رفتن به مطلب

خواص سنگ فیروزه و کاربردهای آن


masi eng

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

استفاده از خواص سنگ فیروزه برای تقویت قلب و چشم

خواص سنگ فیروزه

چشم زخم، محافظت در برابر حوادث و بلايا، از بين برنده ترس، استرس و افسردگي، ايجاد شادي و خوش شانسي، رونق كسب و كار

خواص سنگ فیروزه و درمان بیماری ها یکی از خواص سنگ فیروزه تقویت قلب، دستگاه تنفسي، چشم ها، گردش خون، گلو، معده و كبد می باشد. در صورتي كه فرد بيمار باشد و يا اتفاق ناخوشايندي برايش در شرف وقوع باشد، رنگ فيروزه عوض مي شود، گاه در راه مراقبت از فرد و به خاطر مراقبت از وي ترك بر مي دارد.

سایر خواص سنگ فیروزه این است که به عوارض عملکردهای نادرست کبد و غدد کمک میکند. چشمها را نیرو میبخشد و بر علیه بیماریهای چشم و اصلاح گردش خون مؤثر است. درد گلو، التهابات ریوی و بیماریهای دستگاه تنفس را درمان میکند. در برابر افسردگیها مفید است و قلب را تقویت میکند.

از خواص سنگ فیروزه میتوان گفت که برای همه بیماریهایی که بر اثر کمبود مواد غذایی و تغذیه بد ایجاد میشوند مانند آناروکسی (بیماری که بر اثر نخوردن غذای کافی و کمبود مواد غذایی ایجاد میشود) به کار میرود. معمولاً هنگام پارگی رباطها و تاندول ها، جریان خون را در بافتهای عضلانی زیادتر میکند. همچنین به خاطر درخشش آن شادی آور است و اثر سودمندی بر روی کمبود اکسیژن، مسمومیت خونی و استرس دارد.

سنگ فیروزه کمک مؤثری به درمان نواحی از بدن که تحت هجوم ویروسها و باکتریها هستند یا نواحی آلوده می کند. گفته شده است که فیروزه از عملکرد و شفابخشی بیکران خود آگاهی ندارد! همچنین دارای اهمیت زیادی است که بدانید در کاربرد این کانی چنانچه رنگ خود را از دست بدهد و یا خرد شود، تمام نیرویش را از دست میدهد.

 

یکی دیگر از خواص سنگ فیروزه این است که، کانی توانمند و حامی افراد است. به ویژه فرض شده است که اسب و سوارکار را از سقوط ناگهانی در امان نگه میدارد. همچنین در زمان مسافرت از شخص حمایت میکند. فیروزه باعث شادی و نشاط در افراد غمگین و افسرده میشود و به آنها نیروی لازم برای به انجام رساندن کارهای سخت را با ظرافت و چابکی منتقل میکند.

افزایش اعتماد به نفس یکی دیگر از خواص سنگ فیروزه می باشد که جرأت لازم برای بیان استدلال هایمان را به طور مختصر و با اطمینان خاطر در کنفرانس ها در ما ایجاد میکند. شخص را در برابر خواب های آشفته و کابوسها حمایت میکند. نیرو و ارتعاشات منفی، مضر و آشفته را از ما دور می کند و حتی میتواند جذب کننده نیروهای مثبت باشد. فیروزه مخصوص چاکرای گردن و گلو (چاکرای پنجم) است.

لینک به دیدگاه

خواص سنگ فیروزه برای بدن

خاصیت سنگ فیروزه این است که مفرح معده می باشد. برای سردرد بسیار مفید است . استفاده از سرمه آن برای چشمها بسیار مفید بوده و آن را تقویت می نماید . کسانی که در شب دید خود را از دست می دهند ، استفاده از سرمه سنگ فیروزه آنان را درمان می کند . اگر مردمک سفید شده و یا هر مورد دیگری در چشم باشد آن را درمان می کند .

