ 80 تا 100 هزار تومان است.

 

 

 

64.jpg

 

معجزه سنگ‌ها (ماساژ سنگ داغ)

 

براي شمايي كه به خواص جادويي سنگ‌ها معتقديد

 

در بدن همه انسان‌ها چاكرا‌ه‌هايي وجود دارد كه امواج مثبت و منفي از اين چاكراه‌ها به بدن انسان وارد و خارج مي‌شود اما يكي از روش‌هاي كنترل ورود و خروج انرژي‌هاي مثبت و منفي ماساژ با استفاده از سنگ‌هاي آذرين با خاصيت‌هاي بي‌اندازه و انرژي مثبت آن است. ماساژ سنگ داغ ماساژي بسيار لذت‌بخش است كه با ويژگي درماني و آرامبخش سنگ‌هاي آتش‌فشاني كه دارد به رفع گرفتگي عضلات وگردش خون كمك ويژه‌اي مي‌كند.

 

در اين نوع ماساژ، چند نوع از سنگ‌هاي آتش‌فشاني، سنگ مرمر و نمک در آب گرم حرارت داده شده در روغن‌هاي معطر غلتانده می‌شوند و مورد استفاده قرار مي‌گيرند. يعني ماساژ‌دهنده سنگ‌هاي حرارت ديده در اندازه‌هاي مختلف را روي نقاط كليدي بدن قرار مي‌دهد تا وزن و گرماي سنگ‌ها معجزه نرم شدن بافت‌هاي قسمت‌هاي مختلف بدن را به شما منتقل كند و در نتيجه امواج منفي را از بدن خارج كند. تا جايي كه حرارت سنگ‌هاي آتش‌فشاني به عمق ماهيچه‌هاي خسته و ستون مهرها نفوذ مي‌كند.

 

همچنين چيدن اين سنگ‌ها در پايان ماساژ پشت گردن تا كمر موجب تسكين سيستم اعصاب مركزي بدن ماساژ‌گيرنده مي‌شود. اين ماساژ كه تلفيقي از ماساژ سنتي و مدرن است باعث تسكين درد و توازن انرژي بدن و در نهايت آرامش مي‌شود به ويژه اينكه اين ماساژ در فصول سرد سال از پرطرفدارترين و دلچسب‌ترين ماساژ‌هاست. ماساژ سنگ داغ به كساني توصيه مي‌شود که به گرفتگي‌هاي عضلاني عميقي در طول روز دچار مي‌شوند و نیز براي افرادي كه تمايل زيادي به دفع سموم بدن، تقويت سيستم عصبي و افزايش تمركز دارند .

 

اما اين ماساژ را به افراد مبتلا به ديابت، افراد مبتلا به فشار خون بالا و نارسايي‌هاي قلبي، افرادي كه به علت مصرف دارو يا ابتلا به بيماري خاص غلظت خون‌شان كاهش يافته است، پيشنهاد نمي‌كنيم. زمان معمول استفاده از ماساژ سنگ داغ از 60 تا 90 دقيقه بوده و هزينه آن در سالن‌هاي مختلف از 200 تا 250 هزار تومان تفاوت ‌دارد.

 

طبيعت را باپوست خود لمس كنيد

 

در دل طبيعت به آرامش برسيد

 

ماساژ آروماتراپي كه به ماساژ ريلكسي هم معروف است، از سبك‌هاي متداول ماساژ تايلندي است؛ ماساژي كه در آن از روغن‌هاي گياهي خوش عطر و اعجاب‌انگيز در روند آرامش عضلات استفاده مي‌شود. سرتاسر طبيعت به ويژه مناطق استوايي سرشار از انواع گل و گياه و شيره درختان است كه حاوي روغن‌هاي متنوع و خوشبو با خواص فراوان هستند اما از آنجا كه اين روغن‌ها خواص متعددي مثل تسكين‌دهنده، انرژي‌زا، آرامبخش و از همه مهم‌تر ضد ميكروبي دارند، گزينه مناسبي براي استفاده در فرآيند ماساژ است.

 

در ماساژ آروماتراپي روغن‌هاي معطر با تحريك گردش خون در بدن فرد كمك شاياني به درمان افسردگي مي‌كند. مثلا ريحان علاوه بر بوي خوش و آرامش‌بخشي كه دارد، براي درمان ميگرن بي‌نظير است و پونه كوهي تاثير ويژه‌اي در درمان عفونت دارد. اگر مي‌خواهيد استرس، هر نوع فشار عصبي و عضلاني و درد‌هاي ماهيچه‌اي را براي هميشه فراموش كنيد، اين ماساژ بهترين انتخاب شماست.

