رفتن به مطلب

پایان نامه شهرسازی با عنوان بررسی امتداد منظر روز در شب


ارسال های توصیه شده

پایان نامه بررسی امتداد منظر روز در شب (نمونه موردی: بلوار معلم، حدفاصل فلکه امام رضا (ع) تا خرمشهر) توسط تکتم شیردل و به راهنمایی مهندس سید محسن موسوی برای دریافته درجه کارشناسی مهندسی شهرسازی از موسسه آموزش عالی اشراق در سال 1393 ارائه شده که فایل PDF اون رو در 279 صفحه از پیوست می تونید دانلود کنید.

فهرست مطالب:
فصل اول :کلیات
مقدمه
بیان مسئله
تشریح ضرورت و اهمیت موضوع
تشریح اهداف کلان و خرد
معرفی و بیان سوالات پایان نامه
معرفی روش کار پایان نامه، شامل

فصل دوم: مبانی نظری و تئوریک
مقدمه
تعاریف و مفاهیم بنیادی
دیدگاه های نظری
پیشینه تحقیق
تجارب
فرآیند مطالعات امتداد منظر روز در شب
مستندات و قوانین شهری در منظر شهری

فصل سوم: معرفی محدوده مورد مطالعه
مقدمه
معرفی محدوده مورد مطالعه

فصل چهارم: توصیف و تحلیل پرسشنامه
مقدمه
جامعه آماری
حجم نمونه
بررسی پرسشنامه ها

فصل پنجم: ارائه پیشنهادات و راهکارها

فصل ششم: جمع بندی و نتیجه گیری

فصل هفتم: منابع و مأخذ

چکیده:
از آنجا که دامنه فعالیت های انسانی از طول روز گذشته و تا پاسی از شب ادامه می یابد و افراد جامعه زمان قابل توجهی از اوقات خود را در بازه زمانی شب با ویژگی های منحصر به فرد آن می گذرانند؛ در نتیجه کار و فعالیت شبانه به قسمتی از زندگی شهری تبدیل شده است. شکل گیری جوامع انسانی در پی خود روابط انسانی و فعالیت های گروهی را به همراه داشته است. زندگی شبانه نمونه ای از این فعالیت هاست که به همراه خود واژگان جدیدی از قبیل "منظر شبانه" را به همراه آورده است. منظر شبانه که زیر مجموعه ای از زندگی شبانه را تشکیل می دهد کیفیتی قابل کنترل است که تاثیر بسزایی در فهم کلی شهروندان از شهر را دارد و موجب شکل گیری یک جامعه پایدار می گردد. در نتیجه توجه به منظر شبانه ی شهرها امری ضروری و مستلزم برنامه ریزی دقیق می باشد. بی توجهی به منظر شبانه شهر و عدم وجود برنامه ریزی و طرحی جامع برای ایجاد آن ، هزینه های سنگینی را برای شهر و شهروندان در پی دارد.
بلوار معلم (حدفاصل فلکه امام رضا (ع) تا فلکه خرمشهر) که بعنوان یکی از ورودی های شهر بجنورد محسوب می شود؛ دارای پتانسیل های بالقوه ی ارزشمند زیادی از جمله وجود پارک ها و فضاهای سبز متعدد می باشد این محدوده به جهت وجود فضای سبز غنی، دارای منظر دلپذیری در روز می باشد و شهروندان و مسافران زیادی در آن حضور دارند، ولی در شب دارای کاستی ها و ضعف هایی است که مانع حضور فعال افراد در این فضاها می شود.
در این پژوهش از روش ترکیبی(توصیفی تحلیلی) استفاده شده و اطلاعات با استفاده از روش های کتابخانه ای، مشاهدات و برداشت میدانی جمع آوری شده اند؛ که ابتدا کیفیت کالبدی و کارکردی بلوار معلم در روز مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه به بررسی و ارزیابی آن در شب و مقایسه ی تصویر ذهنی شهروندان از فضا در روز و شب پرداخته شده است. هدف این پژوهش جبران ضعف فضاهای شهری درشب، پیوند فعالیت های شبانه در ادامهی روز و در نتیجه اعتدال بخشیدن به شهر می باشد. در پایان علاوه بر اخذ نتایج، پیشنهادات و راهکارهایی جهت افزایش کیفیت کارکردی و کالبدی محدوده، در شب و تطبیق نقشه ذهنی شهروندان از محدوده در روز و شب، که باعث تحقق یک اجتماع پایدار می گردد ارائه شده است.

واژه های کلیدی: فضای شهری ، منظر شبانه ، فعالیت شبانه ، نقشه ذهنی، اجتماع پایدار

ارسال کننده: mehdi zaeyr

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...