رفتن به مطلب

تبدیل کره ماه به یک نیروگاه خورشیدی


Fahim

ارسال های توصیه شده

یک شرکت ژاپنی موسوم به Shimizu به تازگی طرحی ارائه داده که بر اساس آن میزان انرژی تهیه شده از خورشید چندین برابر دیگر طرح هایی است که تاکنون ارائه شده و بر اساس آن کره ماه به یک پایگاه برای جمع آوری انرژی خورشید مبدل خواهد شد .

 

 

 

 

 

کد خبر : 05078 تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۸۹

 

 

 

به گزارش " رویترز"، این طرح که تا اندکی بلند پروازانه به نظر می رسد شامل ساخت یک کمربند از سلولهای خورشیدی به دور مدار 11 هزار کیلومتری ماه است که می تواند می تواند انرژی برق را به مایکروویوهای قدرتمند و لیزر مبدل ساخته و به سوی زمین گسیل دارد و در نهایت این پرتوها در نیروگاههای زمینی به الکتریسیته تبدیل خواهند شد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

طبق گفته دانشمندان ژاپنی این کمربند که قرار است با کمک روبات ها به دور کره ماه ساخته شود می تواند انرژی مورد نیاز کل کره زمین را تامین کند .

 

این روباتها که 24 ساعته از روی زمین کنترل می شوند اقداماتی از جمله صاف کردن سطح خاک و مونتاژ تجهیزات و ماشین آلات را انجام خواهند داد و البته گروهی از فضانوردان در این روند به روبات ها کمک خواهند کرد .

 

طبق گفته متخصصان شرکت Shimizu از آنجا که انتقال تجهیزات از کره زمین مشکل است باید بتوان تا حداکثر توان از امکانات موجود بر روی کره ماه در اجرای این پروژه استفاده کرد .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...