رفتن به مطلب

عبور بی‌سر و صدای یک سیارک از کنار زمین


ارسال های توصیه شده

4

 

 

سیارکی به نام 2004 BL86 در تاریخ 26 ژانویه (ششم بهمن‌) در فاصله‌ای معادل سه‌ برابر مسافت زمین تا ماه به آرامی از کنار کره خاکی عبور خواهد کرد.

 

 

به گزارش سرویس علمی ایسنا، منجمان با استفاده از نور منعکس‌شده این سیارک ابعاد آن را حدود نیم کیلومتر تخمین زده‌اند. این عبور، نزدیک‌ترین گذر یک صخره فضایی شناخته‌شده با چنین ابعادی تا سال 2027 یعنی هنگامی است که سیارک 1999 AN10 از کنار زمین عبور می‌کند.

 

 

هنگام عبور از کنار زمین، شیء آسمانی 2004 BL86 حدود 1.2 میلیون کیلومتر از زمین فاصله خواهد داشت.

 

 

در حالی که سیارک مزبور تهدیدی برای زمین ایجاد نمی‌کند، این رخداد، عبوری نزدیک توسط یک سیارک نسبتا بزرگ به شمار می‌آید و به دانشمندان فرصتی منحصر‌به‌فرد برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر درباره آن می‌دهد.

 

 

یکی از روش‌های ناسا برای بررسی این جرم کیهانی، مشاهده‌ آن با ریزموج‌هاست. آنتن‌های «شبکه فضای عمیق» این آژانس در کالیفرنیا و رصدخانه Arecibo در پورتوریکو، در تلاش برای به دست‌آوردن داده‌های علمی و تصاویر راداری از این سیارک هنگام نزدیک‌ترین فاصله آن تا زمین خواهند بود. در حال حاضر دانشمندان تقریبا هیچ اطلاعاتی از این جسم کیهانی در اختیار ندارند.

 

 

سیارک 2004 BL86 در ژانویه سال 2004 توسط «تلسکوپ مرکز تحقیقات سیارک نزدیک زمین لینکولن» در نیومکزیکو کشف شد. این سیارک برای منجمان آماتور و با دوربین‌های شکاری قوی و تلسکوپ‌های کوچک قابل‌مشاهده خواهد بود.

 

 

ناسا با استفاده از هر دو تلسکوپ‌های زمین و فضامحور خود در حال رهگیری و شناسایی سیارک‌ها و دنباله‌دارهاست تا نزدیکی آن‌ها به زمین را جهت تعیین احتمال خطرناک‌بودن‌شان برای کره خاکی بسنجد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...