 

در آروماتراپي، بهترين تكنيك‌هاي ماساژ با خواص بي‌نظير روغن‌هاي طبيعي تركيب مي‌شود تا خاصيت نيروزا و آرام‌‌بخش بودن آن و ویژگی بازسازي‌كننده سلول‌هاي مرده پوست را با این روغن‌ها با پوست خود لمس كنيد. در روش ماساژ با روغن‌هاي معطر گياهي ماساژور با انتخاب تركيبي از روغن‌هاي دلخواه شما تركيب حركات لمسي و كششي آرام روي بدن انجام مي‌دهد تا روغن‌هاي مفيد و موثر از طريق سلول‌هاي پوستي شما جذب بدن شده و به جريان خون راه يابند و باعث تسكين تنش‌هاي عصبي و آرامش روح و جسم ‌شوند. مدت مناسب براي استفاده از ماساژ آروماتراپي45 تا 60 دقيقه و هزينه آن 110 تا 130 هزار تومان است.

 

ماساژ پا

 

روي ابرهاي لطيف قدم‌ برداريد

 

اسم پا را به‌عنوان قلب دوم و تاثير فراوان آن در نشاط و شادابي اندام‌هاي ديگر بدن فراوان شنيده‌ايم. تحمل وزن و تعادل بدن مهم‌ترين دليل براي جمع شدن هرگونه خستگي و درد در قسمت كف پا است كه همان خستگي را مستقيما به كل بدن منتقل مي‌كند. تعداد زيادي از رگ‌هاي خوني در پا قرار دارند و توسط رشته‌هاي عصبي به اعضای مختلف بدن متصل مي‌شوند، درد و كوفتگي ناشي از فعاليت‌هاي روزمره و همچنين استفاده طولاني مدت از كفش‌هاي نامناسب، بيشترين فشار را به شما وارد مي‌آورد. در اين نوع ماساژ كه با استفاده از روغن‌هاي گياهي انجام مي‌شود، ابتدا كل پا را از قسمت بالا تا پايين مچ ماساژ داده و با فشارهاي موضعي با كف دست يا انگشتان، آرایش عجیبی را تجربه خواهید کرد.

 

ماساژ پا شاخه‌هايي هم در خود دارد شاخه اول ماساژ پرميوم (اصلاح و ترميم پوست كف پا) كه تاثير مستقيمي روي سلامت شریان های حياتي بدن دارد برای مثال با این ماساژ ترك و زبري قسمت پاشنه پا و ميخچه با استفاده از تجهيزات مخصوص،ترمیم شده، سپس ناخن‌هاي پا مرتب و پاكسازي مي‌شوند. اما در شاخه ديگر اين ماساژ پرفكت (لطيف‌سازي ترميم و اصلاح پوست كف پا با استفاده از پارافين) همانند طرح پرميوم با استفاده از لوازم مخصوص قسمت‌هاي سفت و ترك‌خورده پا را ترمیم و سطحي نرم و صاف را به پاي شما بر مي‌گردانند.

 

تا جایی که ماساژ كف و روي پا با كمك كرم‌هاي محافظت‌كننده و قرار دادن پاها درون حمام پارافين، خيلي زود لطافت و احساس بي نظيري را در شما ايجاد خواهد كرد.

زمان معمول استفاده از ماساژ پا 60 یا 90 دقيقه است كه هزينه 60 دقيقه ماساژ پا حدود 80 تا 100 هزار تومان است و در صورتي كه بخواهيد از خدمات اضافي اصلاح ترك پا استفاده كنيد براي هر 15 دقيقه 20 تا 30 هزار تومان به ماساژ شما اضافه خواهد شد.

 

ماساژ شكلاتي

 

اگر دنبال لوكس‌ترين نوع ماساژ هستيد...

 

همان قدر كه خوردن شكلات براي عده‌‌اي از شما لذت بخش و هيجان‌انگيز است، ماساژ آن هم تجربه‌اي تازه از نوع شكلاتي است كه مي‌توانيد آن را امتحان كنيد به ويژه كساني كه از ترس اضافه وزن در حسرت خوردن هر نوع شكلات هستند، بدانند كه اين روزها كرم ماسك و روغن‌هاي مختلفي از شكلات گرفته مي‌شود كه براي بازسازي سلول‌هاي مرده پوست، طراوت لايه‌هاي سطحي و تقويت گردش خون معجزه مي‌كند.

