رفتن به مطلب

گوگل و آینده شبکه‌محور


Fahim

ارسال های توصیه شده

گوگل که به تازگی کنفرانس سالانه‌اش را برگزار کرده، دیدگاه‌هایش را درمورد آینده‌ای شبکه محور منتشر کرده است. چشم‌انداز متفاوت گوگل با اپل و مایکروسافت راجع به موج بعدی نوآوری‌های روی اینترنت است.

 

 

 

 

 

کد خبر : 05080 تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۸۹

 

 

 

شرکت گوگل به تازگی دیدگاه‌هایش را راجع به یک آینده شبکه محور در برابر پنج‌هزار نفر سازنده نرم‌افزار در کنفرانس سالانه گوگل بیان کرده است. این دیدگاه راجع به موج بعدی نوآوری‌های روی اینترنت بود.

 

به گزارش نیویورک تایمز، دیدگاه گوگل راجع به آینده با ایده دیگر رقبای خود یعنی اپل و مایکروسافت متفاوت است. گوگل در دیدگاه خود بحث ابزارهای چندرسانه‌ای قوی تحت شبکه را پررنگ‌تر کرده است. این ابزارها بدون این‌که نیازی به دانلود نرم‌افزارهای دیگر روی کامپیوتر و یا تلفن همراه داشته باشند، به راحتی روی شبکه قابل اجرا هستند.

 

ویک گوندوترا، مدیر ارشد مهندسی گوگل و مسئول معرفی این ایده در کنفرانس، در این باره گفت: «شبکه مهم‌ترین پلت‌فرم نسل ماست؛ چون به وسیله یک نفر کنترل نمی‌شود و درواقع کنترل آن در دست همه ماست و وظیفه همه است که آن را رو به جلو حرکت دهیم».

 

در این جلسه گوگل راجع به تعدادی از نرم‌افزارهای تحت وب که با استانداردهای HTML5 کار می‌کنند، صحبت کرد تا اثباتی بر پتانسیل آن باشد. چارلز پریچارد، مدیر اجرایی سایت عکس مگ‌تاگ، راجع به یکی از این ابزارها صحبت کرد که این ابزار، یک ویراستار کامل عکس است که درون مرورگر کار می‌کند و نیازی به دانلود نرم‌افزار ندارد. جیم لانزون، مدیر اجرایی کلیکر نیز سایت تماشای فیلمی را با نام clicker.tv معرفی کرد که با استاندارد HTML5 کار می‌کند

 

گوگل همچنین فروشگاه اینترنتی نرم‌افزارهای شبکه خود را با نام فروشگاه شبکه کروم معرفی کرد و گفت گالری آن شامل انواع بازی‌های ویدیویی، مجلات و ابزارهای تولیدی خواهد بود. این شرکت اعلام کرد که کروم استور باید به‌راحتی در دسترس 70 میلیون کاربر مرورگر کروم قرار بگیرد.

 

از دیگر تعهدات این شرکت در راه آینده شبکه محور، حمایت از وب‌ام (WebM)، فرمت آزاد و متن‌باز ویدیویی است. هیات رییسه موزیلا (تولیدکننده مرورگر فایرفاکس) و اوپرا نیز تعهد کرده‌اند از این فرمت فیلم در مرورگر خود حمایت کنند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...