رفتن به مطلب

در مورد فن آوری بیسیم یا تکنولوژی فن آوری Wireless (بی‌سیم) چه می‌‌دانید


ارسال های توصیه شده

در مورد فن آوری بیسیم یا تکنولوژی فن آوری Wireless (بی‌سیم) چه می‌‌دانید

 

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: pico_body] 83aad62281100f6a5ab133fb4e3316c3.jpg● مقدمه

فن آوری Wireless (بی سیم) به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز و مایکروویو ، به جای سیم و کابل ، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود.از میان این دستگاه ها می توان پیغامگیرها، تلفن های همراه، کامپیوتر های قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.تکنولوژی فن آوری Wireless (بی سیم) به سرعت در حال پیشرفت است و نقش کلیدی را در زندگی ما در سرتاسر دنیا ایفا می‌کند.

● فواید تکنولوژی فن آوری Wireless (بی سیم)

تکنولوژی فن آوری Wireless (بی سیم) به کابر امکان استفاده از دستگاه های متفاوت ، بدون نیاز به سیم یا کابل ، در حال حرکت را می دهد.شما می توانید صنوق پست الکترونیکی خود را بررسی کنید، بازار بورس را زیر نظر بگیرید، اجناس مورد نیاز را خریداری کنید و یا حتی برنامه تلویزیون مورد علاقه خود را تماشا کنید.بسیاری از زمینه های کاری از جمله مراقبت های پزشکی، اجرا قوانین و سرویس های خدماتی احتیاج به تجهیزات فن آوری Wireless ( بی سیم) دارند.تجهیزات فن آوری Wireless ( بی سیم) به شما کمک می کند تا تمام اطلاعات را به راحتی برای مشتری خود به نمایش در بیاورید.از طرفی می توانید تمامی کارهای خود را در حال حرکت به سادگی به روز رسانی کنید و آن را به اطلاع همکاران خود برسانید.تکنولوژی فن آوری Wireless ( بی سیم) در حال گسترش است تا بتواند ضمن کاهش هزینه ها، به شما امکان کار در هنگام حرکت را نیز بدهد.

در مقایسه با شبکه های سیمی ، هزینه نگهداری شبکه های فن آوری Wireless ( بی سیم) کمتر می باشد.شما می توانید از شبکه های فن آوری Wireless ( بی سیم) برای انتقال اطلاعات از روی دریاها، کوهها و ... استفاده کنید و این در حالی است که برای انجام کار مشابه توسط شبکه های سیمی، کاری مشکل در پیش خواهید داشت.

● سیستم های فن آوری Wireless ( بی سیم)

سیستم های فن آوری Wireless ( بی سیم) می توانند به سه دسته اصلی تقسیم شوند :

▪ سیستم Wireless ثابت :

از امواج رادیویی استفاده می کند و خط دید مستقیم برای برقراری ارتباط لازم دارد. بر خلاف تلفن های همراه و یا دیگر دستگاههای Wireless، این سیستم ها از آنتن های ثابت استفاده می کنند و به طور کلی می توانند جانشین مناسبی برای شبکه های کابلی باشند و می توانند برای ارتباطات پرسرعت اینترنت و یا تلویزیون مورد استفاده قرار گیرند.امواج رادیویی وجود دارند که می توانند اطلاعات بیشتری را انتقال دهند و در نتیجه از هزینه ها می کاهند.

▪ سیستم Wireless قابل حمل :

دستگاهی است که معمولا خارج از خانه، دفتر کار و یا در وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند.نمونه های این سیستم عبارتند از : تلفن های همراه، نوت بوکها، دستگاه های پیغام گیر و PDA ها.این سیتم از مایکروویو و امواج رادیویی جهت انتقال اطلاعات استفاده می کند.

▪ سیستم فن آوری Wireless (بی سیم) مادون قرمز :

این سیستم از امواج مادون قرمز جهت انتقال سیگنالهایی محدود بهره می برد.این سیستم معمولا در دستگاه های کنترل از راه دور، تشخیص دهنده های حرکت، و دستگاه های بی سیم کامپیوترهای شخصی استفاده می شود.با پیشرفت حاصل در سالهای اخیر، این سیستم ها امکان اتصال کامپیوتر های نوت بوک و کامپیوتر های معمول به هم را نیز می دهند و شما به راحتی می توانید توسط این نوع از سیستم های فن آوری Wireless ( بی سیم) ، شبکه های داخلی راه اندازی کنید.

● آینده فن آوری Wireless (بی سیم)

نسل سوم شبکه ها ،۳G، نسل آینده شبکه های فن آوری Wireless ( بی سیم) نامگذاری شده است.سیستم های ۳G کمک می کنند تا صدا و تصویر و داده را با کیفیت مناسب و به سرعت انتقال دهیم.پیش بینی IDC برای کاربردی شدن ۳G سال ۲۰۰۴ می باشد و تا آن موقع در حدود ۲۹ میلیون کاربر m-commerce) mobile commerce) در آمریکا وجود خواهند داشت.از طرفی IBM معتقد است که بازار کلی تجهیزات فن آوری Wireless (بی سیم) در سال ۲۰۰۳ به رقمی بالغ بر ۸۳ بیلیون دلار خواهد رسید.

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: pico_legend]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منبع : ITToolBox [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...