رفتن به مطلب

شیرین بیان موخوره را درمان می كند


ارسال های توصیه شده

شیرین بیان موخوره را درمان می كند

3.jpg

 

برای درمان موخوره چای شیرین بیان را به سر بمالید

شیرین بیان گیاه بومی مناطق مدیترانه با نام علمی (Glycyrrhiza globra) در اكثر نقاط كشور می روید. شیرین بیان گیاهی است چند ساله و دارای ساقه ای به طول یك متر كه در نواحی معتدل تا ارتفاع دو متر می رسد و ریشه آن به طور عمیق در زمین فرو می رود.

 

مهمترین ماده موثر شیرین بیان در ریشه گیاه موجود است از شكر شیرین تر است ریشه و ریزوم گیاه كه به صورت با پوست یا بدون پوست مصرف دارویی دارد، قسمت مورد استفاده گیاه است كه در قطعات استوانه ای در عطاری ها به فروش می رسد.

 

شیرین بیان كه به عنوان پدربزرگ گیاهان دارویی معروف است خواص درمانی بسیاری دارد از جمله درمان كننده زخم معده و سرطان معده است كه برای این منظور شربت این گیاه را تهیه و روزانه به مقدار یك قاشق غذاخوری قبل از غذا به مریض داده شود.

 

این گیاه برای تقویت عمومی بدن مفید است و خوردن آن از پیری جلوگیری می كند. همچنین برای برطرف كردن زخم و التهاب دهان ریشه شیرین بیان را بمكید.شیرین بیان سرفه را برطرف می كند و تنگی نفس را تسكین می دهد و برای درمان سوء هاضمه مفید است و چشم را نیز تقویت می كند.

 

عرق شیرین بیان برای درمان سرفه و گرفتگی صدا، كم خونی، زخم و عفونت های لثه، بدبویی دهان و اشتها مفید است.بالا بردن فشارخون و پایین آوردن پتاسیم خون مضرات این گیاه محسوب می شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...