درمان بادفتق، درد ریح ، جنون ، درد اعضاء و بسیاری از بیماریهای داخلی از جمله خواص سنگ فیروزه است. اگر کشته آن با شهد استفاده گردد ،سنگ فیروزه صرع را درمان ، سنگ کلیه را خارج و بیماریهای طحال را درمان می نماید . یک گرم کشته آن همراه با شراب برای نیش مار و هرگونه مسمومیت ، پادزهر می باشد . برای دیگر جانوران موذی و دور کردن سم آنها نیم گرم کافی است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

یکی از خواص سنگ فیروزه آرامش بخشی روح و روان است

لینک به دیدگاه

خواص سنگ فیروزه برای روح و روان

استفاده از انگشتر فیروزه به قلب آرامش می دهد ، خوف و وحشت را از آدمی دور می سازد ، دشمنان را دور و آدمی را بر آنها غالب می سازد ، انسان را در مقابل حوادث برق حفاظت کرده و نمی گذارد که آدمی در آب غرق گردد ، جانوران موذی و گزنده را دور می سازد و نمی گذارد که آنها به آدمی آسیب برسانند .

اول ماه جدید زمانی که به ماه نگاه کردید، به سنگ فیروزه بنگرید، برکت و دولت برای شخص آورده و او را بی نیاز می نماید. استفاده از آبی رنگ آن مفیدتر است. از دیگر خواص سنگ فیروزه برای زن حامله مفید و محافظ است. از فواید سنگ فیروزه این است که در آدمی احساس محبت، عشق، علم و هنر را ترقی می دهد و برای ترقی در علم و هنر بسیار مفید می باشد. قلب و چشم را تقویت می نماید.

از جمله خواص سنگ فیروزه این است که به همراه هر کسی که باشد، از برق گرفتگی، غرق شدن، نیش جانوران موذی ، نظر بد و قتل و کشته شدن در امان است و محفوظ می ماند، با کسانی که مزاج بادی دارند موافق می باشد . فیروزه در اثر تغییرات هوا زمانی درخشنده و زمانی تار و مکدر می گردد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

از خواص سنگ فیروزه این است که در آدمی احساس محبت،علم و هنر را ترقی می دهد

لینک به دیدگاه

خواص معنوی سنگ فیروزه

برای پی بردنم به خواص سنگ فیروزه از نظر معنوی می توان به روایتهای زیر استناد نمود: در كتاب علامه مجلسي روايت از رسول اكرم(صل الله علیه و آله وسلم): هر كس فيروزه را در روز يك بار نگاه كند پنج بار در بهشت به رويش باز مي شود.

دومين روايت : اولين هديه اي كه خداوند به رسول اكرم(ص) در غار حراء داد، سنگ فيروزه بود و از طريق جبرئيل به ايشان داده شده است.

حضرت امام صادق (علیه السلام) در مورد خواص سنگ فیروزه می فرماید فقیر نمی شود دستی که انگشتر فیروزه در آن باشد و نیز رسول خدا می فرماید خداوند دستی که درآن انگشتر فیروزه باشد را محروم بر نمی گرداند.

همچنین در مورد خواص سنگ فیروزه در برخی روایات آمده است که:

الف) باعث بى نيازى و دورى فقر مى گردد.

ب) جهت ايجاد فرزند مؤثر است.

ج) در استجابت دعا مؤثر است.

د) عامل فتح و پيروزى است.

هـ) دور گرداننده دردها از ديدگان است.

و) موجب گشايش سينه مى گردد.

ز) قوت دل را زياد مى كند.

ح) باعث برآورده شدن حاجات مى شود.

يكى از خادمان امام هادى (عليه السلام) از آن حضرت جهت زيارت على بن موسى الرضا اجازه سفر به سرزمين طوس گرفت. حضرت به او فرمودند: انگشترى با نگين عقيق زرد به همراه داشته باش كه بر روى آن حك شده باشد «ماشاءالله لاقوه الا بالله استغفرالله» و بر آن سوى نگين «محمد و على» حك كن.

