رفتن به مطلب

عصباني شدن براي شما خوب است


ارسال های توصیه شده

محققان متوجه شدند عصباني شدن در حقيقت براي شما مفيد است چرا كه مي‌تواند اثرات استرس را كاهش دهد.

 

به گزارش خبرآنلاين اين مطالعات، نظريه‌هاي روانشناسي قبلي را تائيد مي‌كند كه بروز دادن احساسات بيش‌تر از نگه داشتن آن‌ها در درون خود مي‌تواند براي سلامت ذهني شما مفيد باشد.

نشان دادن خشم مي‌تواند جريان خود را در قسمتي از مغز كه مسوول درك حس شادي است افزايش دهد.

در اصل دانشمندان علاقه مند بودند تا متوجه شوند در زمان عصباني شدن چه اتفاقي براي انسان مي‌افتد. براي بررسي اين موضوع آن‌ها 30 مرد را در يك آزمايشگاه جمع كرده و به آرامي آن‌ها را عصباني كردند.

به اين افراد يك ليست از جملات نوشته شده داده شد و از آن‌ها خواسته شد كه هر كدام از اين جملات را به آرامي خوانده و متناسب با آن يك موقعيت خاص را كه به اين جمله مرتبط است به ياد بياورند.

اين جملات از لحاظ شدت به تدريج بدتر مي‌شدند.

در اين مدت ضربان قلب، فشار خون و اندازه دو هورمون استرس به نام‌هاي تستسترون و كورتيزول اندازه گيري شدند و مغز داوطلبان نيز اسكن شد.

اين تحقيقات كه نتيجه آن در نشريه رفتار و هورمون‌ها به چاپ رسيده است نشان داد كه نيم‌كره چپ مغز در زماني كه مردان عصباني مي‌شوند بيش‌تر تحريك مي‌شود.

دكتر نئوس هررو ازدانشگاه والنسيا در اسپانيا كه اين تحقيقات را انجام داده است در اين باره گفت: بخش سمت چپ مغز معمولا مرتبط با تجربه احساسات مثبت است، در حالي كه قسمت سمت راست بيش‌تر به احساسات منفي مرتبط است.

عصباني شدن مي‌تواند تغييرات بنيادي در بدن انسان به وجود آورد كه فعاليت قلب و هورمون‌ها را كنترل مي‌كند.به علاوه تغييرات در فعاليت مغزي بيش‌تر در قسمت گيجگاهي و جلويي مغز اتفاق مي‌افتد.

البته اين تحقيقات هم‌چنين نشان داد كه عصباني شدن هم‌چنين مي‌تواند اثرات منفي جدي هم روي بدن داشته باشد.

ضربان قلب و اندازه فشار خون تمام داوطلبان در زماني كه عصباني مي‌شدند افزايش پيدا كرد. هم‌چنين اندازه هورمون كورتيزول كاهش پيدا كرده و اندازه هورمون تستسترون نيز افزايش پيدا كرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...