رفتن به مطلب

با نوزادان کوچک هم حرف بزنید !


Doctor_Shovan مهمان

ارسال های توصیه شده

Doctor_Shovan مهمان

صحبت کردن با نوزادان حتی در سن سه ماهگی ، موجب تکامل مغز آنها می شود

پژوهشگران می‌گویند؛ صحبت کردن با نوزادان باعث تقویت مغز آنها می‌شود.

محققان در مطالعات جدید خود دریافته‌اند؛ ماه‌ها پیش از اینکه نوزادان به حرف بیافتند و شروع به صحبت کردن کنند،‌ واژه‌ها و کلمات نقش مهمی در رشد مغز آنها ایفا می‌کنند و حتی در سن سه ماهگی واژه‌ها بیش از اصوات مثل موسیقی روی ذهن نوزادان تاثیر می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، این پژوهش نشان داد: نوزادانی که واژه‌ها را می‌شنوند در مقایسه با نوزادانی که فقط نت‌ها را می‌شنوند، بهتر می‌توانند عکس‌ها و تصاویر را دسته‌بندی کنند.

در این تحقیق به ۵۰ نوزاد دختر و پسر سه ماهه مجموعه تصاویری از ماهی نشان داده شد که با واژه‌ها یا صداها همراه بودند. سپس به این نوزادان تصاویری از یک ماهی و یک دایناسور در کنار هم نشان داده شد و محققان اندازه گرفتند که چه مدت طول می‌کشد تا نوزادان به هر تصویر نگاه کنند. بر اساس این گزارش که در مجله «رشد کودک» به چاپ رسیده نگاه کردن به مدت طولانی‌تری به عکس ماهی نسبت به عکس دایناسور نشان دهنده آن است که نوزادان، ماهی را در ذهن خود طبقه بندی کرده‌اند.

محققان می‌گویند؛ نتایج این تحقیق شگفت‌انگیز بود و نوزادانی که همراه با واژه‌ها یا با نت‌ها دقیقا به تصاویر یکسان و به مدت زمان مسای نگاه کرده بودند تفاوتی با هم داشتند. بدین ترتیب که آن گروه که همراه با واژه‌ها تصاویر را دیده بودند به عکس ماهی مدت طولانی‌تری تماشا کردند.

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

سوزان هسپوس محقق دانشگاه نورت وسترن در ایلینویز در این رابطه خاطرنشان کرد: برای نوزادانی که در حدود سه ماهگی هستند واژه‌ها معنای خاصی را تداعی می‌کنند که از توانایی آنها برای ایجاد یک طبقه بندی حمایت می‌کند. این یافته‌ها برای اولین بار تا این زمان شواهدی را ارائه می‌کند که نشان دهنده یک خط ارتباطی بین واژه‌ها و طبقه بندی اشیاء است.

ساندرا واکسمن یکی دیگر از محققان این پژوهش نیز اظهار داشت: ما تصور می‌کنیم که گفت و گوی انسانی و شاید بویژه صحبت کردن مستقیم با نوزاد در آنها نوعی توجه نسبت به اشیاء و اجسام اطرافشان بوجود می‌آورد که قدرت طبقه بندی این اشیاء را در ذهن کودک ارتقا می‌دهد.

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

به این ترتیب به این نتیجه رسیده‌ایم که با گذشت زمان این تاثیر توجهی عمومی قوی‌تر خواهد شد؛ به طوری که نوزادان شروع به جدا کردن واژه‌های تکی و خاص از یک گفت وگوی کلی می‌کنند. بنابراین قادر خواهند شد که از یک مکالمه تک تک واژه‌ها و انواع واژه‌ها را از یکدیگر تمییز دهند و طوری نقشه آن لغات را در ذهن ترسیم کنند که معنای آن را بفهمند. البته توانایی فوق العاده مغز نوزادان به این نقطه محدود نمی‌شود.

نتایج تحقیقات قبلی نشان داده است که آنها می‌توانند با افکار فوق‌العاده پیچیده در سن ۱۲ ماهگی مکالمه کنند. برخی دیگر از مطالعات حتی نشان می‌دهد که نوزادان با لهجه‌ای که از مادرانشان کپی برداری کرده‌اند، گریه می‌کنند.

لینک به دیدگاه

دستت درد نکنه عزیز

به قدر کافی ولازم تجربه وتبحرشو داشتم!!

واقعا تاثیرگذاره

یه نکته ای که هست اینه که اغلب روانشناسان تاثیررفتارها درکودکان رو قبل از یکسالگی بسیار بیشتر از تربیت بعد از زبان باز کردن میدونند

ممنون

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...