رفتن به مطلب

تهران، میزبان اساتید برجسته کیهان‌شناسی جهان


ارسال های توصیه شده

[h=1] تهران، میزبان اساتید برجسته کیهان‌شناسی جهان

 

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري ايران

کد خبر: 93110401527

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

کارگاه بین المللی کهکشانها در روزهای پنجم تا هشتم بهمن ماه در پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانشهای بنیادی برگزار می شود.

 

دکتر حبیب خسروشاهی، رییس پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با اعلام این مطلب به خبرنگار علمی ایسنا گفت: در این رویداد علمی بزرگ 15 نفر از منجمان و اساتید برجسته خارجی متخصص در مطالعات رصدی کهکشانها و 15 سخنران از کشورمان اخرین یافته های نجوم رصدی در حوزه کهکشانها را برای ۱۵۰ شرکت کنندگان داخلی و خارجی که عموما از منجمان و دانشجویان مقاطع تحصیلات هستند ارایه و تشریح می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: از جمله سخنرانان خارجی این کارگاه بین المللی که توسط پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برنامه ریزی و برگزار می‌شود، آرگ میکائیلیان از پژوهشگران برجسته در زمینه هسته‌های کهکشانی فعال از کشور ارمنستان، آلکسیس فینوگئنوف از دانشگاه هلسینکی، آلوییو رنزینی از پادوای ایتالیا، دکتر بهرام مبشر از دانشگاه ریورساید کالیفرنیا، فنگ یوآن از تئوریسین‌های برجسته کهکشان‌ها از شانگهای چین، دکتر فاطمه طباطبایی از محققان برجسته در زمینه ستاره زایی و غبار کهکشان‌ها از هایدلبرگ، گری گیلمور از انستیتو نجوم دانشگاه کمبریج و مسسوول ساخت دتکتور تلسکوپ فضایی گایا، گری مامن از فرانسه، خسوس فالکون از رصدخانه جزایر قناری اسپانیا، ژوزف سیلک از دانشگاه آکسفورد، جاکووان لون از دانشگاه کیل انگلستان، مارسلا کارولو و سیمون لیلی از دانشگاه صنعتی زوریخ سوئیس، رینییر پلتییر از دانشمندان برجسته هلندی در زمینه ساختار کهکشان‌ها و سیمون پیتر درایور از پرت استرالیا و از اعضای تیم مساحی عظیم کهکشان‌های نزدیک با پرتو گاما هستند.

 

خسروشاهی تصریح کرد: در این کارگاه علمی ابعاد مختلف کیهان شناسی از قبیل اجزای داخل و بیرون کهکشان‌ها، هاله و ستاره زایی، ماده تاریک، هسته های فعال کهکشانی، ساختار کهکشان‌ها و ... با حضور اساتید و پژوهشگران داخلی و خارجی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

 

نایب رییس انجمن نجوم ایران با اشاره به استقبال جمعی از برجسته ترین دانشمندان نجوم از حضور در کارگاه بین‌المللی کهکشان‌ها گفت: نفس حضور محققان برجسته نجوم و کهکشان‌شناسی در کارگاه تهران نشان می‌دهد حرکت امیدبخشی که در چند سال اخیر در این حوزه در کشور آغاز شده از دید جامعه علمی بین‌المللی پنهان نمانده و باور دارند که ما هم در این حوزه حرف‌هایی برای گفتن داریم و زمینه رابطه علمی دوطرفه با ایران وجود دارد.

 

انتهای پیام

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...