 

كافئيني كه در شكلات موجود است، به سفت شدن پوست كمك كرده و خاصيت آنتي اكسيداني اين ماده از پوست در برابر ميكروب و آسيب‌ديدگي محفاظت مي‌كند. در اين نوع ماساژ ابتدا تكنيك‌هاي ماساژ از نوع سوئدي اجرا و با ريختن شكلات آب شده روي كل پوست گرماي بدن و خستگي جذب مواد فعال موجود در شكلات مي‌شود و انرژي بي‌اندازه‌اي با دريافت مواد معدني به شما مي‌بخشد. اين نوع ماساژ از خدمات لوكس و خاص سالن‌هاي ماساژ پايتخت است كه با استفاده از شكلات‌هاي مخصوص صورت مي‌گيرد. ماساژور شكلات مايع را به صورت حركات دوراني روي ماهيچه ماساژ مي‌دهد تا علاوه بر شفافيت و تغذيه پوست با كافئين موجود در شكلات، سلوليت‌هاي اضافي را شكسته و فرآيند چربي‌سوزي به سرعت انجام ‌شود.

 

مواد معدني فراوان موجود در شكلات به رشد و نشاط سلول‌هاي پوست كمك مي‌كند و تنفس رايحه شكلات در طول فرآيند ماساژ تاثيري شگرف در آرامش اعصاب و از بين رفتن تنش‌هاي روحي دارد اما انتخاب نوع شكلات از نوع قهوه يا شيري برعهده خود شماست. 60 دقيقه ماساژ با شكلات حدود 200 تا 220 هزار تومان هزينه ‌دارد.

 

مادرهود ماساژ

 

ماساژ مخصوص مادرهاي آينده

 

خانم‌هاي باردار هنگام نزديك شدن به زایمان بيشتر از هر زماني به آرامش نياز دارند. اين نوع ماساژ هم همان‌طور كه از نام آن پيداست مخصوص خانم‌هاي باردار است كاهش استرس و اضطراب در دوران بارداري، فراموش كردن خستگي‌ها و از بين بردن دردها و اسپاسم‌هاي عضلاني به ويژه در ناحيه كمر، گردن و پاها، افزايش دريافت اكسيژن خون و جذب بهتر مواد مغذي به سلول‌هاي مادر و جنين، انعطاف‌پذيري ماهيچه‌ها و كمك به كاهش درد زايمان، از فوايد فوق‌العاده اين نوع ماساژ است. البته به ياد داشته باشيد كه در اين ماساژ از روغن‌هاي معطر استفاده نمي‌شود اما بهتر است قبل از دريافت اين ماساژ با پزشك خود مشورتي داشته باشيد اما اكثر خانم‌هاي باردار با مراجعه به سالن‌هاي ماساژ براي رفع ناراحتي روحي و رواني ماساژ مادرهود را انتخاب مي‌كنند.

 

زمان تعيين شده براي استفاده از اين ماساژ 60 دقيقه است كه حدود 100 هزار تومان هزينه دارد. ماساژ سر و صورت اگر مي‌خواهيد چين و چروك روي پوست ننشينند...

 

اگر مي‌خواهيد به سرعت از شر چين و چروك‌هاي سطحي يا عميقي كه با سپری شدن عمر به شما تحميل مي‌شود، خلاص شويد، تكنيك‏هاي ماساژ صورت به راحتي مي‌تواند اين خواسته را براي شما دست يافتني كند. ماساژ كامل سر و صورت روشي منحصر براي افرادي است كه مي‌خواهند ظاهري جوان و شاداب داشته باشند. اين ماساژ از حدود صد سال پيش که با استفاده از روغن‌هاي گياهي روي نواحي حساس سر، گردن، گوش‌ها و عضلات صورت با فشارهايی متفاوت به پوست وارد می‌شد، مورد استقبال قرار گرفت.

 

همچنین برای برطرف شدن خستگي چشم، بهبود سردردها و ميگرن ، تقويت ماهيچه‌هاي صورت و كاهش استرس بسیار موثر است. با اينكه ماساژ سر در اكثر ماساژها به صورت تلفيقي اجرا مي‌شود، پيشنهاد مي‌كنيم اين ماساژ، به عنوان مكمل در كنار ماساژهاي ديگر اضافه شود تا از خواص آن بهره‌ بيشتري ببرید. در ماساژ صورت هم كه كششي و فشاري در قسمت‌هاي مختلف صورت اعمال مي‌شود، باعث كاهش چين وچروك كم عمق پوست صورت، تحريك جريان خون، كاهش استرس و تنش و در نهايت نرم‌تر شدن پوست و سلامت مي‌شود. زمان پيشنهادي استفاده از اين ماساژ 30 دقيقه است كه هزينه 60 دقيقه ماساژ صورت 100 هزار تومان است.

