رفتن به مطلب

نامه هشداردهنده دانشمندان برجسته جهان درباره تهدیدات هوش مصنوعی برای بشر


ارسال های توصیه شده

4

 

 

تعدادی از دانشمندان و محققان برجسته جهان با امضای نامه‌ای، درخصوص خطرات رشد فزاینده هوش مصنوعی (AI) به عنوان تهدید جدی برای بشریت هشدار دادند.

 

 

به گزارش سرویس علمی ایسنا، حدود دو ماه قبل پروفسور «استفن هاوکینگ» فیزیکدان برجسته انگلیسی هشدار داد که تلاش برای ساخت ماشین‌های هوشمند و متفکر، تهدید جدی برای بشریت محسوب می‌شود.

 

 

وی اعلام کرد که ماشین‌های هوشمند بسرعت در حال اشغال کردن مشاغل انسانی هستند و طی چند دهه آینده میلیون‌ها شغل از این طریق از بین خواهند رفت.

 

 

موسسه Future of Life (آینده زندگی) به تازگی نامه‌ای را به امضای شماری از دانشمندان، محققان و کارشناسان برجسته هوش مصنوعی جهان منتشر کرد که درخصوص خطرات هوش مصنوعی (AI) به مردم جهان هشدار داده است.

 

 

این نامه که به امضای پروفسور «استفن هاوکینگ»، «الون ماسک» بنیانگذار شرکت هوافضای اسپیس‌ایکس، «فرانک ویلچک» فیزیکدان موسسه فناوری ماساچوست (MIT)‌ و برنده نوبل 2004 و شمار دیگری از دانشمندان جهان رسیده است، عنوان می‌کند که بدون ایجاد محدودیت در مسیر پرشتاب توسعه و حضور هوش مصنوعی در زندگی انسان، آینده تاریکی برای بشریت قابل تصور است.

 

 

باوجود منافع متعدد هوش مصنوعی (ربات‌ها) برای زندگی انسان شامل سیستم‌های تشخیص صوت، آنالیز تصاویر، خودروهای خودران و ربات‌های مترجم، همین ربات‌های هوشمند می‌توانند در کوتاه‌مدت میلیون‌ها شغل را در اختیار گرفته و باعث بیکار شدن صدها هزار انسان شوند و در بلندمدت تهدید جدی برای امنیت و سلامت انسان‌ها ایجاد کنند.

 

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...