رفتن به مطلب

رانتخواری و سوء مدیریت منجر به نابودی بسیاری از اراضی شمال کشور شده است


ارسال های توصیه شده

۲ اسفند ۱۳۹۳

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه پای رانت خواران به ساخت و ساز غیرقانونی در اراضی کشور باز شده است، گفت: متاسفانه فقدان مدیران شایسته در بدنه سازمان جنگل ها باعث از بین رفتن بخش زیادی از اراضی شمال کشور شده است.

محمد اسماعیل نیا در گفت وگو با خبرگزاری

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، با انتقاد از ساخت و ساز غیرقانونی در اراضی شمال کشور، افزود: اراضی شمال کشور در گیلان، گلستان و مازندران منحصر به فرد است و سرمایه بزرگ کشور به شمار می رود در حالی که هنوز نتوانستیم درک صحیحی از این سرمایه داشته باشیم.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه سوء مدیریت‌ها در ساخت وسازهای غیرمجاز در اراضی شمال کشور بر معضلات دامن زده است. متاسفانه مدیریت در سازمان جنگل‌ها درگیر نوعی مصامحه و رودربایسی شده است که بخشی از این معضل به دلیل سیاسی کاری مدیران این سازمان است.

وی با انتقاد از وجود رانت و رانتخواری در ساخت و سازها در اراضی شمال کشور، افزود: گاهی شاهد هستیم که افراد عادی نمی‌توانند چنین ساخت و سازهایی در اراضی شمال کشور داشته باشند اما عده ای با استفاده از رانت به راحتی اقدام به ساخت و ساز می کنند و این موارد جزو موضوعات مطرح شده در تحقیق و تفحص از سازمان جنگل ها است.

اسماعیل نیا تاکید کرد: به طور کلی خروجی هایی که تاکنون از این تحقیق و تفحص به دست آمده اشاره به زدوبندهایی در قالب ساخت و سازها و تخریب ها دارد که نشان دهنده ضعف مدیریت است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درمجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه فقدان مدیران شایسته در بدنه سازمان جنگل ها باعث از بین رفتن بخش زیادی از اراضی در شمال کشور شده است که این موارد نیز در تحقیق و تفحص لحاظ خواهد شد.

لینک به دیدگاه

داریم با دست خودمون زندگی خودمون رو نابود میکنیم ، حیوانات زبون بسته که هر روز داریم محیط زندگیشون رو غصب میکنیم آب هارو آلوده میکنیم جنگل هارو خشک میکنیم ، نسل این بشر شرور زمین رو نابود کرده

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...