65.jpg

 

 

ماساژ از نوع تايلندي

 

آرامشي كه تا به امروز تجربه نكرده‌ايد

 

حركات كششي و فشاري به منظور سلامت و تندرستي بدن شعاري بود كه سال‌ها پيش در تايلند براي ماساژ سنتي تايلند در نظر گرفته شد. حركات منظم پرفشار با انگشتان دست بدون استفاده از روغن روشي است كه با جريان انرژي در بدن آزادانه‌تر حركت مي‌كند. ماساژ تايلندي ‌انعطاف‌پذيري بدن را افزايش و تنش‌هاي ماهيچه‌اي را تسكين مي‌دهد و در نتيجه مواد سمي از مفاصل و ماهيچه‌ها دفع مي‌شود.

 

ماساژ سنتي تايلندي انرژي حبس شده در بافت‌هاي بدن را شناسايي و آزاد مي‌كند و در نتيجه آن احساس سبكي و آرامش حاصل مي‌شود. در ماساژ تايلندي، بر خلاف ماساژ سوئدي كه با ضربه‌هاي پي‌درپي روي بدن انجام مي‌گيرد، ماساژ از روي لباس فشارهاي ملايم و كشش‌هاي ماهيچه‌اي را به صورت آرام و ريتميك روي پوست شما وارد مي‌كند به‌طوري كه تمام گرفتگي عضلاني برطرف خواهد شد. ماساژ تايلندي براي مدت 60 دقيقه حدود 70 تا 100 هزار تومان هزينه دارد.

 

ماساژ شير و عسل

 

شير و عسل را به خورد پوست‌تان بدهيد

 

همه شما نوشيدني شير و عسل را در ميان وعده‌هاي خود بارها نوش جان كرده‌ايد؛ نوشيدني كه خواص بي‌اندازه آن انرژي و رمق از دست رفته سلول‌هاي بدن را به شما بازمي‌گرداند. تصور كنيد همين نوشيدني در تركيبي متفاوت‌تر روي پوست شما قرار گيرد این تركيب، زيبايي و لطافت را براي پوست شما به ارمغان مي‌آورد. عسل با خاصيت مرطوب و شفاف‌كننده و شير با داشتن اسيد لاكتيك؛لايه‌برداري ملايم و طبيعي هستند كه موجب نرمي و آبرساني به پوست مي‌شوند. بنابراين تركيب اين دو عصاره طبيعي باعث تغذيه پوست شده و سلامت آن را تضمين مي‌كند و با سود بردن از خواص طبيعي شير و عسل، آرامش دلنشيني را به شما مي‌بخشد.

 

در اين ماساژ از تركيب شير و عسل روي بدن استفاده مي‌شود كه مانند ماساژ با روغن‌هاي گياهي معطر، حركات دوراني و ريتميك روي ماهيچه‌هاي بدن انجام می‌شود و از اين طريق ماساژ شير و عسل علاوه بر تاثير كلي ماساژ، باعث جذب شير و عسل به پوست بدن مي‌شود و براي همه افراد به ويژه بانوان يك تجربه ماندگار است. این ماساژ با دارا بودن مواد فوق مغذي باعث تغذيه عميق پوست شده و لطافت و شادابي را به پوست شما بازمي‌گرداند.

 

زمان معمول ارائه اين ماساژ 60 دقيقه است كه بين 120 تا 140 هزار تومان هزينه دارد.

 

ماساژ شمع

 

با استرس خداحافظی کنید

 

تعجب نكنيد؛ اين نوع ماساژ يكي از پرطرفدارترين ماساژهاي موجود است. به اين ترتيب كه در اين ماساژ به جاي استفاده از روغن‌هاي معمول گياهي از شمع‌هايي خاص استفاده مي‌شود كه در تركيب آنها به جاي پارافين روغن‌هاي طبيعي بسيار خوشبو و كره‌هاي مخصوص گياهي به كار رفته است. در اين روش شمع آب شده كه دماي آن دو درجه از دماي بدن شما گرم‌تر است روي قسمت‌هاي مختلف بدن ريخته شده و حركات ملايمي همانند ماساژ سوئدي روي پوست اعمال مي‌شود.

 

خاصيت نرم‌كنندگي و جذب بالاي روغن موجود در اين شمع، پوست بدن شما را زيبا، خوشبو و شفاف‌تر خواهد كرد تا جايي كه همزمان با ذوب شدن اين شمع‌ها روی پوست ، خستگي و استرس‌هاي شما هم آب خواهند شد. اين روشي تازه و طبيعي براي مراقبت از بدن و پوست شما با استفاده از پارافين و كره‌هاي گياهي معطر و مغذي است كه ماندگاري طولاني آن كوفتگي و ناراحتي‌هاي شما را از بين مي‌برد. استفاده از ماساژ شمع براي مدت 60 دقيقه مناسب است كه هزينه‌اي حدود 110 تا 140 هزار تومان دارد.

 

مجله سیب سبز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...