رفتن به مطلب

4 نکته ضروری که در زمان انتخاب رمز عبور باید بدانید


ارسال های توصیه شده

آموزش اورژانس IT

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

شما به عنوان یک کاربر کامپیوتر می توانید password ورودی سیستم خود را به هر اندازه که می خواهید پیچیده انتخاب کنید.

2935058_967.jpgبه گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،برای دسترسی به سرویسهای مختلف کامپیوتر و شبکه معمولآ برای شما رمزهای عبور مختلفی در نظر گرفته می شود و شما باید به درستی از آنها محافظت کنید.

 

معمولآ شما می توانید password ورودی کامپیوتر خود را به هر اندازه که می خواهید پیچیده انتخاب کنید،اما دقت داشته باشید که باید بتوانید همواره به روشی آنرا بخاطر بیاورید.

 

سارقان اینترنتی بسیار حرفه ای هستند بخصوص اگر با شما آشنایی داشته باشند.آنها با استفاده از تجاربی که دارند بسادگی گزینه هایی که می تواند ورود آنها به کامپیوتر شما را ممکن سازد حدس می زنند.

 

امروزه روشهایی مانند جابجایی حرف O با عدد صفر یا حرف S یا $ و ... برای همه سارقان شناخته شده و جزء اولین انتخابهای آنها است.

 

البته با رعایت موارد زیر می توانید از ایمن بودن رمز عبور انتخابی خود مطمئن باشید.

 

1- رمز باید به اندازه کافی قوی باشد.در اینجا قوی بودن به معنای طولانی بودن رمز می باشد.هیچ اشکالی ندارد که حتی بیش از 14 حرف هم باشد.انتخاب یک جمله نه بصورتی که معمولآ آنرا می نویسیم می تواند گزینه مناسبی باشد.

 

2- رمز باید یگانه باشد.گزینه هایی مانند 123 یا test یا letmein یا mydog و .. گزینه هایی آشنا برای همگان است،هرگز از آنها استفاده نکنید.برای گرفتن ایده به سراغ مواردی بروید که به فکر هیچ کس نمی رسد.

 

3- رمز باید کاربردی باشد.کاربردی به این معنای که بخاطر سپردن آن ممکن و ساده باشد. این اتفاق بارها رخ داده که کاربر رمز را به گونه ای انتخاب می کند که بعدها توانایی به یاد آوردن آنرا ندارد لذا مجبور می شود آنرا جایی یادداشت کند.

 

4- رمز باید طول عمر کوتاه داشته باشد. بازه زمانی تعویض رمز کاملآ به نوع کاربری کامپیوتر و موقعیت شغلی شما دارد. اگر مسئولیت مهمی دارید و اطلاعات قیمتی در کامپیوتر خود نگه داری میکنید ترجیح بر آن است که در فاصله های کوتاه مثلآ یک هفته رمز خود را عوض کنید.اگر نه حداقل هر یکی دو ماه رمز عبور خود را باید تغییر دهید.

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...