رفتن به مطلب

افزایش شهریه دانشگاه آزاد با چراغ خاموش؟


ارسال های توصیه شده

[h=1] افزایش شهریه دانشگاه آزاد با چراغ خاموش؟

 

[/h]

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي

کد خبر: 93111005308

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

دانشجویان برخی واحدهای دانشگاه آزاد در حالی از افزایش شهریه در ترم جاری تحصیلی خبر می دهند،که رئیس دانشگاه آزاد پیش از این از عدم افزایش شهریه تا مهر سال آینده خبرداده بود.

 

به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، جمعی از دانشجویان برخی واحدهای دانشگاه آزاد در تماس با ایسنا از افزایش مبلغ شهریه ترم جاری تحصیلی در قالب بدهی خبر می دهند این درحالیست که برخی از دیگر واحدها می گویند مبلغ شهریه با ترم گذشته تفاوتی ندارد.

 

دکتر میرزاده در سخنان اخیر خود بارها تأکید کرده بود که تا مهر سال آینده افزایش شهریه نخواهیم داشت. ضمن آنکه برنامه های دانشگاه آزاد برای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویی یکی از مواردی است که همیشه به عنوان یکی از برنامه های در دست اقدام دانشگاه آزاد مطرح می شود. رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد چندی پیش در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفته بود که یکی از برنامه های ما کاهش 12 درصدی وابستگی به شهریه دانشجویان است درحالی که فقط 50 درصد آن محقق شده و امیدواریم تا پایان سال جاری این میزان به 8 درصد افزایش پیداکند.

باوجود تلاش مسئولین دانشگاه برای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویی و اعلام عدم افزایش شهریه تا مهر سال آینده همچنان اخباری مبنی بر افزایش شهریه دانشجویان برخی واحدها به گوش می رسد.

 

این در حالیست که روند معمول برای افزایش شهریه، اعلام آن از طریق آیین نامه در ابتدای هر ترم تحصیلی است درحالی که برخی دانشجویان دانشگاه آزاد می گویند افزایش شهریه ثابت یا متغیر بدون اعلام رسمی از طریق آیین نامه صورت می گیرد. آنها توضیح می دهند که تنها راهی که متوجه افزایش شهریه خود می شوند مقایسه مبالغ پرداختی ترم های گذشته با ترم جاری است.

یکی از دانشجویان می گوید: ترم گذشته شهریه ثابت 500 هزارتومان بود درحالی که شهریه ثابت 570 هزارتومان شده ضمن اینکه مبلغ 400 هزارتومان برای تمام دانشجویان این واحد بدهی درنظر گرفته شده و همه ما مجبور شدیم 970 هزارتومان به حساب خود واریز کرده تا امکان انتخاب واحد داشته باشیم.

بعضی از دیگر دانشجویان به این نکته اشاره می کنند که افزایش شهریه زمان مشخصی ندارد. آنها می گویند که در بعضی موارد آنها در اواسط ترم تحصیلی با افزایش شهریه مواجه شده اند و با ورود به کاربری خود با مشاهده تغییر مبلغ بدهی از افزایش شهریه ترم جاری باخبر شده اند.

 

این اتفاق اما درمورد شیوه تأیید دوره دوترم مهمانی دانشجویان متقاضی دانشگاه آزاد هم رخ داده است. یکی از دانشجویان ارشد می گوید بعد از آنکه با درخواست دوترم مهمانی من موافقت شد و مبلغ 94 هزارتومان به حساب دانشگاه واریز کردم و ترم اول مهمانی به اتمام رسید، مسئولین دانشگاه ازطریق تماس تلفنی به من خبرداند که ترم دوم مهمانی ام که با آن موافقت شده بود، لغوشده و باید برای بار دوم درخواست مهمانی برای ترم تحصیلی آینده را از طریق سیستم انجام داده و دوباره مبلغ 94 هزارتومان هم پرداخت کنم .

 

وی ادامه می دهد زمانی که برای باردوم به سایت مراجعه کرده امکان دسترسی به اطلاعات کاربری خود را نداشتم درحالیکه تاپیش از این به تمام این اطلاعات و درخواست های مهمانی دسترسی داشتم.

او ضمن ابراز خوشحالی از اینکه اسناد مربوط به روند تأیید مهمانی خود را دارد، به شیوه برخورد دانشگاه انتقاد وارد می کند و از شیوه لغو دومین ترم مهمانی که فقط ازطریق تماس تلفنی و بدون ثبت در سیستم کاربری رخ داده، اعتراض می کند.

 

دیگر دانشجویان معترض به افزایش شهریه نیز با اشاره به اینکه مبلغ شهریه به صورت ناگهانی و بدون اعلام رسمی در سایت دانشگاه یا کاربری آنها رخ می دهد می گویند که دیگر پرداخت این مبالغ برایشان مهم نیست بلکه تنها می خواهند صدایشان به گوش مسئولین دانشگاه برسد.

 

گفته می شود 50 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند و این دانشگاه وسیع ترین دانشگاه حضوری جهان است اما به نظر می رسد درکنار تمام این افتخارات پاسخ به سوألات و ابهامات دانشجویان یکی از مهمترین اقداماتی است که باید از سوی مسئولین دانشگاه به آن توجه شود.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که پیگیری خبرنگار ایسنا جهت گفت‌وگو با مسئولان دانشگاه بی‌نتیجه ماند.

انتهای پیام

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...