خادم مى گويد: از نزد امام بيرون شدم و انگشترى را طبق دستور امام تهيه كردم و مجدداً براى خداحافظى به حضور امام رفتم. فرمودند: انگشترى ديگر با نگين سنگ فیروزه بايد همراهت نمايى كه در بين طوس و نيشابور شيرى با تو روبه رو مى شود و قافله را از راه رفتن باز می دارد، به سوى آن شير رفته و انگشتر را نشانش مى دهى، به او بگومولاى من مى گويد از راه كنار برو. بعد اضافه كرد، بايد نقش روى انگشتر الملك لله و سمت ديگر آن «الملك لله الواحد القهار» باشد كه انگشتر حضرت على (عليه السلام) اين نقش را داشته است. كه آن سپرى در برابر درندگان و عامل پيروزى در جنگهاست.

لینک به دیدگاه

خواص فیزیکی سنگ فیروزه

از بزرگترين خواص سنگ فیروزه این است که بيش از صد هزار رنگ آبي و سبز دارد.

هرگز دو عدد سنگ سنگ فیروزه از نظر نوع و رنگ مثل هم وجود ندارد و مثل اثر انگشت مي باشد. سنگ فیروزه زنده مي باشد. و مثل انسان از اكسيژن هوا استفاده مي كند.

مواد تشكيل دهنده فيروزه آلومينيم، مس، منگنز، اكسيد آهن و آب مي باشد. از نظر نوع ارزش در كشورهاي آسيايي همچون كشورهاي پاكستان- افغانستان- هندوستان به نام سنگ مهر و محبت شناخته می شود. و در كشورهاي عربي (اطراف خليج فارس) عزيز ترين چيزي است كه با پول شاه مقياس نمي شود . از قديم الايام سنگ فیروزه به عنوان سنگ چشم زخم نيز مطرح بوده است.

از نظر مردم سوئد افراد مي توانند در محيط خود ديدگاه اشخاص مقابل خود را بسنجند به اين طريق كه شخصي پيدا مي شود و به شخصي كه از سنگ فيروزه استفاده مي كند مي گويد چقدر سنگ زشتي؟ چرا بهتر ازآن را نخريدي؟ و شخص ديگر مي گويد چقدر سنگ زيبايي نامش چيست؟ و خواص سنگ فیروزه چیست.

فيروزه در مقابل سه چيز عكس العمل نشان مي دهد كه هرگز نبايد با آنها تماس پيدا كند. روغن، كرم، ادكلن.

 

در كشور سوئد برای تشخیص میزان خلوص سنگ فیروزه آزمایش کوچکی انجام داده اند. سنگ فيروزه را در داخل يك گلدان قرار داده و از ماسه كنار دريا يا ماسه رودخانه گلدان را پر كرده و سنگ را در دل آن قرار داده و به مدت دو هفته در طول روز به آن مانند يك گل آب مي دهند و اگر سنگ فيروزه اصيل نيشابوري باشد بايد به حالت اوليه خود برگردد.

لینک به دیدگاه

کاربرد سنگ فیروزه سنگ فیروزه را در حالی که دراز کشیده و در رهایی کامل قرار دارید، بر روی چاکرای مخصوص قرار دهید. ارتعاشات سنگ ها در طی 20 دقیقه عمل میکنند. از خواص سنگ فیروزه این است که بدن را در یک وضعیت رهایی کامل قرار میدهد. استفاده از یک موسیقی دلپذیر از این تجربه بهتر حمایت میکند. بعد از پایان زمان ذکر شده بهتر است چند دقیقه دیگر نیز سنگ در محل خود باقی بماند. لازم است سنگها بعد از استعمال برای چاکراها، در مدت زمان معینی در زیر آب قرار گیرند.

منبع: binabazar.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...